Singstar Schlager

Robot
Singstar Schlager

Den senaste utgåvan av Singstar-serien bjuder på schlagerhysteri. Vi hittade oväntad recensionshjälp på förlagskontoret.


Medlem
Expertutlåtande om Singstar Schlager

Tycker schlager är en av de mest tråkigaste musikstilarna efter hip hop.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

"Jag tycker att Singstar Schlager generellt håller en högre klass låtmässigt med mindre utfyllnad..."

Jaha? Kanske beror på att schlagers bara är till för att vara utfyllnad som ska fastna på huvudet utan någon sorts betänkning.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Den som gillar singstar bör få hem senaste singstar amped och äldre rocks, en av de bättre singstar skivorna, och 80's eller legends med pong som spel, man höjer och sänker brickorna med hög eller låg ton Roligt minispel

*Måste ju kommentera schlager också, skivan som får 50taggarna upp på bena, verkligen inget för oss av en yngre generation att få någon lust att hoppa för.

Medlem

haha, fangirls...

darthZ du har så rätt...

Medlem

Kikki, Bettan & Lotta, sicka tjejer...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Pansarknekt

Schlager`???? Menar dom Inflames då elr?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Schlager`???? Menar dom Inflames då elr?

Hammerfall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av John Severinson:

Då en smärre fangirl-varning föreligger på tjejerna blir redaktionens utlåtande för Singstar Schlager 3,5 i betyg. Ytterligare ett kompetent tillskott i serien, med andra ord.

ROFL hahahahaha bäst idag
Iofs så är klockan 06.45.... hmm dags o gå till jobbet

Medlem

Fy faaen för schlager men en kul och annorlunda recension.

Medlem

Åh herreguuuud asså... jag bah måste haaaa!

Medlem

så... varför finns inte lordi med i låtlistan?

Medlem

saknar fortfarande en test av "joysticks" av tjejpanelen.... Bildreportage ftw.

Inaktiv

Phobos, hahahaha!!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Phobos:

saknar fortfarande en test av "joysticks" av tjejpanelen.... Bildreportage ftw.

Varför inte recension av Rez-tillbehöret ist.?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Singstar, några polare och massor med alkohol, sen spelar det ingen roll viken skiva man har i. hur kul som helst haha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Varför tar man in två tjejer för just denna recensionen? Jag menar kom igen har inte spelvärlden nog med genusproblem? Varför ser jag aldrig en tjej recensera fps lir på denna sida exempelvis. "Därför att blodiga actionlir är för pojkar och piffiga musikspel är för fina flickor". Skärpning FZ.

Skrivet av Phobos:

saknar fortfarande en test av "joysticks" av tjejpanelen.... Bildreportage ftw.

OMG, sexism i ett nötskal. Hur jävla trångsynt kan man bli eller...

Medlem

Lime om du aldrig sett en tjej recensera fps på denna sidan har du inte kollat tillräckligt noga. De flesta har dock inte sina bilder postade. Men du borde titta efter t.ex. Morsans recensioner.

Sen tycker jag det är bra att de tagit in några som faktiskt gillar genrén för att recensera spelet, hadde varit väldigt lätt för en inbiten gamer att såga spelet...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Antikvitet
Skrivet av Lime81:

Varför tar man in två tjejer för just denna recensionen? Jag menar kom igen har inte spelvärlden nog med genusproblem? Varför ser jag aldrig en tjej recensera fps lir på denna sida exempelvis. "Därför att blodiga actionlir är för pojkar och piffiga musikspel är för fina flickor". Skärpning FZ.

"Genusproblem" får stå för dig. Vi försöker alltid hitta en lämpad recensent för alla spel vi får in. Vi sätter inte sportspel i händerna på en sportspelshatare. Ingen av våra ordinarie recensenter var schlager-typerna, i stället såg vi oss om i vår omgivning och hittade Karin och Jessica som fullkomligen älskar Singstar och som brann för att få pröva Schlager-utgåvan.

Varför vi inte har kvinnor som recensenter i övrigt? Om du inte märkt det så är det brist på tjejer i spelbranschen. Vi har alltid behov av duktiga frilansskribenter och om en kvinna ansöker har hon precis lika god chans som en man. Skribentens kön är underordnat skribentens språkliga kunskap och stil när vi gör vårt urval.

Precis som ovanstående talare vill jag påpeka att Magdalena är ett ypperligt exempel på en spelintresserad och kunnig tjej som ansökt och blivit intagen i vår frilansskara. Inte för att hon är tjej, utan för att hon skriver bra och spelar mycket.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Precis, ett exempel. God of War II av Magdalena

God of War är ju inte direkt ett pluttinuttigt spel


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

det som var bäst med den här recensionen var tjejerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Lime81:

Varför tar man in två tjejer för just denna recensionen? Jag menar kom igen har inte spelvärlden nog med genusproblem? Varför ser jag aldrig en tjej recensera fps lir på denna sida exempelvis. "Därför att blodiga actionlir är för pojkar och piffiga musikspel är för fina flickor". Skärpning FZ.

Skrivet av Phobos:

saknar fortfarande en test av "joysticks" av tjejpanelen.... Bildreportage ftw.

OMG, sexism i ett nötskal. Hur jävla trångsynt kan man bli eller...

Kanske du som bör tänka om dina tankegångar?
Vad har sexism med intressen att göra? T.ex. det finns fler tjejer än killar som gillar The Sims; att jag säger det betyder inte att jag drar alla tjejer över samma kam.

Och skämtet som han drog var väl ganska kul ändå? Några av de tjejerna jag känner tyckte det var kul.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Tycker schlager är en av de mest tråkigaste musikstilarna efter hip hop.

inte bara tråkigt, det är extremt pinsamt att dom ens spelarsån skit i detta land

skulle vara kul med en singstar med hårdrock och techno


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

orka ännu ett förbenat singstar...

edit: schlager är pinsamt. Det ska va thrash metal, melodic death metal, speed metal, psytrance, progressive trance, techno, big beat, drum and bass

Medlem

men men
lovar att min tjej å hennes kompisar skulle älska det.

Är nog bäst att inte visa den här recetionen (min plånbok)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

orka ännu ett förbenat singstar...

edit: schlager är pinsamt. Det ska va thrash metal, melodic death metal, speed metal, psytrance, progressive trance, techno, big beat, drum and bass

Sicket fjolleri du lyssnar på. Det ska vara sludge, drone, noise, black industrial eller dark ambient om något.

Alternativt så kan man utelämna dylik idioti. Schlager låter som en perfekt skiva oavsett vad man tycker om musiken. Utmaningen ligger i att få det att låta bra och slutar i kamp om att överträffa varandra i framförande. I sällskap som gillar schlager kommer man bara slippa den där sneda blicken från kompisarna när man bemästrar låten.


signatur
Redaktör

Fjanterier! Tacka vet jag saker med lite tyngd.


signatur
Medlem

kul med lite recensioner på annorlunda spel och oavsett om man inte gillar schlager och jag kan garantera att flertal killar på detta forum gillar det men vågar inte stå för det

iaf kontentan är att oavsett hur många som dissar det så finns det grymt många fler som gillar det. och det gäller alla åldrar.

btw jag vill se någon dansa pardans till en deathtrashmetal låt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

SCHAAAAAAALGER? HAHAHA NU har det faaaan nått botten mer skit får man leta efter! Singstar är fan lika pinsamt som The Sims... HAHAH skärp er nu fjortisar!

Medlem

asså guuud ja' ba' måste skaffa singstar till nästa ferre!!!

12
Skriv svar