Supreme Commander portas till Xbox 360

Robot
Medlem
Supreme Commander portas till Xbox 360

hmmm.... hur ska de få detta att funka? Så här på förhand så har jag svårt att se hur det ska funka, spelet är ju inte direkt konsoll vänligt. Iofs så kanske de lyckas göra en GUI som inte täcker halva skärmen och är allmänt bökig.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

SC är nog det spel som är svårast att porta till konsol då man ofta har strider på många fronter och det kan vara svårt att hålla koll på t.o.m. på PC.

Medlem

Hm. Undrar hur mycket de ska banta på grafiken då spelet kräver en dator över dagens standard idag för att flyta på någorlunda i de riktigt stora fighterna. antagligen så lägger de in någon påtaglig unitlimit et.c.

Inaktiv

Intressant!
Får dom detta och funka så har dom fått min respekt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Drar inte spelet runt 1.5GB RAM eller mer?

Att trycka in det i en maskin med 0.5GB är nog inte helt lätt.

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Drar inte spelet runt 1.5GB RAM eller mer?

Att trycka in det i en maskin med 0.5GB är nog inte helt lätt.

Jo men du har inget operativsystem som körs i bakgrunden, sen är accesstiden för 360´n minne betydligt snabbare.
3x3.2 GHz lär inte ha några större problem att köra detta heller.

Största problemet är ju gränssnittet men andra har ju löst det bra så hopp finns.

Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av Kazutoyo:

Drar inte spelet runt 1.5GB RAM eller mer?

Att trycka in det i en maskin med 0.5GB är nog inte helt lätt.

Jo men du har inget operativsystem som körs i bakgrunden

XP funkar helt ok med 256 mb ram, tror nästan 128 är minimum, så 1gb tar det inte

Skrivet av Dogge:

sen är accesstiden för 360´n minne betydligt snabbare.

Spelar ingen större roll om minnet inte räcker till, att swappa till disk är långsammare än vilket minne som helst.

Skrivet av Dogge:

Största problemet är ju gränssnittet men andra har ju löst det bra så hopp finns.

Det är det absolut jobbigaste. Det som gör SC så bra är att man verkligen använder varenda knapp på bordet och att köra dubbla skärmar med olika vyer.

Medlem

man kan ju tro att det e mycket klickande med så många enheter, men faktum e att detta spel har jag minst klickande i jämnfört med alla andra RTS's jag spelat, man kanske klickar mycket under t1-t2 landstriderna för att microa under striderna, men om man räknar bort dom striderna så är det hela tiden punkt a-b med waypoints emellan och vänta 10 min på att dom kommer dit, spelet e ju inte lika snabbt som tex c&c så det kan nog funka.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Inaktiv

Helt klart intressant. Köpte det inte till PC mest bara för att jag visste att min dator inte skulle fixa det. Men är allt jag behöver en (min) xbox och en skiva att ploppa in i läsaren skall de nog gå. Som andra sagt innan mig, gränssnitt och kontroll är väl i princip avgörande.

Kul att RTS börjar komma till konsol!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Till PC är det inte något grafiskt under så att optimera det att funka på hårdvaran är nog inga problem. Kontrollerna kan nog bli jobbigt. C&C3 är ingen höjdare med handkontroll. De kanske borde slägga ny XBOX varranat år och ha mus och tangentbord så skulle det slå ut PC marknaden. Så kan jag ha en lite tyst dator att surfa på en en konsol att spela på.

Medlem

Tja, är ju rätt många som lirar CnC 3 över xbox live och där verkar kontrollerna fungerar väldigt väl.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar