Mitt första PHP Skript!

Medlem
Mitt första PHP Skript!

Tänkte visa er som läser min blogg, mitt första PHP script!
Det är alltså skrivet i HTML, CSS och PHP för hand. Inget kopiera och klistra in.
Kommer också göra fler (bättre givetvis) php skript. Men detta är mitt första!
Så vad gör "den"? Jo, den räknar ut hur många tecken det är på det du skriver in!
Tänker också lägga upp den för nedladdning för er som har tillgång till en server.
Skulle lika gärna kunna skriva ut koden men det är inte lika professionellt.
Till mina (mitt) skript!:
Länk
Finns nu att ladda ner!

PHP är ett "programmeringsspråk" för webbutveckling, och används där HTML inte är tillräcklig. Med PHP kan du skapa dynamiska och användaranpassade webbsidor, med databaskopplingar, villkor och liknande. PHP körs på webbservern och producerar HTML-kod som visas för klienten. En användare ser inte PHP-koden.

För att använda PHP så behöver du inte ha något speciellt utvecklingsverktyg. Det går bra att skriva kod i en vanlig textredigerare. Jag rekommenderar Crimson Editor, som färgar och framhäver PHP-funktioner. Filen skall ges filändelsen .php (standardinställning).

#blogg


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Mitt första PHP Skript!

Coolt. Men försök förbättra den genom att filtrera bort mellanslagen. Om du nu inte vill att mellanslagen ska inkluderas.

Medlem

Tack! Ja, har också funderat på att göra det. Ska försöka med det.
edit, fixat


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Tack! Ja, har också funderat på att göra det. Ska försöka med det.

Har aldrig skrivit egna php-script. Men borde det inte gå att exkludera alla " " för att få den att ej räkna med mellanslagen?

1
Skriv svar