Soldier of Fortune: Pay Back förglott

Robot
Inaktiv
Soldier of Fortune: Pay Back förglott

Must have .. Hoppas på att Multiplayerdelen är lika bra som 2ans.. Spelade 2an i 3 år

Medlem

Ännu ett spel att sätta på vill-ha-listan

Medlem
Skrivet av IGN:

Soldier of Fortune: Payback may be the funniest game released this year.

Detta bådar ju gott. Jag är stor fantast av de första två i serien och har hoppats på en uppföljare i flera år. Detta ska bli riktigt kul!

Medlem

Helt enkelt ett KANON spel minst sagt )

Inaktiv
Skrivet av Rave:

Must have .. Hoppas på att Multiplayerdelen är lika bra som 2ans.. Spelade 2an i 3 år

Jag spelar det fortfarande

Och kolla på dom nya filmerna... *drool*

http://media.video.ign.com/ev/av.html?dlURL=http://xbox360mov...

Inaktiv

ign och gamespys videos laddar ju så jävla långsamt...

IAF, när man ska se på HD.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Hoppas bara att det inte är ett halvdant försök att mjölka ett par extra slantar på en välkänd och bra spelserie.
Hoppas på det bästa såklart, men det finns väldigt få spel idag som är välgjorda, originella och någolunda buggfria vid release, och de flesta kan inte ens räddas med patchar, klarar man #1 så har man ett bra spel, så man får hoppas att dom inte stressar ut det.

Medlem

Alltså, jag tyckte första och andra var bra, men det här. Kan det bli bättre? Förbättrad grafik, vad jag tyckte det såg ut som, ragdoll och förstörbara bilar. Kan man fortfarande skjuta av kroppsdelar? (har inte sett alla filmer än).

Medlem

Åh herregud vilket skräp. Seriöst?! Det ser ju ut som ett FPS från slutet av 90-talet, alternativt absoluta början av 2000-talet med halvbra grafik. Soldatspel ska ju åtminstone kännas lite realistiska på något sätt, Call of Duty-spelen lyckas åtminstone fånga intesiviteten och hetsen, SoF: Payback ser bara trist ut. Och blodet som SoF är känt för, jag är helt seriös när jag säger att det gjordes ca 10 gånger bättre i SoF 2 än i det här. Sen när skjuter man bort armar och ben på någon med 1-3 skott från en standard automatkarbin? Det hade ju kännts mycket mer realistiskt om det bara hade stänkt lite blod på väggarna...

Sämsta på länge...

Edit: Och det flyger inte ut 2 liter blod för varje kula som träffar. Alltså... Hur lyckas man när det ser sämre ut en föregångaren som är typ 5 år gammal...

Medlem
Skrivet av Rafner:

Åh herregud vilket skräp. Seriöst?! Det ser ju ut som ett FPS från slutet av 90-talet, alternativt absoluta början av 2000-talet med halvbra grafik. Soldatspel ska ju åtminstone kännas lite realistiska på något sätt, Call of Duty-spelen lyckas åtminstone fånga intesiviteten och hetsen, SoF: Payback ser bara trist ut. Och blodet som SoF är känt för, jag är helt seriös när jag säger att det gjordes ca 10 gånger bättre i SoF 2 än i det här. Sen när skjuter man bort armar och ben på någon med 1-3 skott från en standard automatkarbin? Det hade ju kännts mycket mer realistiskt om det bara hade stänkt lite blod på väggarna...

Sämsta på länge...

Edit: Och det flyger inte ut 2 liter blod för varje kula som träffar. Alltså... Hur lyckas man när det ser sämre ut en föregångaren som är typ 5 år gammal...

"Soldier of Fortune: Payback may be the funniest game released this year."

Det kanske inte är tänkt att vara alltför realistiskt?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av LOLLY:
Skrivet av Rave:

Must have .. Hoppas på att Multiplayerdelen är lika bra som 2ans.. Spelade 2an i 3 år

Jag spelar det fortfarande

Och kolla på dom nya filmerna... *drool*

http://media.video.ign.com/ev/av.html?dlURL=http://xbox360mov...

did(drowning in drool)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av Rafner:

Åh herregud vilket skräp. Seriöst?! Det ser ju ut som ett FPS från slutet av 90-talet, alternativt absoluta början av 2000-talet med halvbra grafik. Soldatspel ska ju åtminstone kännas lite realistiska på något sätt, Call of Duty-spelen lyckas åtminstone fånga intesiviteten och hetsen, SoF: Payback ser bara trist ut. Och blodet som SoF är känt för, jag är helt seriös när jag säger att det gjordes ca 10 gånger bättre i SoF 2 än i det här. Sen när skjuter man bort armar och ben på någon med 1-3 skott från en standard automatkarbin? Det hade ju kännts mycket mer realistiskt om det bara hade stänkt lite blod på väggarna...

Sämsta på länge...

Edit: Och det flyger inte ut 2 liter blod för varje kula som träffar. Alltså... Hur lyckas man när det ser sämre ut en föregångaren som är typ 5 år gammal...

Seriöst, skaffa glasögon, ta en titt på spelet på gametrailers.com så ser du att det ser helt acceptabelt ut. Sedan när "ska" soldat-spel kännas realistiska? Jo, sedan dess att titlar med realism på konceptdokumenten dök upp, inget som säger att det måste vara det. SOF har aldrig varit realistiskt och kommer aldrig att vara då det enbart handlar om överdrivet våld. Sedan när skjuter man av kroppsdelar på folk med annat än kanoner på 50mm och uppåt?
Om du tycker det ser sämre ut än föregångaren kan du ju gå och suga på något. SOF är inte SOF utan överdrivet våld, vilket gör spelet, punkt.

Inaktiv

[/quote="kitanii"]Seriöst, skaffa glasögon, ta en titt på spelet på gametrailers.com så ser du att det ser helt acceptabelt ut. Sedan när "ska" soldat-spel kännas realistiska? Jo, sedan dess att titlar med realism på konceptdokumenten dök upp, inget som säger att det måste vara det. SOF har aldrig varit realistiskt och kommer aldrig att vara då det enbart handlar om överdrivet våld. Sedan när skjuter man av kroppsdelar på folk med annat än kanoner på 50mm och uppåt?
Om du tycker det ser sämre ut än föregångaren kan du ju gå och suga på något. SOF är inte SOF utan överdrivet våld, vilket gör spelet, punkt.[/quote]

Det finns faktist tusentals männsiskor som spela SOF 2 seriöst och inte var det för att se mer blod...

Recentionen kan vara en av dem sämsta jag läst. Troligen spelade han bara dem andra SOF-spelen sporadiskt. För gore-elementet var just bara ett femte element. Gameplayet var det som var bäst snabbt, extrem precitionsmöjligehet i sikte-rörlighet-granater. Visst det skulle inte va SOF utan gore, men det är ännu mindre SOF utan det grymt snabba tempot och de taktiska möjligheterna i det tempot.

Medlem
Skrivet av kitanii:

Seriöst, skaffa glasögon, ta en titt på spelet på gametrailers.com så ser du att det ser helt acceptabelt ut. Sedan när "ska" soldat-spel kännas realistiska? Jo, sedan dess att titlar med realism på konceptdokumenten dök upp, inget som säger att det måste vara det. SOF har aldrig varit realistiskt och kommer aldrig att vara då det enbart handlar om överdrivet våld. Sedan när skjuter man av kroppsdelar på folk med annat än kanoner på 50mm och uppåt?
Om du tycker det ser sämre ut än föregångaren kan du ju gå och suga på något. SOF är inte SOF utan överdrivet våld, vilket gör spelet, punkt.

kunde inte ha sagt det bättre själv.


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

filmen de hade där i preview'n såg ju.. njä.. vet inte riktigt.. såg inte så jävla kul ut iaf

man kanske skulle ta å lira igenom 1an igen..

Inaktiv

Tänk att blanda postal och SoF... Det skulle ju bli det ultimata gore och sjukaste spelet.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Speler ser ju grymt snyggt ut! Bortsett från explosionerna! Fan va kul det ska bli att bada i blod som mullins igen:D


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av kitanii:

Seriöst, skaffa glasögon, ta en titt på spelet på gametrailers.com så ser du att det ser helt acceptabelt ut. Sedan när "ska" soldat-spel kännas realistiska? Jo, sedan dess att titlar med realism på konceptdokumenten dök upp, inget som säger att det måste vara det. SOF har aldrig varit realistiskt och kommer aldrig att vara då det enbart handlar om överdrivet våld. Sedan när skjuter man av kroppsdelar på folk med annat än kanoner på 50mm och uppåt?
Om du tycker det ser sämre ut än föregångaren kan du ju gå och suga på något. SOF är inte SOF utan överdrivet våld, vilket gör spelet, punkt.

Jag har kollat in flertalet gameplay-filmer från spelet nu och jag har aldrig varit mer övertygad om att detta är ren skräp på högsta nivå. Actionsekvernserna ser exakt ut som gamla FPS från början av 2000-talet. Spring rätt på fienden och bara kötta, inga krussiduller. Som jag sa förut, CoD har iaf intesiviteten.

Och blodet, det är ju tamefan det fulaste jag har sett, är det meningen att det ska vara komiskt? På Braindead-nivå? Killen skjuter ju bort lemmar med 2-3 skott från en jävla Uzi och dylikt.

Gud så sämst. Men för all del, spela på. Jag håller mig dig Half-Life, BioShock, Halo och andra FPS med lite klass...

Inaktiv

Får nog hålla med Rafner. Det ser verkligen rätt föråldrat ut, och då talar jag inte huvudsakligen om grafiken. Att det inte är så verkligt bryr jag mig inte så mycket om, men blodeffekterna var inte ens vidare "coola".

Sen så skall man ju inte dömma på förhand, men det känns lite som när jag såg S.T.A.L.K.E.R-videos:arna, striderna såg ut som något rätt så mediokert FPS från det sena 90-talet. Att de dessutom verkar basera sitt koncept runt övervåld bådar inte gott, inget av Postal eller Manhunt-spelen kan väll räknas som mästerverk precis.

Medlem
Skrivet av Skurmedel:

Att de dessutom verkar basera sitt koncept runt övervåld bådar inte gott

Det bådar bäst tycker jag, spel är så jävla mjäkiga idag, det finns inte en droppe blod i krigsspel, det kommer typ rök eller clowner ur folk när man träffar dem i huvudena.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Halo

FPS på konsol, fail redan på ritbordet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Skurmedel:

Att de dessutom verkar basera sitt koncept runt övervåld bådar inte gott

Det bådar bäst tycker jag, spel är så jävla mjäkiga idag, det finns inte en droppe blod i krigsspel, det kommer typ rök eller clowner ur folk när man träffar dem i huvudena.

Tror du missade min poäng. Att ha det som sin huvudattraktion lär inte räcka långt. Skulle du ärligt talat vilja spela ett spel längre än 2 - 3 timmar om höjdpunkten var när du sköt av en lem på ett häftigt sätt?

Medlem
Skrivet av Skurmedel:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Skurmedel:

Att de dessutom verkar basera sitt koncept runt övervåld bådar inte gott

Det bådar bäst tycker jag, spel är så jävla mjäkiga idag, det finns inte en droppe blod i krigsspel, det kommer typ rök eller clowner ur folk när man träffar dem i huvudena.

Tror du missade min poäng. Att ha det som sin huvudattraktion lär inte räcka långt. Skulle du ärligt talat vilja spela ett spel längre än 2 - 3 timmar om höjdpunkten var när du sköt av en lem på ett häftigt sätt?

För att uppväga att man aldrig får göra det annars, ja.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

Fan va kul det ska bli att bada i blod som mullins igen:D

Men man kommer inte spela som mullins...

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Skurmedel:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Skurmedel:

Att de dessutom verkar basera sitt koncept runt övervåld bådar inte gott

Det bådar bäst tycker jag, spel är så jävla mjäkiga idag, det finns inte en droppe blod i krigsspel, det kommer typ rök eller clowner ur folk när man träffar dem i huvudena.

Tror du missade min poäng. Att ha det som sin huvudattraktion lär inte räcka långt. Skulle du ärligt talat vilja spela ett spel längre än 2 - 3 timmar om höjdpunkten var när du sköt av en lem på ett häftigt sätt?

För att uppväga att man aldrig får göra det annars, ja.

Samma här

Medlem

Det här måste vara ett extremt dåligt skämt!
Vilken tur att det inte är Raven Software som gör spelet anars hade det vart pinsamt dåligt.

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av kitanii:

Seriöst, skaffa glasögon, ta en titt på spelet på gametrailers.com så ser du att det ser helt acceptabelt ut. Sedan när "ska" soldat-spel kännas realistiska? Jo, sedan dess att titlar med realism på konceptdokumenten dök upp, inget som säger att det måste vara det. SOF har aldrig varit realistiskt och kommer aldrig att vara då det enbart handlar om överdrivet våld. Sedan när skjuter man av kroppsdelar på folk med annat än kanoner på 50mm och uppåt?
Om du tycker det ser sämre ut än föregångaren kan du ju gå och suga på något. SOF är inte SOF utan överdrivet våld, vilket gör spelet, punkt.

Jag har kollat in flertalet gameplay-filmer från spelet nu och jag har aldrig varit mer övertygad om att detta är ren skräp på högsta nivå. Actionsekvernserna ser exakt ut som gamla FPS från början av 2000-talet. Spring rätt på fienden och bara kötta, inga krussiduller. Som jag sa förut, CoD har iaf intesiviteten.

Och blodet, det är ju tamefan det fulaste jag har sett, är det meningen att det ska vara komiskt? På Braindead-nivå? Killen skjuter ju bort lemmar med 2-3 skott från en jävla Uzi och dylikt.

Gud så sämst. Men för all del, spela på. Jag håller mig dig Half-Life, BioShock, Halo och andra FPS med lite klass...

MM för du vet nog vad du pratar om... not

Medlem

Ser ju faktiskt inget vidare ut. Föråldrat som flera här innan mig har sagt. Njae, jag är mycket tveksam.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Känns som om det finns betydligt vettigare spel att lägga pengar på än att skjuta benen av terrorister.

Assassin's creed, Army of Two, Alan Wake och GTA 4 är antagligen inte lika hjärndött som SoF

Medlem

Verkar vara ren skit i jämförelse med cod4.

12
Skriv svar