StarCraft II plåtat

Medlem
StarCraft II plåtat

Hubba hubba!

Medlem

Give me noooooow!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

det lukatar battle.net aka lagg.net med 1 miljon ryssar :/

Inaktiv

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?


signatur

Long time no see.

Medlem
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Ja en hel del om än inte så mycket som i många andra uppföljare. Vilket är otroligt bra. Mycket förändring är värdelöst för seriösa spelare.

Hur mycket nytt ser man i "riktiga" sporter från år till år. I princip inget mig veterligen.

Medlem
Skrivet av dmon:

det lukatar battle.net aka lagg.net med 1 miljon ryssar :/

Har själv aldrig haft problem med battle.net.

You fail

Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Ungefär lika mycket nytt som den genomsnittliga hyllade FPS-uppföljaren (t.ex. hl2)?

Fattar inte varför folk whinar. Om de hade gjort samma enheter, men med radikalt ny visuell design, gett dem andra namn och hävdat att det är nya utomjordingar, då hade ingen klagat!

Medlem
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Är det någon skillnad på WC1, WC2 och WC3?
Grymmare CG filmer!!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Ungefär lika mycket nytt som den genomsnittliga hyllade FPS-uppföljaren (t.ex. hl2)?

Fattar inte varför folk whinar. Om de hade gjort samma enheter, men med radikalt ny visuell design, gett dem andra namn och hävdat att det är nya utomjordingar, då hade ingen klagat!

Jodå, det hade varit lika mycket, om inte mer, klagomål.
Det är omöjligt att göra alla nöjda.

Medlem

Hoppas det är samma menymusik:D

Medlem
Medlem

Oooh, Protoss Carriers! Trodde de hade blivit skrotade.

Medlem
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Kul att alla automatiskt tolkar detta som negativ kritik istället för en fråga från nån som inte har nån aning.

Skrivet av m0rfar:
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Kul att alla automatiskt tolkar detta som negativ kritik istället för en fråga från nån som inte har nån aning.

Inte så konstigt. Om jag frågar, "är du dum i huvudet?", så är det knappast någon som tar det som en nyfiken fråga.

Medlem

De flesta bilderna verkar vara dumpar från de videos som har släppts tidigare... Aja, det ser bra ut, jag väntar med spänning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det enda jag kan säga är:heart::heart::heart:

Medlem

Har absolut inget klagomål när de gäller förändringen. Grafiken är bra men starcraft känslan är fortfarande kvar. Varken för mycket eller för lite ändring i spelet hittils. Helt okej!

Skrivet av Clabbe:
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Är det någon skillnad på WC1, WC2 och WC3?
Grymmare CG filmer!!

Jo faktiskt om du hade spelat de spelen så hade du vetat att det finns stora skillnader. Återstår att se om Sc2 kommer bli en expansion eller uppföljare


signatur
Medlem

Skulle varit soft ifall dem hade haft world in conflicts grafik motor o gjort star craft på det, hade passat lite bättre än den lite cartooniga grafiken dem har nu. men ja ser ändå fram emot o få prova 2:an lär bli en ny lan klassiker sen om nåt år eller 2.

Inaktiv

Usch, battle-cruiserna är ju pytte små!

Medlem

bästa speläät i vääärdeeeen

Inaktiv
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Ja, det verkar vara mycket mer av "sten, sax och påse" plus superbra specialförmågor hos dom olika enheterna. Mer som WC3 och mycket svårare att bemästra med andra ord.

Vet inte om jag gillar den utvecklingen. Jag föredrar att pumpa marines.

Medlem
Skrivet av Namron:
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Ja, det verkar vara mycket mer av "sten, sax och påse" plus superbra specialförmågor hos dom olika enheterna. Mer som WC3 och mycket svårare att bemästra med andra ord.

Vet inte om jag gillar den utvecklingen. Jag föredrar att pumpa marines.

Sen när har ett strategispel handlat om mer än "sten, sax och påse" ? Jag är så less på att höra det där argumentet, så snälla förklara ett strategispel som inte bygger på teorin "sten, sax och påse" ?

PaZ
Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Namron:
Skrivet av Shooblan:

Är det något nytt i sc2, förutom grafiken?

Ja, det verkar vara mycket mer av "sten, sax och påse" plus superbra specialförmågor hos dom olika enheterna. Mer som WC3 och mycket svårare att bemästra med andra ord.

Vet inte om jag gillar den utvecklingen. Jag föredrar att pumpa marines.

Sen när har ett strategispel handlat om mer än "sten, sax och påse" ? Jag är så less på att höra det där argumentet, så snälla förklara ett strategispel som inte bygger på teorin "sten, sax och påse" ?

Om du jämför Warcraft 2 med Starcraft tex så är Warcraft inte sten, sax påse, utan två nästan identiska sidor. Det starcraft gjorde ganska nydanande var en bra balans trots helt olika sidor, därav uttrycket. Sen har ju många kopierat SC:s framgång. Strängt taget har ju WC2 också sten, sax, påse inom sidorna, men så brukar man inte mena.

Medlem

I wantz this!.. Och detta är ett efterföljare då den har rätt stoor skillnad mellan grafiken på dem båda. Och who cares? Det man vill ha är berättelsen om Terrans/Protoss och Zerg och vad som har hänt och vad som kommer att hända. I see this like a movie

Skrivet av Deadflag:

Sen när har ett strategispel handlat om mer än "sten, sax och påse" ? Jag är så less på att höra det där argumentet, så snälla förklara ett strategispel som inte bygger på teorin "sten, sax och påse" ?

Ja, i jämfört med t.ex. Company of Heroes så är sten-sax-påse-effekten mycket liten i Starcraft.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Sen när har ett strategispel handlat om mer än "sten, sax och påse" ? Jag är så less på att höra det där argumentet, så snälla förklara ett strategispel som inte bygger på teorin "sten, sax och påse" ?

Har inte spelat TA men var det inte deras lead designer som sa att han hatade "Sten, sax, påse" och att det enda som kunde slå 1 enhet är 2 enheter?

Medlem

Jag är ju ingen höjdare på StarCraft själv men jag älskar att se på proffsmatcher med hängivna kommentatorer osv, helt klart det bästa strategispelet någonsin

Jag funderar på att sätta mig in i SC2 när det kommer, det verkar ju som om de behåller stor fokus på macro men jag är väldigt skeptisk till Mothership och den stora Terran mechen, SC handlar ju om när väldigt många enheter drabbar samman och hur väl man kontrollerar alla dessa.

Men, men jag tvivlar inte alls på att SC2 är en riktigt värdig uppföljare


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

PaZ
Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av Deadflag:

Sen när har ett strategispel handlat om mer än "sten, sax och påse" ? Jag är så less på att höra det där argumentet, så snälla förklara ett strategispel som inte bygger på teorin "sten, sax och påse" ?

Har inte spelat TA men var det inte deras lead designer som sa att han hatade "Sten, sax, påse" och att det enda som kunde slå 1 enhet är 2 enheter?

Tack för TA-exemplet, det är väldigt tydligt Antar att Supcom har något liknande?

12
Skriv svar