Super Street Fighter II Turbo HD Remix fotat

Robot
Medlem
Super Street Fighter II Turbo HD Remix fotat

Storfot ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ett klart köp :-).

Medlem

Argh... ge mig!

Inaktiv

Jag har inte spelat de här spelen särskildt mycket men hadde de andra också sånna här namn? (Super Street Fighter II Turbo HD remix)

Medlem

Såå jävla nice.

Medlem

LOL. Tänk om alla spel hade så många superlativ i titeln. Som t.ex;
"Super Quake II Turbo HD remix"
"Super Quake Wars: Enemy Territory II Turbo HD remix"
"Super The Sims II Turbo HD remix"
"Super Battlefield 1942 II Turbo HD remix"
...osv

Flakmonkey
Skrivet av danne_93_:

Jag har inte spelat de här spelen särskildt mycket men hadde de andra också sånna här namn? (Super Street Fighter II Turbo HD remix)

Nja, det började ju med Street Fighter II, men sen kom det ju en massa olika versioner som Street Fighter II Turbo och Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting... nu har det nog blivit lite av en grej skulle jag tro

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av danne_93_:

Jag har inte spelat de här spelen särskildt mycket men hadde de andra också sånna här namn? (Super Street Fighter II Turbo HD remix)

Nja, det började ju med Street Fighter II, men sen kom det ju en massa olika versioner som Street Fighter II Turbo och Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting... nu har det nog blivit lite av en grej skulle jag tro

Ok, har inget emot det tycker det låter riktigt hyperaktivt bara

Inaktiv

ser lite anime-liknande ut ;O

Inaktiv

Street Fighter II World Warriors (orginalet)
Street Fighter II Champion Edition (spelbara bossar)
Street Fighter II Turbo (CE med speed choise och air specials)
Street Fighter II Special Champion Edition (Turbo med annat namn)
Super Street Fighter II (nya chars)
Super Street Fighter II Turbo (supermoves, hemlig char Akuma)
Super Street Fighter II Turbo HD remix

I denna version så har capcom tagit hjälp av elitspelarna från Evolution och även gjort ett spelsätt som heter "remix" där spelet är ombalancerat och lite nya moves etc, för att alla low-tier chars ska bli spelbara i tävlingar.

PS. om ni någon gång läser om chars'en "boxer", "claw" eller "dictator" så är det universala nicknames för Balrog, Vega och M.Bison då namnen inte stämmer överens mellan JAP och US/EU versionen. Då boxer är baserad på Mike Tyson vart capcom rädda för att bli stämda när spelet skulle släppas i USA och de flyttade om namnen.

Boxer
Jap: M(ike).Bison
US/EU: Balrog

Claw
Jap: Balrog
US/EU: Vega

Dictator
Jap: Vega
US/EU: M(aster).ison

http://uk.youtube.com/watch?v=TlpKqkKd2dM

http://uk.youtube.com/watch?v=Q_E3n0hZZug
så roligt att se daigo äga upp O.Sagat tigertigertigertigertiger spelare med boxer

Medlem

Måste bara köpa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar