Dragon Age skämmer ut sig

Dragon Age skämmer ut sig

Bioware, Bioware Bioware... vad i hela fridens namn är det ni sysslar med? I nyheten [n=32666] bjuder vi på FZ idag på en helt vansinnigt töntig trailer som känns mer som en parodi än något annat.

Från början när Dragon Age utannonserades för åratal sen, så såg jag väldigt mycket fram emot spelet. Då talades det om att det skulle bli ett klassiskt pc-rollspel med allt vad det innebär. Sedan gick spelet under jorden under lång tid, innan det dök upp igen som ett multiformatsspel även till konsol. Då, när spelet skulle börja konsolanpassas (läs: fördummas), började varningsklockorna ljuda så smått. Jag hade dock fortfarande hoppet uppe eftersom företaget lovat spelarna en "spirituell uppföljare" till Baldur's Gate-serien. Ju mer jag ser ifrån spelet, ju mer börjar jag dock tvivla.

Spola fram till idag och dagens FZ-trailer. WTF? Vad har hänt? Jag är mållös. Ända sedan Bioware började koncentrera sig mer på förenklade titlar till konsol, bärbara Sonic-spel och liknande har jag gradvis tappat mitt intresse för min före detta favoritutvecklare. Och ska man gå efter vad vi sett av Dragon Age, är jag helt säker på att jag och Bioware knappast delar samma vision om vad som gör ett bra rollspel längre.

Guldåren med Infinity Engine-motorn lär aldrig komma tillbaka igen. Ajöss och tack för fisken!

#blogg

Medlem
Dragon Age skämmer ut sig

Jo, jag håller med om att nya trailern är skräp, trams och anpassat för folk som tycker att Cops är världens bästa tv-serie, men jag tror fortfarande på Dragon Age, speciellt efter vad jag läst i PC Gamers förhandstitt (där de gick igenom adelsdvärgens starthistoria) och andra äldre filmer på spelet. Jag hoppas att det här är nån sorts pr-skit för att lur... locka de spelare som inte var med och satt i hundratals timmar (minst) i Faerûn för så länge sedan.

Jag saknar dock den gamla isometriska guldåldern, det var lite enklare och mycket roligare då.


signatur
Inaktiv

läste att du läste en massa engelska fantasy böcker. läst the first law triologin av joe abercrombie?

rekomenderas starkt, annars hade ja ju inte bemödat mig att skapa ett konto bara för o sprida grattis reklam för denna super författaren.

Medlem
Skrivet av byss:

läste att du läste en massa engelska fantasy böcker. läst the first law triologin av joe abercrombie?

rekomenderas starkt, annars hade ja ju inte bemödat mig att skapa ett konto bara för o sprida grattis reklam för denna super författaren.

Läste en overview om trilogin på wiki, verkar vara mer "riktig" medeltid än drakar & demoner-varianterna, som jag föredrar (även ifall det blir lite väl mycket trams ibland), men det är bra grejer alltså? Får väl kolla upp efter jag kört igenom A Game of Thrones

Förresten så är det väl det som är meningen med alla forum, att säga åt folk att göra det man själv tycker om


signatur
1
Skriv svar