1,3 miljoner PS3 sålda förra kvartalet

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

haha Har redan ditt svar i ett tidigare inlägg, de har sagt det så många gånger förut och det har inte stämt hehe

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Därför att jag/vi omöjligen kan täcka in varenda detalj som skrivs om saker och ting. Själv har jag inte sett de uppgifterna. Men för att motverka ditt påhopp om att vi går i Sonys ledband kan jag återge [n=22216 denna] och [n=21817 denna] nyhet om det Microsoft-relaterade Halo 3.

Därmed kvarstår frågan - varför är vi Sony-fanboys? Och en mer grundläggande fråga: vi skriver regelbundet om pc, 360, PS3 och Wii - hur tror du det kommer funka i längden om vi hyllar den ena plattformen...? Lägg ner konspirationsteorierna, tack.

Jag är beredd att hålla med han faktiskt, 360 säljer dåligt i eu kändes som en välldigt vinklad nyhet då det för det fösta bara var en veckas försäljning och när dessutom 360 säljer mer än aldrig förr veckorna innan detta världen över.
Den stora nyheten angånende försäljningssiffrorna denna vecka var ju helt klart att 360 sålde ut PS3 5 mot 1 och att den slog Wii i NPD siffrorna detta är lixom ingen "liten detalj" och om du nu är en seriös speljournalist har jag välldigt svårt att tro att du missat det.
Att det bara några dagar innan kom en "PS3 försäljningen ökar explotionsartat" nyhet gör det väll inte bättre direkt.
Förmodligen är det väll bara dålig timing och Sony som släpper en pressrelease stup i kvarten och boostar som fan om PS3 gjort minsta förbättring i försäljningen men men.

..... dålig fanboy stämpel man har dragit på sig nu då Försökte vara objektiv iaf

Inaktiv

ända sedan ps3'n kom ut har alla sparkat och spottat efter sony, och nu när den börjar ta fart så kommer M$ fanboysen och gnäller på FZ. Hur många 360 nyheter är det inte veckovis på FZ?! pfft...

tycker faktiskt FZ har en bra coverage på samtliga konsoller med undantag för PS3'n men det har förstås sina anledningar eftersom det gått lite trögt på spelsidan sedan releasen, men nu börjar det vända och kommer fortsätta göra det


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Jag tycker att du ska hålla tyst! Och sluta ljug PS3 soon to come my ass!

Du klagar inte när dem skriver dåliga nyheter om PS3. Så snälla skriv inte att du kmr att köpa PS3 bara för att försöka få bort fanboy-stämpeln.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Skälet att vissa ställer sig frågande till FZ:s ton är väl kanske hur nyhetsrapporteringen står sig i relation till annat branschmedia.

"Sony's Game Division Losses Double Despite Increasing PS3 Sales"
-Shacknews

"Sony game unit's Q2 losses double"
-Gamespot News

"Sony Game Division Posts $845M Loss in Q2"
-1UP News

"Losses in Sony's games division double"
-Joystiq

Jag säger inte att det ena är bra eller dåligt, däremot undrar jag vem det är som är att betrakta som om dom sätter spin på nyheterna. Man väljer ju trots allt vilken info som bör lyftas fram.

Eller är det kanske så att vissa har problem med opartisk nyhetsrapportering? Är ju inte helt förvånande att dom amerikanska media jag citerar kör med sensationsjournalistik.

Om man har problem med att läsa positivt vinklade nyheter om andra märken än de man äger/föredrar så bör man kanske hålla sig till sidor som bara täcker enstaka format?


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

mm jag håller med Billen.. Inte att FZ är partiska på så vis men däremot att dom vinkar nyheter för att skapa sensationsnyheter.. Och jag vill gärna inte bli lurad utan tycker ni kan visa båda sidorna av myntet oftare.

Medlem

Intressant, folk har väl insett att det helt enkelt inte är värt att köpa en undermålig konsol som inte är särskilt kvalitetssäkrad.


signatur
Medlem
Skrivet av impact:

ända sedan ps3'n kom ut har alla sparkat och spottat efter sony

Det är väl inte så konstigt med tanke på hur de agerat också. Som man bäddar får man även ligga, som man brukar säga.

Medlem

Denna tråden är bara ännu ett bevis på hur mycket snorungar det hänger här... Hur faan orkar ni???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Om FZ ville ha sensationsnyheter hade det stått: Bill Gates Nakenchock, Spelar PS3 med knarkbomb och Idol-Stina.

Stäm in i kör: "Fanboys är vi allihopa allihopa..."
Så jävla trött på alla fanboys.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla företag påstår ju att det gäller sålda enheter och inte skeppade, men det har ju bevisats om och om igen att så inte är fallet med med nintendo,MS och sony vid många tillfällen.. och inte bara under denna generation -.-

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

Sony säger explicit i denna kvartalsrapport att det gäller sålda enheter, och inte som tidigare det antal som skeppats. Som nyhetsskribent återgav jag denna uppgift - varken mer eller mindre. Hur detta gör FZ till Sony-fanboys övergår mitt förstånd, du får gärna förklara hur du resonerar.

haha Har redan ditt svar i ett tidigare inlägg, de har sagt det så många gånger förut och det har inte stämt hehe

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Efter att ha sett dig skriva detta ord flera gånger kan jag inte längre hålla mig.

Engelskt uppslagsord
common

Svensk översättning
allmänn, offentlig, vanlig, enkel, ordinär, menig (adjektiv)

Haha snälla, ge mig lite svängrum här! Håller på att plugga inför en tenta, är väldigt trött och sliten ;p

Självklart, tyckte bara det var lite småkul. Och jag hade inget bättre för mig än att påpeka just det då diskussionen ni för är, för mig, ointressant

Inaktiv
Skrivet av Billen:

Skälet att vissa ställer sig frågande till FZ:s ton är väl kanske hur nyhetsrapporteringen står sig i relation till annat branschmedia.

"Sony's Game Division Losses Double Despite Increasing PS3 Sales"
-Shacknews

"Sony game unit's Q2 losses double"
-Gamespot News

"Sony Game Division Posts $845M Loss in Q2"
-1UP News

"Losses in Sony's games division double"
-Joystiq

Jag säger inte att det ena är bra eller dåligt, däremot undrar jag vem det är som är att betrakta som om dom sätter spin på nyheterna. Man väljer ju trots allt vilken info som bör lyftas fram.

Eller är det kanske så att vissa har problem med opartisk nyhetsrapportering? Är ju inte helt förvånande att dom amerikanska media jag citerar kör med sensationsjournalistik.

Om man har problem med att läsa positivt vinklade nyheter om andra märken än de man äger/föredrar så bör man kanske hålla sig till sidor som bara täcker enstaka format?

Saken är väll den att en PS3 nyhetssida kanske skulle valt att haft rubriken 1,3 milj sålda PS3 då det helt klart är relevant för deras typ av innehåll.
Men FZ är en sida som tittar på hela spelbranchen och då bör man väll ha den rubriken som är mäst relevant för spelbranchen i helhet alltså att SCE gick back dubbelt så mycket som förra året men FZ nämner det inte ens i artikeln. Visst det står i pdf-en men alla här är nog inte begåvade nog att fatta att parantes på deras bokslut betyder en förlust och att förlusten har fördubblats sedan förra året.

Men okej! FZ får väll vinkla nyheterna hur de vill, men då får de ju räkna med att det blir visst ståhej här speciellt när de vinklat konkurentens nyheter till något negativt bara några dagar innan.

Clabbe - Man får väll ha lite överseende när denna generations förmodligen största spel släpps

Redaktör
Skrivet av Drunken_monkey_boxer och andra gnällspikar:

Gnäll

Det spelar ingen roll hur vi skriver våra nyheter, vissa kommer ändå klaga på att vi är partiska åt ena eller andra hållet. Och det kan "bevisas" genom att plocka fram ett par lämpliga exempel som belyser påståendet, nästan oavsett hur befängt det är.

Vi skriver någonstans kring 20 nyheter om dagen i snitt. Vissa är neutrala till sin natur, andra mindre smickrande för någon part. Att tro att allt ska vara neutralt är naivt: allt som skrivs är på något sätt färgat av skribentens ordval, åsikter och annat, även om det sker omedvetet. Men - det betyder inte att FZ driver en hemlig agenda för att dissa eller hylla något företag. Skribenterna skriver det de vill, vilket både är deras rätt och förbannade skyldighet - ingen utomstående (företag, läsare, pr-byråer) har någon som helst rätt att lägga sig i det redaktionella materialet.

Åsikter får alla ha. De som motiveras tar vi tacksamt emot och lär oss av. Slentrianmässigt gnäll och konspirationsteorier kastar jag på sophögen.

(For the record - jag föredrar spel på pc, men gillar även samtliga konsoler)


signatur
Medlem

gött att ps3an är på framgång


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Grats FZ, ni har just blivit pro sony i mina ögon iallafall med era konstiga nyhetsrapportering på senaste tiden!

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Pro MS? Seriöst...

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

common, varför skriver ni en nyhet om att 360 har sålt dåligt i europa under en vecka men inte att 360 under tiden av halo 3 hypen sålt 5 gånger så mycket som ps3an i USA?

Vi bor i europa och inte usa vet du. Nyheten är inte felaktig eller vinklad alls. Sen att inte all försäljningsdata från hela världen är med spelar ingen roll i när det gäller sålda enheter i europa.

Jag antar att fz nyheter som tex "Halo 3-försäljningen överlägset bäst" också visar att dom är vinklade?
Det har under väldigt lång tid gått dåligt för sony och då rapporterades det om det. Nu börjar det gå lite bättre för dom och då klagas det på att fz rapporterar om det också. Man kan ju fråga sig vem som har vinklade åsikter här egentligen.

Inaktiv

FZ gör ett toppenjobb så det räcker nu med gnäll.

Medlem

Jag ska erkänna att jag inte gillar Sony alls numer. Däremot har jag ingenting emot deras konsoler. Jag älskar min PS2:a och kommer att köpa PS3 när det väl kommer fler exklusiva spel. Men det känns inte som att det finns så mycket av ett konsolkrig ens, även om folk försöker. Varför? Fler och fler stora spel blir multiplatform (ex Assassin's Creed, PES etc) och jag anser att det är en väldigt bra sak, då fler spelare kan få njuta av spelen.

Visserligen finns det spel som Metal Gear Solid 4 eller Halo 3 som förmodligen aldrig kommer att se sina dagar på någon av sina konkurrenters konsoler. För all del, exklusivitet, men inte så mycket att tjafsa om tycker jag.

Spela spelen och njut av dem istället. Jag skiter personligen fullständigt i vad försäljningssiffrorna säger, så länge jag själv är nöjd över det jag inhandlat och kan spela.

För övrigt säger jag som BangBoomBang, FZ gör bra jobb och därmed basta.

Medlem

Och för att folk ska få en gämförelse och kanske sluta gnälla. Så här såg de ut för MS aka 360 förra kvartalet:

*Microsoft operating income of $165 million in the Entertainment and Devices Division, compared to a loss last year of $142 million.

* Revenues for the division were up 91 percent to $1.93 billion.
Overall, Microsoft revenues were up 27 percent year-on-year to $13.8 billion

* During the quarter, Microsoft sold 1.8 million Xbox 360 consoles, in the US.

Tjingeling och tjena hej!

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer och andra gnällspikar:

Gnäll

Det spelar ingen roll hur vi skriver våra nyheter, vissa kommer ändå klaga på att vi är partiska åt ena eller andra hållet. Och det kan "bevisas" genom att plocka fram ett par lämpliga exempel som belyser påståendet, nästan oavsett hur befängt det är.

Vi skriver någonstans kring 20 nyheter om dagen i snitt. Vissa är neutrala till sin natur, andra mindre smickrande för någon part. Att tro att allt ska vara neutralt är naivt: allt som skrivs är på något sätt färgat av skribentens ordval, åsikter och annat, även om det sker omedvetet. Men - det betyder inte att FZ driver en hemlig agenda för att dissa eller hylla något företag. Skribenterna skriver det de vill, vilket både är deras rätt och förbannade skyldighet - ingen utomstående (företag, läsare, pr-byråer) har någon som helst rätt att lägga sig i det redaktionella materialet.

Åsikter får alla ha. De som motiveras tar vi tacksamt emot och lär oss av. Slentrianmässigt gnäll och konspirationsteorier kastar jag på sophögen.

(For the record - jag föredrar spel på pc, men gillar även samtliga konsoler)

Tycker helt ärligt att all kritik mot er i denna tråd har varit konstruktiv kritik, allt är motiverat och ingen slentrianmässigt gnäll? För jag antar att du menar att även jag gnäller då jag riktade kritik mot er. Tänk efter innan du förlöjligar dina läsare!!
Klart som fan att vissa nyheter är mindre smickrande än andra för diverse parter det hör ju till nyheters natur men det har inget med saken att göra i detta fall. Denna nyhet (kvartalsrapporten) är från början en rejält så osmickrande nyhet mot Sony men på något sätt så har det förbisetts och den blivit ENDAST smickrande.

12
Skriv svar