Telefoner och chockande biologi.

Medlem
Telefoner och chockande biologi.

Då var de på det igen. De där snobbarna till besserwisrar.

De påstår att en bärbar spelstation i mobil-format är en dålig idé. Jag vill inte hålla med. Alls. De ser säkert på hur Nokia misslyckades kapitalt med sin N-gage-plattform. Det de inte vet är att de faktiskt hämtat upp sig ganska duktigt nu. Jag säger inte att den är bra. Men den är klart bättre än den har varit.

Nej just det. Det finns inte ens en liten marknad för Nokia och Ericsson i U.S.A. De bryr sig liksom inte. Så då kan det inte vara så att de varken har erfarenhet av Nokia eller vet vad en Ericsson egentligen är. För en mobiltelefon är inte en dålig spelplattform. Det lilla som finns idag är faktiskt riktigt innovativt. En Ericsson med gyro-kontroller kan hantera bilspel ganska bra. Det är även roligt, Inte roligare än min DS, men klart mer innovativt än en handikappad Playstation2 med för få styrspakar. På min Nokia har jag nyligen fått tillgång till N-gage (det är mjukvara nu för tiden) och jag kan bara säga att det jag testat varierar i kvalitet. Men om ni får tag på en Nokia som klarar av N-gage och har lite Internet i backfickan: Tanka Metal Gear Mobile. Det är värt att spela enbart för första-persons-vyn.

Och så får ju faktiskt en telefon plats i fickan*. Bara det gör ju en PSP i mobilformat försvarbar!

En liten notis om Bioshock 2 sprang jag över också. Jag har äntligen fått tag på spel ett och spelar igenom detta. Jag ska inte just nu uttala mig om hur det är, men jag återkommer till detta senare. Kotaku berättar om hur multiplayern i 2K's storverks uppföljare kommer te sig. De rapporterar lydigt men gör sedan ett irriterande tillägg. Kanske bara jag som störs av den favorisering som görs av vissa människor på Internet, men det brukar inte gå så bra när spel blir tippade bra förhand. Och med slutklämmen "It really sounds like 2K and Digital Extremes are working hard to ensure that the multiplayer in BioShock 2 is every bit as deep and enjoyable as the single player will be." slår det en spik i kistan som blir svår att dra ut. Det är en hårfin gräns och kanske t.o.m. en tolkningsfråga på om de verkligen menar "spelet kommer bli bra" eller "utvecklarna vill göra spelet bra". Jag får det i alla fall till att de redan har bestämt sig för att Bioshock 2 kommer att bli bra. Sett till första spelet så har det potential, men det är ingen garanti. En gammal fiende som ny huvudkaraktär? En kvinnlig översättning på den gamla fienden som ny fiende (smaka på rörighet)? Vi vet ju hur bra det gick att spela elit-soldat i en annan uppföljare. Det finns in mina ögon ingen garanti för att Bioshock 2 blir bra.

Ska man däremot se det som en del av en trilogi så brukar ju faktiskt del två vara mellanbarnet som inte riktigt vet hur det ska bete sig.

De har också nu fått en ny skribent som verkar ställa rätt frågor. Han fick mig faktiskt fundersam med sin formulering på frågan "varför?". Jag kom tyvärr inte på ett bra svar som skulle kunna ta mig därifrån så nyhets-strömmen är kvar i Google Reader.

Men vad ska man göra när de ger en det här?!

Jag ryser lite. Trots Mirror's Edge-likheterna så ryser jag. Av en anledning: Vulkanen. Ni som har numret av Super Play där Michael Ancel pratar om vulkanen i en förhandstitt kanske känner samma barnsliga nostalgikick som jag. På den tiden var det tufft att man kunde utforska en vulkan. Såhär efter nästa generations intåg med öppna världar kan man bara drömma om vad som kommer befinna sig i den vulkan som syns i trailern.

Jag gillar vad jag ser.

* - Vill inte länka mer än nödvändigt til Kotaku, men just den bilden hittade Google åt mig, jag ber om ursäkt för detta.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Medlem
Telefoner och chockande biologi.

@ Kotaku-dissar: Nu läser jag ju inte kotaku, men lol på dig.

@ Beyond Good & Evil: Förrenderat jue Säger ingenting. Snyggt dock.

Medlem

Jag hoppas innerligt att det där är ingame. Det är dock lite för snyggt, lite för detaljerat, och hon reagerar lite för mycket på saker och ting för att det ska vara något annat än förrenderat. Men med tanke på att de antagligen har tillgång till AssCreed-motorn kan nog spelet bli något i den där stilen...

Medlem

Personligen tror jag inte att det här är mer ingame än den första trailern. Men som herr Wiborgh skriver i Super Play nr 06_2003 så handlar det här spelet om upptäckarkänsla och att det är en alldeles fantastisk stämning genomgående från början till slut.

Jag vill minnas att vissa lösenord var tvungna att kommas ihåg av spelaren själv. Det är ju snudd på en revolution i tider som dessa.

Trailern är för mig bara ett tecken på att jag kommer få spela en andra del i sagan. Sen vad den visar är inte så noga för mig.

Det är ju faktiskt ännu inte bekräftat att det här är Jade.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar