Bug or a feature (pt1)

Inaktiv
Bug or a feature (pt1)

Nu när vi har implementerat olika system i motorn och testar kontinuerligt så uppkommer det ofta bugar och vissa av de kan vara rätt roliga ibland. Från konstiga buggar kan man även få idéer till nya features eller spel, så buggar kan vara bra på det sättet också att de "öppnar" upp idéer till nya features. Vi hade en bugg igår som alla skrattade åt i några sekunder tills alla som var där sa, -"hmm det kan vi ju ha med i spelet!".

Vår producent Håkan har börjat en liten "blogg serie" som han kallar "Bug or a feature".

HÄR är första videon.

Är det en "bug" eller en "feature"?

#blogg

Medlem
Bug or a feature (pt1)

Det var det där klippet som jag såg förut!

Jag vet inte egentligen vad det är. Men rent spontant skulle jag säga bugg.

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:

Det var det där klippet som jag såg förut!

Jag vet inte egentligen vad det är. Men rent spontant skulle jag säga bugg.

Redan kollat Sweet

Jag håller med, jag förstod inte heller vad det var först.

Inaktiv

Det jag glömde att säga var att det som de testar är kamera rörelser (har jag för mig). Dvs så att kameran/bilden följer spelaren.

Medlem

Skulle nog också säga bugg.

Crackdown hade däremot en rolig bugg där SUV'n kunde köra upp för väggar på hus. Det funkade med hjälp av hopp knappen bilen har vid högsta level, där den först trycker ner sig mot marken och laddar upp och sen hoppar när man släpper (alternativt släpper efter en liten stund). Det gjorde att man kunde chaina flera hopp genom att timea när den släppte och då kunde man åka upp för alla skyskrapor i spelet. Riktigt skoj

1
Skriv svar