1,3 miljoner PS3 sålda förra kvartalet

Robot
1,3 miljoner PS3 sålda förra kvartalet
1,3 miljoner PS3 sålda förra kvartalet

FZ skriver: "PSP sålde i 2,58 miljoner, också det ett minus (med 0,56 miljoner)."

I texten på engelska nedanför står det: "PSP: 2.58 million units (an increase of 0.56 million units)".

Texten på engelska är tagen direkt från dokumentet. Alltså har det väl skett en ökning av antalet sålda PSP-enheter med 0,56 miljoner och inte en minskning med lika många?

Redaktör

Helt rätt. Slarvigt av mig, har fixat. Tack för rättelsen.


signatur
Medlem

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Håller fan med dig!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Hum, vad har de mer rapporterat som ar "Pro Sony"?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Trevligt för Sony, fast som sagt undrar om det är sålda eller skeppade.

Redaktör
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Sony säger explicit i denna kvartalsrapport att det gäller sålda enheter, och inte som tidigare det antal som skeppats. Som nyhetsskribent återgav jag denna uppgift - varken mer eller mindre. Hur detta gör FZ till Sony-fanboys övergår mitt förstånd, du får gärna förklara hur du resonerar.


signatur
Inaktiv

Sony är helt enkelt på frammarsch, Los!


signatur

Sony Bravia 46" 1080p ][ PS3 250GB ][ Logitech Z-5500 Digital

Medlem

Tydligen väldigt känsligt vad man får rapportera nuförtiden. Så fort något positivt skrivs om någon konsol är det direkt någon som kommer och anklagar sidan att vara partisk. Väx upp för fan!

Medlem

Sen kan man fråga sig: Är det ex skickade till butiker (som fortfarande kan stå på hyllorna osålda) eller är det faktiskt sålda maskiner? Företag gillar att visa skickade-till-återförsäljare-statistiken och inte sålda-till-privatpersoner/motsvarande

Inaktiv
Skrivet av Lord Ahriman:

Sen kan man fråga sig: Är det ex skickade till butiker (som fortfarande kan stå på hyllorna osålda) eller är det faktiskt sålda maskiner? Företag gillar att visa skickade-till-återförsäljare-statistiken och inte sålda-till-privatpersoner/motsvarande

Ur sony's synvinkel spelar det nog ingen roll. En såld ps3 är en såld ps3. Mer butikernas problem ifall de inte säljer.

Medlem

De har ju sagt flera ggri den här tråden att det är SÅLDA enheter, inte skeppade.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Skrivet av plastviktor:
Skrivet av Lord Ahriman:

Sen kan man fråga sig: Är det ex skickade till butiker (som fortfarande kan stå på hyllorna osålda) eller är det faktiskt sålda maskiner? Företag gillar att visa skickade-till-återförsäljare-statistiken och inte sålda-till-privatpersoner/motsvarande

Ur sony's synvinkel spelar det nog ingen roll. En såld ps3 är en såld ps3. Mer butikernas problem ifall de inte säljer.

Butikerna lär väl å andra sidan knappast köpa in fler enheter från Sony om de som redan är inne inte säljer...

Inaktiv

jag kommer bidra med den ökande ps3 försäjlningen när jag köper en nu på lördag

Medlem

Verkar som att många hoppade över ett par år i skolan. (Eller har ett par kvar). Står ju stort och tydligt i mitten på egen rad att det är sålda enheter, inte skeppade.

Medlem

ùber, lär bara öka när spelen kommer

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Sony säger explicit i denna kvartalsrapport att det gäller sålda enheter, och inte som tidigare det antal som skeppats. Som nyhetsskribent återgav jag denna uppgift - varken mer eller mindre. Hur detta gör FZ till Sony-fanboys övergår mitt förstånd, du får gärna förklara hur du resonerar.

haha Har redan ditt svar i ett tidigare inlägg, de har sagt det så många gånger förut och det har inte stämt hehe

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Verkar som att många hoppade över ett par år i skolan. (Eller har ett par kvar). Står ju stort och tydligt i mitten på egen rad att det är sålda enheter, inte skeppade.

Skeppade är sålda till retailers, eller tror du att företag funkar som lager?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Sony säger explicit i denna kvartalsrapport att det gäller sålda enheter, och inte som tidigare det antal som skeppats. Som nyhetsskribent återgav jag denna uppgift - varken mer eller mindre. Hur detta gör FZ till Sony-fanboys övergår mitt förstånd, du får gärna förklara hur du resonerar.

haha Har redan ditt svar i ett tidigare inlägg, de har sagt det så många gånger förut och det har inte stämt hehe

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Efter att ha sett dig skriva detta ord flera gånger kan jag inte längre hålla mig.

Engelskt uppslagsord
common

Svensk översättning
allmänn, offentlig, vanlig, enkel, ordinär, menig (adjektiv)

Redaktör
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

haha Har redan ditt svar i ett tidigare inlägg, de har sagt det så många gånger förut och det har inte stämt hehe

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Därför att jag/vi omöjligen kan täcka in varenda detalj som skrivs om saker och ting. Själv har jag inte sett de uppgifterna. Men för att motverka ditt påhopp om att vi går i Sonys ledband kan jag återge [n=22216 denna] och [n=21817 denna] nyhet om det Microsoft-relaterade Halo 3.

Därmed kvarstår frågan - varför är vi Sony-fanboys? Och en mer grundläggande fråga: vi skriver regelbundet om pc, 360, PS3 och Wii - hur tror du det kommer funka i längden om vi hyllar den ena plattformen...? Lägg ner konspirationsteorierna, tack.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Efter att ha sett dig skriva detta ord flera gånger kan jag inte längre hålla mig.

Engelskt uppslagsord
common

Svensk översättning
allmänn, offentlig, vanlig, enkel, ordinär, menig (adjektiv)

Haha, tänkte precis samma sak när jag läste det
Tycker också att man kan använda svenskan så mycket det går.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Tyckte jag läste alldeles för mycket nyheter om X360 när Holo3 släpptes, men det jämnar väl ut sig i längden.

Inaktiv

att göra en höna av en fjäder...

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

haha Har redan ditt svar i ett tidigare inlägg, de har sagt det så många gånger förut och det har inte stämt hehe

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Därför att jag/vi omöjligen kan täcka in varenda detalj som skrivs om saker och ting. Själv har jag inte sett de uppgifterna. Men för att motverka ditt påhopp om att vi går i Sonys ledband kan jag återge [n=22216 denna] och [n=21817 denna] nyhet om det Microsoft-relaterade Halo 3.

Därmed kvarstår frågan - varför är vi Sony-fanboys? Och en mer grundläggande fråga: vi skriver regelbundet om pc, 360, PS3 och Wii - hur tror du det kommer funka i längden om vi hyllar den ena plattformen...? Lägg ner konspirationsteorierna, tack.

Själv tror jag inte att ni är sk sony fanboys och om ni vore så är det inget jag skulle bry mig om, kul för er isånna fall.

Kan dock hålla med om att ni kan verka väldigt anti ms på nått sätt, alternativt att ni bara vill starta krig (läs: onödiga fanboy disskutioner) med en del av era nyhetsinlägg.

Ett exempel är nyheten med rubriken "Assassin's Creed för stort för Xbox 360?", medans själva nyheten även gällde minnesproblem på PS3. Sen att inte lägga upp en nyhet efter det att Patrice Desilets gått ut och sagt att dessa problem är lösta (de med utrymmet på dvd:n) är bara dåligt och bevisar enligt mig att mina funderingar kan stämma en aning.

Nu blev det tyvärr väldigt off-topic, men kände att jag behöve få det sagt

Medlem

Varför inte bara granska alla nyheter kritiskt, så kommer man aldrig få problem med eventullt "färgade" nyheter...

Medlem

Ja tycker om äpple!!!

Medlem

Jag lägger till en liten add på denna artikel, så kan ju FZ blåsa upp det om dom vill med.. Här är några som läst det där dokumentet lite mer noga.

"According to Sony's recently released second quarter financial results ending September 20th, the gaming division has reported a 43% increase in sales over last year, while netting a operating loss of 96.7 billion yen($867 million US) due primarily to the overall cost of the Playstation 3. Fortunately for Sony, profits gained primarily from their electronics and banking divisions kept them in the green."

länk

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Sony säger explicit i denna kvartalsrapport att det gäller sålda enheter, och inte som tidigare det antal som skeppats. Som nyhetsskribent återgav jag denna uppgift - varken mer eller mindre. Hur detta gör FZ till Sony-fanboys övergår mitt förstånd, du får gärna förklara hur du resonerar.

haha Har redan ditt svar i ett tidigare inlägg, de har sagt det så många gånger förut och det har inte stämt hehe

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Efter att ha sett dig skriva detta ord flera gånger kan jag inte längre hålla mig.

Engelskt uppslagsord
common

Svensk översättning
allmänn, offentlig, vanlig, enkel, ordinär, menig (adjektiv)

Haha snälla, ge mig lite svängrum här! Håller på att plugga inför en tenta, är väldigt trött och sliten ;p

Inaktiv

Väl talat Tompa, har inget emot era nyhter.. Anser att de ger en bra överblick över spelvärlden

Carry on

12
Skriv svar