Info: Samtliga recensioner på inFAMOUS så här långt**Update**

Medlem
Info: Samtliga recensioner på inFAMOUS så här långt**Update**

IGN 9.2/10
IGN UK 9.0/10
OPM 9/10
Game Informer 9/10
IGN AUS 8.6/10
Gamepro 87%
CGreviews 8.7/10

**update**
Lagt till Game Informers betyg.

FÖR mig kommer detta bli ett garanterat köp. Tycker detta spel för attman kan röra sig i en öppen värld med konsekvenser på det man gör. Levla upp och få nya egenskaper och det är grymt kul att klättra runt överallt. Spränga säker är grymt kul och det ser riktigt snyggt ut för att vara ett "sandbox game". Detta säger jag efter att fått möjlighet att testa demot som släpps först nästa vecka för alla andra

Så här summerar IGN US:
9.5 Presentation
This city is alive and you'll feel like you're a critical part of it from start to finish. The easy to upgrade powers, story-expanding Dead Drops, and more wrap you up in the experience.
8.5 Graphics
The city looks great with its destroyed buildings and people dying in the streets. Cole's powers dazzle at times, but there is some pop-in, repetitive environments, and framerate dips.
8.5 Sound
The soundtrack is great, the ambient noise of the city makes you feel like you're there, and the sound effects are solid. Still, why is Cole's voice soooo gravely?
9.0 Gameplay
Cole's powers are stunning and fun, but the real joy is zipping around the city and unraveling the story. I could've gone for a few more enemy types and better Stunt explanations.
9.5 Lasting Appeal
It took me about 25 hours to go through both storylines, but I've put in a total of 30 hours searching for Blast Shards and my Platinum Trophy. All that, and this still isn't old.

<embed src='http://videomedia.ign.com/ev/ev.swf' flashvars='object_ID=800208&downloadURL=http://ps3movies.ign.com/ps3/video/article/981/981670/infamous_vdr_051109_flvlowwide.flv&allownetworking="all"' type='application/x-shockwave-flash' width='433' height='360' ></embed>

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Info: Samtliga recensioner på inFAMOUS så här långt**Update**

Verkar vara ett sjukt kul spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Verkar vara ett sjukt kul spel.

det ska du ge dig på att det är!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Givet köp och redan förbokat på webhallen. Synd bara att Sony är helt värdelösa på att marknadsföra sina spel, tror medvetenheten om det här spelet är väldigt liten ute bland allmänheten.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Ser riktigt coolt ut. Om det är roligare än Spiderman2 så ska jag verkligen köpa det

hmm Infamous>Prototype? Prototype>infamous?


signatur

Rawr

Medlem

Av min egen erfarenhet så tror jag inte på betyg som jag läser så här. Jag har varit med om det 5 gånger det senaste året och aldrig varit nöjd förutom med GTA, allt är så hypat och skit. Några exempel på hypade spel som fått höga betyg innan de ens släpps är: Killzone 2, Assassins Creed och Mirrors Edge. Jag tror inte på någon "kritiker" innan jag spelat spelet utan tror allt är bluff och båg för att det ska bli ett storsäljande spel.

Medlem
Skrivet av d-aniel:

Av min egen erfarenhet så tror jag inte på betyg som jag läser så här. Jag har varit med om det 5 gånger det senaste året och aldrig varit nöjd förutom med GTA, allt är så hypat och skit. Några exempel på hypade spel som fått höga betyg innan de ens släpps är: Killzone 2, Assassins Creed och Mirrors Edge. Jag tror inte på någon "kritiker" innan jag spelat spelet utan tror allt är bluff och båg för att det ska bli ett storsäljande spel.

i och med att du betygsatt Halo 3 hela 5/5 i din spelsamling säger nog allt.....Där kan du snacka om överhypat spel! Killzone 2 infriade förväntningarna helt och hållet. Djupt och varierande online läge och just nu marknadens snyggast spel på konsol. Ja det infriade allt och var inte alls överhypat. Folk som säger annat överdriver bara.

Kan också meddela att nyligen fick vanliga gamers testa på demot tack vare utlottningar av demokoder av Nordisk Film. Den respons som utlösts av demot har varit mycket positivt.

Med andra ord så tycker en övervägande majoritet att spelet är riktigt kul och även recensenterna. Få se om du tycker samma sak när demot landar lagom till release.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av d-aniel:

Av min egen erfarenhet så tror jag inte på betyg som jag läser så här. Jag har varit med om det 5 gånger det senaste året och aldrig varit nöjd förutom med GTA, allt är så hypat och skit. Några exempel på hypade spel som fått höga betyg innan de ens släpps är: Killzone 2, Assassins Creed och Mirrors Edge. Jag tror inte på någon "kritiker" innan jag spelat spelet utan tror allt är bluff och båg för att det ska bli ett storsäljande spel.

i och med att du betygsatt Halo 3 hela 5/5 i din spelsamling säger nog allt.....Där kan du snacka om överhypat spel! Killzone 2 infriade förväntningarna helt och hållet. Djupt och varierande online läge och just nu marknadens snyggast spel på konsol. Ja det infriade allt och var inte alls överhypat. Folk som säger annat överdriver bara.

Kan också meddela att nyligen fick vanliga gamers testa på demot tack vare utlottningar av demokoder av Nordisk Film. Den respons som utlösts av demot har varit mycket positivt.

Med andra ord så tycker en övervägande majoritet att spelet är riktigt kul och även recensenterna. Få se om du tycker samma sak när demot landar lagom till release.

Hmm, HALO är ju faktiskt ett grymt spel. Inte för sitt utseende men för sin livslängd.
Jag köpte Killzone 2 dagen det kom och spelade det ett dygn. Sen blev det att lämna tillbaka det för utseendet är verkligen inte allt, tvärtom om det är ett spel som gör mig riktigt besviken. Snygg fasad, tomt innehåll. Gillade inte mycket med KZ2. Bland annat att man var tvungen att springa fram och lura ut fienden och kom man för nära dem så sprang de och gömde sig och skulle man försöka skjuta dem var man tvungen att offra ett magasin med kulor för att de skulle dö. Sen gillar jag ju inte PS3 kontrollen heller, det kan ju vara en anledning också....därför det är sålt nu

1
Skriv svar