Svin mycket att göra ...

Inaktiv
Svin mycket att göra ...

Nu är det riktigt mycket att göra för oss med PoH. På torsdag ska vi ha klar en första demo som en "game panel" från olika spelföretag ska testa (del av utbildningen). Så veckans "sprint lista" för scrum är ganska omfattande. Sen nästa vecka så åkter halva teamet ner till Malmö och ska vara med på Nordic Game, så då kommer minst fyra dagar gå bort.

Här är veckan sprint list:
Kod
- Ljud & Musik
- Fixa diffuse light
- Kalibrera partickel effekterna
- Optimera Kod
- Vertex shader
- Game over screen
- Movement & kamera

Animation
- Kollisions boxar

Level optimering
-Level 1
-Level 2

Andra saker
- Gameplay test på Friday, demo klar på Torsdag
-Trailer för SGA & GGA
- Utställnings bås för GGA

#blogg

Medlem
Svin mycket att göra ...

Apropå "Level optimering - Level 1, - Level 2", hur många banor satsar ni på till release? ungefär?

Medlem

Se till och inte slavra igenom så det bara blir skit av er idé. Har också mycket, i skolan.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Drapan:

Apropå "Level optimering - Level 1, - Level 2", hur många banor satsar ni på till release? ungefär?

Satsar på 10, sen får vi se hur det blir med tiden. hinner vi inte så tar vi isf bort levels eller lägger releasen längre fram. Vi har ju heeeela sommaren på oss

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Se till och inte slavra igenom så det bara blir skit av er idé. Har också mycket, i skolan.

Yes, men inte lika mycket som jag Räknade ut att jag inte kommer hinna allt jag ska göra, så får börja prioritera bort saker. Men men, allt är mer eller mindre själv påtaget så ska inte "ojja" mig

Inte jag som gör levlarna, men som det ser ut nu så är det inget slarv iaf, nästan för noggrant. Men allt har hur pass kul det blir att spela. Får man inte rätt på "spelkänslan" så kommer PoH bli tråkigt.

En sak som jag kan lova iaf är musiken kommer att bli bra eller rättare sagt underbar. Sen får vi se om det funkar till spelet, men det ska det nog göra.

Ni som lyssnat på "Teaser trailern" och "blogg trailern" så är det liknande musik till spelet. Precis fått det andra utkastet på level 1 musiken och det känns bra.

1
Skriv svar