Fem BAFTA-priser till Wii Sports

Robot
Medlem
Fem BAFTA-priser till Wii Sports

Haha lol! Vad hade dom för kommite när dom bestämde den här listan!? En hög med dagisbarn? Ja menar om man kollar på de andra nomineringarna på de olika priserna. Sen när är Crackdown ett bättre action äventyr än Gears?, och Multiplayer tas hem av Wii sports före både gears och World in conflict. Nä, spelpriser kan helt enkelt inte delas ut av en filmkonstitution.

Medlem

Kul


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

* Strategy and Simulation - Wii Sports (Wii)

wth? Vad är detta för kategori? Och hur kan Wii Sports vinna? ^^

Dessutom räknar jag till 6 priser. Om inte "Sports" kategorin är fel.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Gears har redan blivit gjort så många gånger, Crackdown är mer nyskapande. Enda nya med GoW var ju vinkeln.
Hur de kunde ge Wii Sports så mycket undrar jag dock.

Medlem

World in Conflict?


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Flakmonkey

Sen tror jag att GoW var med i förra årets omröstning ^^

Medlem

Kanske det, men det var med i nomineringarna detta året med. Vilket vore knas

Medlem
Skrivet av Davvan:

Haha lol! Vad hade dom för kommite när dom bestämde den här listan!? En hög med dagisbarn? Ja menar om man kollar på de andra nomineringarna på de olika priserna. Sen när är Crackdown ett bättre action äventyr än Gears?, och Multiplayer tas hem av Wii sports före både gears och World in conflict. Nä, spelpriser kan helt enkelt inte delas ut av en filmkonstitution.

Kanske för att gears of war inte är speciellt bra i mp. 4vs4 liksom.. kul. Dessutom är det ett fps så det är inte så konstigt att gow inte fick nåt pris i den genren.

Medlem

Wii sports är skitroligt tillsammans med polare och några öl. Däremot förstår jag inte riktig, som någon redan nämnt, hur det kunde ta hem strategi?

Medlem

Men hallå? e det någon som skriver i kommentarerna som gör lite research innan de skriver nått här?, Gå in och kolla nomineringarna först innan ni frågar om Gears eller game X eller game Y skall vara med i en viss genre. Tydligen tyckte visst vinstkommiten att Gears VAR ett action äventyr (aka FPS enligt vissa) och därför hade med de som en nominering till detta pris.

PaZ
Medlem

Wii sports är ju en sportsimulering, alltså både sport och simulering, är det inte uppenbart?

Inaktiv
Skrivet av Davvan:

Men hallå? e det någon som skriver i kommentarerna som gör lite research innan de skriver nått här?, Gå in och kolla nomineringarna först innan ni frågar om Gears eller game X eller game Y skall vara med i en viss genre. Tydligen tyckte visst vinstkommiten att Gears VAR ett action äventyr (aka FPS enligt vissa) och därför hade med de som en nominering till detta pris.

GoW tillhör förra årets "spel-omgång"!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

ok, om jag har förstått dig rätt så menar du att Gears inte kunde ha vunnit eftersom de var med i förra årets nomineringar och vinstbidrag? Ok låt mig citera hemsidan som informationen e tagen ifrån.

"Below are the winners and nominees for this year's British Academy Video Games Awards in association with PC World. The winners are in bold and were announced at the ceremony on Tuesday 23 October 2007 at Battersea Evolution.

ACADEMY FELLOWSHIP

WILL WRIGHT

ACTION AND ADVENTURE

CRACKDOWN (Xbox 360) - Development Team (Realtime Worlds/Microsoft Game Studios)
GEARS OF WAR (Xbox 360) - Rod Fergusson, Michael Capps, Cliff Bleszinski (Epic Games/Microsoft Game Studios)"

Så om jag inte är helt inkapabel till läskunnighet så innebär detta att Gears faktiskt var i detta årets "spel-omgång"! Rest my case

Medlem

Vad är det folk inte förstår med termen F(irst)P(erson)S(hooter)? Stör mig något så oerhört när det används som någon universal term för actionspel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Fotball manager???

Inaktiv
Inaktiv

vilken sunkig lista, var den här tävlingen sponsrad av nintendo?!? -_-

Medlem

Hur Crackdown kan vinna över Zelda TP och Gears är helt bortom mitt förstånd.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Vad är det folk inte förstår med termen F(irst)P(erson)S(hooter)? Stör mig något så oerhört när det används som någon universal term för actionspel.

Jepp. Gears of War är ju ett TPS - Third Person Shooter.

Appropå det - vem är då den stackars andra personen som aldrig får vara med i spel?? Varför mobbar den första och tredje personen honom?

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av mr.bear:

Vad är det folk inte förstår med termen F(irst)P(erson)S(hooter)? Stör mig något så oerhört när det används som någon universal term för actionspel.

Jepp. Gears of War är ju ett TPS - Third Person Shooter.

Appropå det - vem är då den stackars andra personen som aldrig får vara med i spel?? Varför mobbar den första och tredje personen honom?

SPS - Second Person Shooter:
Att styra en karaktär ur perspektivet av en andra.... ja det konceptet får vi nog vänta på, men det kommer väl säkert

...eller så finns det redan, men kommer inte på något på rak arm.

Medlem
Skrivet av foock:
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av mr.bear:

Vad är det folk inte förstår med termen F(irst)P(erson)S(hooter)? Stör mig något så oerhört när det används som någon universal term för actionspel.

Jepp. Gears of War är ju ett TPS - Third Person Shooter.

Appropå det - vem är då den stackars andra personen som aldrig får vara med i spel?? Varför mobbar den första och tredje personen honom?

SPS - Second Person Shooter:
Att styra en karaktär ur perspektivet av en andra.... ja det konceptet får vi nog vänta på, men det kommer väl säkert

...eller så finns det redan, men kommer inte på något på rak arm.

Det skulle ju gå om man kör split screen själv. Man styr den övre genom att kolla i den nedre rutan

Inaktiv
Skrivet av _spike_:

Fotball manager???

Är guld värt kan jag lova, notera även att det är framröstat av "vanligt folk" =D

Medlem

Förstås inte poängen med att ha med Crysis som nominerad, det är ju inte ens ute än.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Förstås inte poängen med att ha med Crysis som nominerad, det är ju inte ens ute än.

Håller med faktiskt, dom kanske sett för mycek på på filmklipp om de

1
Skriv svar