Devil May Cry 4 släpps i februari

Robot
Inaktiv
Devil May Cry 4 släpps i februari

Usch vilken väntan! Får ta och spela igenom de tidigare spelen så länge.

Medlem

Fan, ge mig nu D:


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Nu vill jag fråga en sak..

Då spelet liknar Ninja Gaiden så hoppas jag att det är minst lika svårt som Ninja Gaiden. Jag avskyr hack&slash spel som är alldeles för lätta. Det ska vara utmaning!

Nå? är DMC spelen lika svåra som NG?

Flakmonkey
Skrivet av tiger84:

Nu vill jag fråga en sak..

Då spelet liknar Ninja Gaiden så hoppas jag att det är minst lika svårt som Ninja Gaiden. Jag avskyr hack&slash spel som är alldeles för lätta. Det ska vara utmaning!

Nå? är DMC spelen lika svåra som NG?

Lika svårt som Ninja Gaiden vet jag inte... men de bjuder ju på betydligt mer utmaning än standardspelen

Medlem

DMC spelen är svåra, men NG är mycket svårare enligt mig. Men DMC har hard och dante must die mode också. Jag har aldrig testat de svårare har inte vågat om man säger så

Medlem

Ser fint ut

Nån som vet vad låten heter i bakgrunden?

Medlem

Om man nu ska lira DMC1/3 på sin PC, går det att spela på något sätt med tangentbord/mus? Eller måste jag införskaffa en handkontroll till min PC?

Inaktiv
Skrivet av Bosse9012:

Ser fint ut

Nån som vet vad låten heter i bakgrunden?

Det är iaf Rammstein.

emp
Medlem

Mer hack'n'slash till folket. Orkade aldrig sätta mig in i DMC3 till PS2 för grafiken var lite föråldrad (när jag skulle testa det nyligen). Men detta ser ju nästa-generationigt ut.

Inaktiv

Fan, vad sugen jag blev utan av denna trailern! Underbart

Medlem

Ser ganska skönt ut. Blir nog till att skaffa, om det inte är allt för svårt.

Inaktiv

Hm... hur är det med storyn i Devil May Cry-serien hittills? Aldrig spelat dem då jag inte ägt någon av Sonys maskiner tidigare men nu kommer det ju till Xbox så kan ju vara värt en extra kik. Var lite dreglig över God of War förut, mest för att bossfighterna och storyn verkade ganska episk. Liknande i DMC (innan detta spel då, naturligvis.. annars blir det väldigt spekulatitvt)?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

trodde du skulle ha förstakomentaren i denhär nyheten klosterkatten, men du hade bara andra, fail!

Medlem

Philip, jag körde igenom och klarade av DMC3 2 ggr med bara tangentbord och mus. Klarade av det som Dante och Vergil. Jag recenserade även det i PC Gamer för ett väldigt bra tag sen. Jag tycker faktiskt det funkar, helt okej. Kan nästan säga ordet "bra". Jag är nöjd med tangetbord och mus. Men det skulle nog bli bättre med en handkontroll om man nu är kräsen.

Annars så hoppas jag och kan tänka mig spela igenom DMC4 på PC om dom förbättrar kontrollerna. Annars kan jag göra det ändå. Älskar den här serien! Den här och Resident Evil är på top 4 på min "världens bästa spel serier".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Flakmonkey

Äh, ska man lira det på PC kan man väl lika gärna köpa den här 360-kontrollern som finns? Är ju knappast dyr och med tanke på alla multiplattformsspel som kommer lär man ju använda den allt mer till PCn... alla sportspel kommer ju också bli massa bättre tex ^^

Inaktiv

Men, störande moment nuffre 1. Jag har kollat igenom serien anime serien dårå. Och jag kommer störa mig så jävulst om han ska sitta och prata engelska ... Varför kan han inte få prata japanska med subs? >.<

Flakmonkey
Skrivet av Heat:

Men, störande moment nuffre 1. Jag har kollat igenom serien anime serien dårå. Och jag kommer störa mig så jävulst om han ska sitta och prata engelska ... Varför kan han inte få prata japanska med subs? >.<

Kan ju hoppas att de slänger med de japanska rösterna också, blir ju allt vanligare iom att det finns rätt bra med utrymme på skivorna... ta #Heavenly Sword tex, där kan du ju ha rösterna på svenska, tyska, finska, norska och en massa andra språk...

1
Skriv svar