BioWares MMO utspelar sig i KOTOR:s värld?

Robot
BioWares MMO utspelar sig i KOTOR:s värld?
Medlem
BioWares MMO utspelar sig i KOTOR:s värld?

Ooooh bådar gott, Star Wars är ju aldrig fel, finns så sjukt mycket att bygga på. en värdig uppföljare till gammla SWG

Medlem

En uppföljare till SWG vore grymt, men det är nog inget Bioware knåpar på.

Iofs så såg jag inte att det var ett mmo dom utvecklade så det är väl kanske inte helt omöjligt. Tror dock på att det blir nåt helt annat som inte har med star wars alls att göra.

Medlem

Yeah! gamla SWG ägde Gimme ett Kotor mmo! =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Hoppas att detta är sant, vore kanon ifall det vore det

Medlem

wii! ja kotor var sköj som sköven

Medlem

Verkar ju onekligen lite konstigt med tanke på att dom ägs av EA nu och Star Wars är ju som kännt Lucasarts...

Medlem

Kotor är ett av de bästa spelen jag spelat!

Vore riktigt kul om det stämmer

Medlem

Nog skulle man kan hurra för en bekräftelse på detta, men jag kan inte hjälpa att tänka på hur stridssystemet skulle te sig. Visserligen sägs där att det bara skulle utspela sig i samma värld, och inte vara direkt kotor: the mmo, för det skulle ju inte funka om alla sprang runt och pausade hela tiden. Oavsett sanning eller ren tillfredningspladder skulle Bioware nog kunna vara det företag som -om än inte till samma grad men- liksom Blizzard, verkligen skulle kunna lyckas med ett mmo-lir, säger jag på min cykel.

btw, Simon, hemligsfula?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Perequin:

Verkar ju onekligen lite konstigt med tanke på att dom ägs av EA nu och Star Wars är ju som kännt Lucasarts...

*
jo det är ju sant


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Vore helt underbart!!! Kan bara be till Gudarna att detta rykte är sant! Vore de absolut bästa värld att iscenlägga ett MMORPG!

Inaktiv
Skrivet av Perequin:

Verkar ju onekligen lite konstigt med tanke på att dom ägs av EA nu och Star Wars är ju som kännt Lucasarts...

Sant, Näst intill osannolikt nu när du säger det.:/

Medlem

Ännu ett MMO :/


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Skulle bli väldigt förvånad om det visade sig att detta rykte var sant.

Inaktiv

Verkar lite för otroligt. Skulle vara deras gren i Houston som skulle utveckla det i så fall. Och de håller på med Dragon Age, ett annat mmorpg

Medlem

plz, folk förstår inte. WoW är och kommer alltid att vara det mmo:et som is the shit. Dock hatar jag spelet. Men tycker att det är bäst av alla nuvarande mmorpgs. Och om det ska komma ett nytt bättre så ser jag knappast massa dumhuvven som betalar ÄNNU mer pengar på ett annat spel.

Medlem
Skrivet av dmon:

plz, folk förstår inte. WoW är och kommer alltid att vara det mmo:et som is the shit.

Njea, håller inte med.
Tror Warhammer Online kommer vara ett "uppgraderat" Wow. Och kommer sno några miljoner spelare från wow. Det stora Wow gjorde var att dra en jävla massa folk till MMO scenen.

Tror Warhammer online kommer ta över första platsen, men tror dock Blizzard kommer spotta ut ett nytt MMO senare som kommer ta tillbaka föstaplatsen.

Aja. personligen är jag äckligt trött på wow. gimme something new.

Typ Kotor MMO! =D


signatur

Bara gör det.

Inaktiv
Skrivet av Perequin:

Verkar ju onekligen lite konstigt med tanke på att dom ägs av EA nu och Star Wars är ju som kännt Lucasarts...

Tror inte det har så mycket betydelse, BW har ju ändå snickrat på det här spelet ett tag och ifall det är Star Wars lär de ha säkrat rättigheter innan de börjat. Lucas är ju ökänt gniden med sina SW-licenser så detta måste man ha tänkt på. Om nu inte LucasArts och EA har någon beef sen tidigare förstås, det skulle ju ha komplicerat avtalen lite grann.

Jag hoppas stenhårt på ett nytt och bättre SWG, men med en så stabil utvecklare som BioWare gör det detsamma egentligen, det kommer säkert röja vad det än blir.

Skrivet av dmon:

plz, folk förstår inte. WoW är och kommer alltid att vara det mmo:et som is the shit.

Vill inte hålla med men det är tyvärr sant. WoW är (tillräckligt) snyggt, lättspelat och ger sådan omedelbar gratifikation för allt man gör att folk tycker att det är roligt och manas till att spela vidare, också de yngre spelarna som kan ha svårt att förstå andra mer komplicerade MMO:s. Det kommer komma bättre MMO:s än WoW, men det kommer nog dröja innan något slår WoW i popularitet.

Medlem

Vars tusan hittar alla dessa mmorpg-utvecklare sina finansiärer? Skulle inte ha nåt emot lite gratis pengar.

Att dumpa tiotals miljoner i ett mmorpg när WoW har kopplat strupgrepp på marknaden är fan så nära man kan komma att kasta pengar i sjön utan att ta en tripp ner till stranden.

Förövrigt, ge oss ett KotOR 3 rpg med rejäl utvecklingstid, inge halvdant KotOR 2 eller mmorpg som kommer drunka i de två dussin andra som slåss om den ynka 1% av marknaden som Blizzard inte äger.

Medlem

Hmm... EA äger BioWare som eventuellt kommer göra ett Star Wars MMO. EA äger även Mythic som håller på att utveckla Warhammer Online.

Bara jag som ser ett mönster här? EA som håller i en massa MMO:n som folk eventuellt byter till, för att på så sätt dra folk ifrån Blizzards penga-ko?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Groggo:
Skrivet av dmon:

plz, folk förstår inte. WoW är och kommer alltid att vara det mmo:et som is the shit.

Njea, håller inte med.
Tror Warhammer Online kommer vara ett "uppgraderat" Wow. Och kommer sno några miljoner spelare från wow. Det stora Wow gjorde var att dra en jävla massa folk till MMO scenen.

Tror Warhammer online kommer ta över första platsen, men tror dock Blizzard kommer spotta ut ett nytt MMO senare som kommer ta tillbaka föstaplatsen.

Aja. personligen är jag äckligt trött på wow. gimme something new.

Typ Kotor MMO! =D

Vad jag sett av Warhammer online hittils så kommer det inte ta över tronen från WoW. Blizzard kommer lägligt nog släppa expansionen tills dess också. Är det inte Bioware som har Dragon Age på gång? Det har man inte hört nåt nytt om.

Inaktiv

LOOOOOOOOOL va värdelöst, kul med kul med ett "click and pley" mmo spel YAAAAAAAAAAAAAAY

Medlem

om Bioware utvecklar det hela vägen kan det bli ruskigt bra, om ryktet stämmer vill säga

Medlem
Skrivet av Perequin:

Verkar ju onekligen lite konstigt med tanke på att dom ägs av EA nu och Star Wars är ju som kännt Lucasarts...

Sony Online Entertainment utvecklade och publicerade Star Wars Galaxies, Lucas Arts var bara med på ett litet hörn.

Finns inget som säger att Bioware inte kan ha ett liknande samarbete.


signatur
Medlem
Skrivet av zaphodile:

Verkar lite för otroligt. Skulle vara deras gren i Houston som skulle utveckla det i så fall. Och de håller på med Dragon Age, ett annat mmorpg

Dragon Age kommer inte bli ett mmo nej.

Jag har för mig att Bioware gick ut och sa att dom skulle utveckla ett mmo med ett eget nytt IP, precis som deras två andra kommande spel. Om jag nu inte blandar ihop det med något annat spel så vore det ju omöjligt att det var Star Wars. Tror inte att det blir Star Wars i vilket fall

Inaktiv
Skrivet av Joney:
Skrivet av Perequin:

Verkar ju onekligen lite konstigt med tanke på att dom ägs av EA nu och Star Wars är ju som kännt Lucasarts...

Sant, Näst intill osannolikt nu när du säger det.:/

Jo, men jag tror att LucasArts kan behålla samarbetet med Bioware om projektet startade före EAs uppköpning, vilket det gjorde.

Själv hoppas jag på att det är falskt, börjar bli trött på alla MMO spel - speciellt när man måste betala för det. Ett KOTOR III skulle inte vara dåligt, dessutom misslyckades ju SWG.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Nu fick ryktet ännu mera kött på benen. Jag tror att ryktet är sant. Jag hoppas att ryktet är sant!

Jag vill ha ett nytt MMORPG i Star Wars-galaxen! Bioware som utvecklare? Fantastiskt.

Medlem

Tvivlar på att detta stämmer. BioWares vart ju köpta av EA, vilket betyder att dom kommer stå för alla BioWares distributioner. Kotor är ett varumärke som ägs av LucasArts och vad jag vet så har EA och LA aldrig samarbetat och lär aldrig göra de heller. Jag skulle nog tippa på att de snarare utspelas i Mass Effect's värld.

Men visst kan de finnas en möjlighet att EA och LucasArts ingår ett samarbete, man kan ju alltid hoppas.

Medlem

Stort grattis till dom som gillar mmo!
Vi som hade hoppats på ett kotor 3 kan ju börja virka sorgeband.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Tvivlar på att detta stämmer. BioWares vart ju köpta av EA, vilket betyder att dom kommer stå för alla BioWares distributioner. Kotor är ett varumärke som ägs av LucasArts ...

Ja men om det nu skulle vara så att dom utvecklade något spel i Star Wars-universummet så tror jag dom inte skulle slänga allt i papperskorgen och börja om på ny rulle bara för att EA inte har som tradition att arbeta med EA. Det är ju inte precis som om dom började med projektet dagen EA köpte Bioware.

12
Skriv svar