Project Gotham Racing 4

Robot
Project Gotham Racing 4

När Xbox 360 lanserades var det Project Gotham Racing 3 som skulle visa upp konsolens muskler. Tredje delen i serien mottogs med hyllningar från flera håll och vi gav spelet fyra komma fem i betyg. Nu har två år gått och det är upp till bevis för Bizarre Creations om de vill fortsätta surfa på framgångsvågen.


emp
Medlem
Project Gotham Racing 4 testat

Är det lika jobbiga laddningstider som i demot? När man väljer restart race så går den tillbaka till en laddningsskärm innan man får försöka igen. En sån sak får mig att se rött

Medlem

Ser rätt sunkigt ut.. inte ens i närheten av GT5.
Booooring


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

ganska lågt av folk att ge det lågt betyg bara för att dra ner medelbetyget på userscore här på FZ hehe

Redaktör

I princip varje gång en recension pubbas landar de fem, tio läsarbetygen på antingen 0 eller 5. Ett i längden ganska meningslöst försök att påverka...


signatur
Medlem

Tyckte inte det var så superkul, långa laddningstider och små banor. Snygg grafik dock.

Medlem

Vad menar du med små banor?

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Ser rätt sunkigt ut.. inte ens i närheten av GT5.
Booooring

Klart tycker man om 2D-publik och rent allmänt trist grafik bortsett från bilarna så kan man ju hålla sig till GT5, vill man däremot ha en allround-grafik som är väldigt läckert till ett väldigt roligt bilspel kan man hålla sig till PGR4.

Tycker du PGR4 ser sunkigt ut och inte GT5 så är det en del fanboy-ögon med i bilden? Båda spelen är grafiskt mäktiga.

Medlem
Skrivet av Doed:

Tycker du PGR4 ser sunkigt ut och inte GT5 så är det en del fanboy-ögon med i bilden? Båda spelen är grafiskt mäktiga.

PGR4 kommer inte i närheten av vad jag hittils upplevt i GT:PR-demot från japan. För övrigt har det självklart inte 2D-publik, något som är ganska uppenbart sen GT-HD.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Doed:

Tycker du PGR4 ser sunkigt ut och inte GT5 så är det en del fanboy-ögon med i bilden? Båda spelen är grafiskt mäktiga.

PGR4 kommer inte i närheten av vad jag hittils upplevt i GT:PR-demot från japan. För övrigt har det självklart inte 2D-publik, något som är ganska uppenbart sen GT-HD.

Vad konstigt att det är precis 2D-publik jag sett från alla screens och videor jag sett från spelet. Dessutom så i GTHD var det inte direkt mycket publik, dom kanske inte fick det att fungera bra med 2D-publik i Prologue-demot eller nåt. Hursomhelst så ser det klent och trist ut om det bara är bilarna som är snyggt gjorda vilket det ju är, om man bortser från menyerna då..

Medlem
Skrivet av Doed:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Doed:

Tycker du PGR4 ser sunkigt ut och inte GT5 så är det en del fanboy-ögon med i bilden? Båda spelen är grafiskt mäktiga.

PGR4 kommer inte i närheten av vad jag hittils upplevt i GT:PR-demot från japan. För övrigt har det självklart inte 2D-publik, något som är ganska uppenbart sen GT-HD.

Vad konstigt att det är precis 2D-publik jag sett från alla screens och videor jag sett från spelet. Dessutom så i GTHD var det inte direkt mycket publik, dom kanske inte fick det att fungera bra med 2D-publik i Prologue-demot eller nåt. Hursomhelst så ser det klent och trist ut om det bara är bilarna som är snyggt gjorda vilket det ju är, om man bortser från menyerna då..

Blev faktiskt lite besviken på grafiken (hehe, rim!). Men egentligen är det på grund av att man alltid har den där trista bakom-bilen vinkeln. I repriserna är det annorlunda. Men det är faktiskt mest bilarna som är snygga i GT5. Miljöerna är både snyggare och mer detaljerade i PG4. Olika säljargument helt enkelt.

Medlem

GranTurismo serien är den mest överskattade sketna bilserien jag spelat, bilarna låter som elvispar, sladdar som man kör på is i varje kurva... prova ta en kurva i 50 med normal däck..slaaaaada. nä ush riktigt riktigt rutten känsla i dom spelen. PGR har så mycket mycket mer körkänsla. Fy för den stinkade ps-skiten! och kom nu inte och säg emot

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

GranTurismo serien är den mest överskattade sketna bilserien jag spelat, bilarna låter som elvispar, sladdar som man kör på is i varje kurva... prova ta en kurva i 50 med normal däck..slaaaaada. nä ush riktigt riktigt rutten känsla i dom spelen. PGR har så mycket mycket mer körkänsla. Fy för den stinkade ps-skiten! och kom nu inte och säg emot

Jag måste hålla med där. GT har bara en enda positiv sak i mina ögon. Och de är en fantastiskt snygg grafik, utöver de är de skit. I alla fall de tidigare spelen.

Forza Motorsport är fortfarande de spel på Xbox som regerar bilsport. Skulle gärna se GTR serien till Xbox annars. Jag värdesätter fysik och realism bra mycket högre än grafiken och är grafiken dessutom snygg som i FM2 så finns de inte mycket att klaga på!

PGR4 är däremot ett 100% arkadspel som definetivt kommer locka många köpare genom sitt snygga vädersystem och detaljerade banor. Kommer jag som bilsport intresserad och bilfanatiker köpa det? Kort sagt nej. Hålen i realismen fungerar helt enkelt inte.

Medlem

Älskade PGR3 men är faktiskt besviken på PGR4.
Tycker banorna är tråkiga och så vidare.
Tycker även att spelet inte är något vidare snyggt, tycker PGR3 är snyggare, blev mycket förvånad över detta.
Visst är vädereffekterna snygga och allt det där, men går man in i photomode och kollar runt tycker jag att 3an är snyggare vilket är ofattbart för mig.

Nej jag får fortsätta spela Forza 2 tyvärr
Hade verkligen sett fram mot detta.

Medlem

har en kompis som testa demot som inte tyckte det var värt besväret ens att dra demot.

forza finns billig på webhallen för medlemmar nu, klart bättre köp gissar jag.

Medlem
Skrivet av Silentzio:

har en kompis som testa demot som inte tyckte det var värt besväret ens att dra demot.

forza finns billig på webhallen för medlemmar nu, klart bättre köp gissar jag.

Forza och PGR är två olika spel, gillar man det ena är det inte säkert att man gillar det andra osv. Jag gillar dock båda fast på olika sätt. PGR4 hade dock kunnat skippat motorcyklarna..

KoP
Medlem
Skrivet av bigsweede:

Ser rätt sunkigt ut.. inte ens i närheten av GT5.
Booooring

Om det nu skulle vara så att det visuella råkar se lite sämre ut än GT5 betyder det ju inte att det gör spelet sämre. Sagt förut, säger det igen.. allt handlar inte om grafiken. Men småchipparna idag som lirar har ju inte insikt att förstå att det finns andra värden i spel än bara en skinande yta.

Inaktiv
Skrivet av emp:

Är det lika jobbiga laddningstider som i demot? När man väljer restart race så går den tillbaka till en laddningsskärm innan man får försöka igen. En sån sak får mig att se rött

Går ju helt klart fortare men de är fortfarande för långa.

Ni kan ju inte hålla på att jämföra PGR med GT, de är helt olika spel.
De är som Forza vs PGR, vilket inte heller funkar. Det ena är ett arkadspel, PGR, och de andra 2 är simulatorer, Forza och GT. Tycker grafiken i GT är bättre än i PGR, skiter i om publiken är 2d (vem bryr sig det ser fortfarande snyggt ut, däremot gillar jag själva PGRs gameplay bättre.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Håller med om att publiken ser sämre ut i GT, men samtidigt...är det inte vägen man ska hålla koll på?!:P

Ja menar, även fast publiken ser bättre ut i PGR 4 så e de inte direkt Crysis-mått på den

Ja har hitills bara kört demot och tycker precis som en annan att PGR 3 e snyggare...mycket, mycket snyggare och jag har ändå testat demot i HD. Nu vet jag iförsej inte hur mycket den färdiga produkten skiljer sig ifrån demot, men Bizarre Creations lockar mig verkligen inte med grafiken denna gång...tyvärr!

Sen att det verkar vara långa laddningstider drar också ner betyget, men det kan omöjligt vara längre än PGR 3, vilket var det segaste jag någonsin upplevt så de lär väl förhoppningsvis inte vara alltför irriterande.

Inaktiv

Ganska kul att se folk vara så inbitna så dom inte kan erkänna att nåt annat är bra.
Man var sån själv men inte längre,
nu är det bara kul att se andra vara fanboys

Inaktiv

Köper folk spel enbart på grafiken idag ?

Inaktiv
Skrivet av toomuch:

Köper folk spel enbart på grafiken idag ?

Ja vi PS3-ägare gör det

Inaktiv

Ja ni är ju tvingade att göra det

Medlem

ett schysst lir, diggar det.

1
Skriv svar