Sony: bakåtkompabilitet togs bort för att sälja PS3-spel

Robot
Sony: bakåtkompabilitet togs bort för att sälja PS3-spel
Medlem
Sony: bakåtkompabilitet togs bort för att sälja PS3-spel

PLZ alla FZ: are nedanför detta inlägg, starta INTE ett flamewar nu! PLZ!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

NU SKA DOM DÖ!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Gör bättre PS3-spel istället eller sänk priset på PS3-spelen?

Medlem

Helt rätt tycker jag. Löjligt att sitta o lira past-gen spel på en next-gen konsol.

Medlem
Skrivet av Gotti:

Helt rätt tycker jag. Löjligt att sitta o lira past-gen spel på en next-gen konsol.

Håller med, nästan alla har en gammal ps2a liggandes så vill man spela gamla klassiker så kan man gott plocka fram den ur garderoben.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

tycker de har en poäng i de

Medlem

Men det finns ju inga bra spel till smutset!

Medlem

Liksom om man verkligen måste lira ps2 spel kom igen man får en ps2 för 800 kr

Medlem

Känns ju som en tolkningsfråga vad det egentligen var Sony-chefen sa och menade. Här är det inte ens frågan om ett lösrykt citat taget ur sitt sammanhang, som annars är vanligt, utan bara en tolkning rakt av från reporterns sida.

Medlem

Tycker det fortfarande är kass stil, för den dagen jag har ett Ps3 och mitt ps2 slutar funkar så hade det varit jätteroligt att kunna spela mina ps2 spel på Ps3:an coh slippa köpa ett nytt ps2. Plus slippa att behöva byta scart för varje gång och även kunna lira med trådlösa kontroller och även lite anpassning för hdtv.

Medlem

Jag har ingen gammal PS2 liggande och tycker inte heller att det är "löjligt" att spela past-gen spel på en next-gen konsoll, så för mig är det ingen småsak att plocka bort bakåtkompabiliteten... Kan dock förstå *varför* de gjorde det, men tycker ändå personligen att det är dåligt.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Det var ju snällt, själv skulle jag nog sänka priset på spelen istället för att ta bort en av dom viktigaste funktionerna på PS3n.

Men, ni vet ju hur Sony är


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jepp det vet vi Precis som alla andra företag, de vill tjäna pengar.

Medlem

"Backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices -- PSOne, PS2, and now PS3"
- Phil Harrison, Sony, December 2006.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Asså, jag blir verkligen trött på detta. Vilket jäkla tjöt. Okej ni tog bort den dålig stil men liksom. SLUTA LJUGA OCH ÄNDRA ER HELA TIDEN!


signatur

Nämen!

Medlem

Tja, är väl mest spelen som saknas då antar jag?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vad tar de bort nästa gång ?

Inaktiv
Skrivet av Gotti:

Helt rätt tycker jag. Löjligt att sitta o lira past-gen spel på en next-gen konsol.

En next-gen maskin ska vara så bra att den kan använda äldre och sämre speccade spel.


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Inaktiv

Löjligt, att folk köper pastgen spel är ju av en anledning, bättre/billigare spel? Detta är ju bara att förbise problemet istället och försöka hindra användare!

Medlem

Var inte detta stödet dessutom mjukvarubaserat på dom europeiska enheterna? Det gör det hela ännu lustigare.

Medlem
Skrivet av Gotti:

Helt rätt tycker jag. Löjligt att sitta o lira past-gen spel på en next-gen konsol.

Förstår seriöst inte ditt resonemang kring detta. Om det inte kostar att ha med det i konsolen så varför inte bara låta det vara kvar? Att inte behöva spara alla gamla konsoler, utan istället ha en för alla spel tycker jag är skitsmart och helt enkelt en klockren lösning. Då kan man dessutom avnjuta gamla spel om och om igen även om ens gammla konsol har gett upp...

Medlem

Visst förstår man dem. Kan inte vara lätt att försöka sälja spel av den usla kvalitet som genomsyrat alla hittills släppta PS3-spel, särskilt inte när folk istället kan köpa God of War II, Guitar Hero 2 eller Resident Evil 4 istället.

Medlem
Skrivet av ddly:
Skrivet av Gotti:

Helt rätt tycker jag. Löjligt att sitta o lira past-gen spel på en next-gen konsol.

En next-gen maskin ska vara så bra att den kan använda äldre och sämre speccade spel.

Den regeln har jag missat, vart finns den?

Skrivet av liath:
Skrivet av Gotti:

Helt rätt tycker jag. Löjligt att sitta o lira past-gen spel på en next-gen konsol.

Om det inte kostar att ha med det i konsolen så varför inte bara låta det vara kvar?

Inte kostar något? Det tar tid att lägga in och alla vet ju att tid = pengar.

Medlem

Först hymmlet om rumble, och nu det här. Om Sony tycker att internetmedvetna gamers är en så liten målgrupp att det inte gör något att gång på gång ljuga öppet för dem, varför besvärar de sig då att "förklara" något för dem över huvud taget?


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

jasså låter det såhär nu plötsligt ?

i en annan tråd tyckte ju dom flesta här att det var en katastof att dom tog bort möjligheten att köra ps2 spel,
har dom helt plötsligt ändrat sig och tycker att det är bra nu ?

360 kan inte köra alla gammla xbox spel, men en hel del,
Wii kan köra alla gamecube spel.
varför skulle det vara så hemskt att kunna köra ps2 spel på ps3 ?

dom flesta som har ps3 har den ju för att kunna njuta av toppengrafik och toppen spel och kommer ju naturligtvis i första hand köpa ps3 spel.

om nån nu vill kunna lira nåt gammalt sims eller så som ligger i bokhyllan är det så farligt ?

jag har ingen ps2 och när jag köper ps3 då vill jag kunna köra ett enda ps2 spel på min ps3,

och det är twisted metall.
inte tusan köper jag en ps2 konsoll för 800 bara för att kunna lira ett enda ps2 spel så då får jag glömma mitt favvospel på ps2.

eftersom dom säger att det inte var pågrund av kostnad dom tog bort möjlighet att kunna köra ps2 spel,
då tycker iaf jag att dom spottar playstation ägarna i ansiktet.

sen får ni andra säga vad ni vill.

Medlem

Själv vill jag lira PS2 titlat som jag aldrig fått pröva då jag aldrig ägt en PS2. Sätter mig inte med flera maskiner i hyllan. Tack men nej tack, är svaret till erbjudandet om Gimpstation 3.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

*suck* Dom kanske ska se till att det finns några PS3 titlar att välja bland först innan dom tar bort den funktion som ser till så att man ö.h.t slår på enheten ....

Medlem

Detta är egentligen ganska enkelt. Det går just nu väldigt dåligt för Sonys PS3 (gämfört med de andra konsolerna) och dom tar till alla medel möjliga för att ändra denna trend som ni märker.
1. I Europa tog dom bort HW-delen i maskinen för bakåtkompabiliteten. Då dom ville spara pengar.
2. Dom sänker priset på konsolen. Men då dom redan går så mycket back "per enhet", så tar dom bort komponenter (bantar den) för att inte tappa ännu mer "per enhet".
3. Dom tar bort bakåtkompabiliteten helt. Och denna gång är det inte för att spara pengar på en blödande konsol, utan för att för att mer eller mindra "tvinga" folk att spela PS3-spel på PS3:an och på så vis, dra upp försäljningen av både spel och konsolen.

Men anledningen till att folk springer och köper gamla spel och spelar sina gamla PS2 spel på PS3:an är ju ganska enkel. Dom har helt enkelt inte tillräckligt många bra titlar.

Få bra spel + Högt pris på konsol = Dålig försäljning

Medlem

Se tycker jag att det är en diskussionsfråga om det finns ngra bra spel till xboxen heller iofs.
Jag skulle personligen ha svårt att hitta ett spel jag verkligen skulle vilja spela om jag köpte en 360 idag, men det är ju bara jag, en ps3a vill jag ha för blurayspelaren och extremt få spels skull...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

123
Skriv svar