"Spore klart om ungefär ett halvår"

Robot
"Spore klart om ungefär ett halvår"
Medlem
"Spore klart om ungefär ett halvår"

Sweet Längtar! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Man har ju bara väntat ett par år, dom har ändrar datum så många gånger att jag inte tror dom förens jag ser den i affären. Väldigt dåligt skönt av dom, får hoppas att spelat lever upp till va dom lovat åtminstånde.

Medlem

jälkar vilken lång utveklingstid dethär spele har haft, har för mig att jag typ såg en video från vad som såg ut att vara en nästan färdigt spel för typ 2 år sedan, det lär vara rejält slipat när det släpps.

Medlem

bokade i juli -06, väntar fortfarande

Medlem

Får väl hoppas. ^^

Inaktiv

Vet nån om det finns planer på att släppa spore till konsol? Anar att min dator inte kommer greja att ha hela universum i sig : /

Medlem

jag har väntat på det här spelet, och väntar gärna lite längre om det gör att spelet kommer bli finslipat
Vill helst slippa behöva ta ner en patch det första jag gör när jag köpt det

Medlem
Skrivet av Rave:

Vet nån om det finns planer på att släppa spore till konsol? Anar att min dator inte kommer greja att ha hela universum i sig : /

Grejjen med det här spelet är ju att det kommer vara så sjukt optimerat, så jag tror de flesta datorer pallar det.

Wright har ju snott åt sig en bunt hardcoreprogrammerare från diverse Hackerpartyn. De som brukar göra 40kb demos, och som är vana vid att optimera koden.
De skapade spelet så att det till största delen var uppbyggt av fraktaler, på samma sätt som oldschool-spelprogrammering var till C64:an och Amigan.

Någon som minns tex Braben's Elite Frontier, som hade hela kända universum inprogrammerat i bara en 720kb 3.5" floppy diskett.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Jälva EA, som BARA pushar ut ofärdiga spel!

Skrivet av HYBRiS:

Grejjen med det här spelet är ju att det kommer vara så sjukt optimerat, så jag tror de flesta datorer pallar det.

Wright har ju snott åt sig en bunt hardcoreprogrammerare från diverse Hackerpartyn. De som brukar göra 40kb demos, och som är vana vid att optimera koden.
De skapade spelet så att det till största delen var uppbyggt av fraktaler, på samma sätt som oldschool-spelprogrammering var till C64:an och Amigan.

Någon som minns tex Braben's Elite Frontier, som hade hela kända universum inprogrammerat i bara en 720kb 3.5" floppy diskett.

De kan säkert skriva smart kod för procedurell generering som både är flexibel och liten.
Men när vi snackar om att det ska rulla på klenare datorer så är det ju andra saker det handar om...

Inaktiv

Tack för svaret

MFC
Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Grejjen med det här spelet är ju att det kommer vara så sjukt optimerat, så jag tror de flesta datorer pallar det.

Wright har ju snott åt sig en bunt hardcoreprogrammerare från diverse Hackerpartyn. De som brukar göra 40kb demos, och som är vana vid att optimera koden.
De skapade spelet så att det till största delen var uppbyggt av fraktaler, på samma sätt som oldschool-spelprogrammering var till C64:an och Amigan.

Någon som minns tex Braben's Elite Frontier, som hade hela kända universum inprogrammerat i bara en 720kb 3.5" floppy diskett.

uhm.. optimerat o optimerat, det är inte vad det handlar om i detta stadie tror jag..

Sen att jämföra spel från förr med spel idag är inte samma sak när vi talar om optimeringar. Förr gjordes spel uteslutande i Assembler, iaf en majoritet av koden var det. Idag är det ju ramverk o annat shit som används o optimeringar sker på en helt annan nivå idag. Att förvänta sig att spel av denna kalibern ska vara "sjukt optimerat" är att dra för stora växlar. Alla 3d-baserade spel kommer att kräva kräm ur datorn, och frågan om hur slö datorn får vara är inte lika aktuell längre eftersom utvecklarna nästan förväntar sig att man håller sig i takt med utvecklingen av hårdvaran. Utvecklarna har idag mindre skyldigheter att anpassa spel till äldre maskiner än tidigare och tro mig.. i slutändan kan man bli lika besviken på ett spel som dröjt som ett som kommer i tid.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tröttnat själv så grymt mycket på all förseningar just nu så jag har totalt tappat intresset för spelet, säker på att fler som jag känner lika dant.

MFC
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tröttnat själv så grymt mycket på all förseningar just nu så jag har totalt tappat intresset för spelet, säker på att fler som jag känner lika dant.

japp, spelet börjar redan kännas gammalt.. få spel har fått så många trailers släppta (möjligen hl2) utan att spelet släppts..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

mhm, börjat tröttna här med. de borde inte ha släppt nå info/bilder/videos förrän spelet är några månader ifrån release.. nu blir det oftast att man får värsta shocken första gången de nämner/visar spelet, man längtar å längtar, kommer bilder å grejer, sen lessnar man på't, de är helt tysta i en massa månader, sen när spelet kommer så.. njä.. interest lost :0~

Medlem

Jag med, jag tror att det blir samma sak med Spore som det var med Stalker, man fick vänta år.

1
Skriv svar