Sony: bakåtkompabilitet togs bort för att sälja PS3-spel

Inaktiv

sony är lika smidiga som en elefant i en porslins affär.
lyckas alltid göra folk skitförbannade.
kan ingen skicka hela sony ledningen på charmkurs och en kurs i vett och etikett ?

Inaktiv
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Gotti:

Helt rätt tycker jag. Löjligt att sitta o lira past-gen spel på en next-gen konsol.

Håller med, nästan alla har en gammal ps2a liggandes så vill man spela gamla klassiker så kan man gott plocka fram den ur garderoben.

"DISC READ ERROR"

Medlem

nu har jag inte orkat läsa igenom alla inlägg, så jag kanske bara upprepar någon annan: man kanske inte har utrymme för en till konsol, och därför vill spela sina ps2 spel på sin nya ps3:a. Man har en redan fylld tv-bänk och inte vill ställa prylar på golvet av estetiska skäl? Är ju som sagt inte en fråga om annat än en mjukvaruemulator, låt den vara kvar!!

Medlem

Sony gjorde stor misstag
De borde sänka priset på spelet i stället.
De är inte alls smarta, man kunde jo emulera via mjukvara gamla spelen liksom xbox360... En anledning att inte köpa ps3 att den är dyr och nya spel till den är mer dyrare och ingen support för ps2 den suger, och de förlorar och ps3 floppar. De struntar i deras konsumener och tänker på pengar först då kommer de förlora.

Utveklingen föratt gå framåt och bli bätrre bilr istället sämre vi får dåliga hårdvara som inte är stabila överhettning och dåliga portningar till pc spel, framtiden och utveckling för spel gå åt fel hål.

Inaktiv

konstigt egentligen.
men dom 2 största konsolföretagen sony och ms verkar vara fullkomliga puckon ju.

ms med sin 360 som pajade jämnt för den var felbyggd,
hallå det finns nåt som heter testa produkten först innan ni säljer den.

och då sony som beter sig som svin mot dom som gillar deras produkter.

dom enda som verkar vara normala är faktiskt nintendo som inte beter sig som svin eller säljer felaktiga konsoller.

sen att den inte är next gen utan en leksak där folk ser ut som en halvgalen karatesnubbe när dom spelar är en annan sak.

Medlem
Skrivet av TruB:

rätta mig om jag har fel men stödet i sig är är väl mjukvara,
och med möjlighet att uppdatera med firmware så borde det inte vara några problem att få med det i ett senare skede.

Nej det är bara inte mjukvara, den europeiska varianten (60 GB ) hade halvt hårdvarustöd

Medlem
Skrivet av Bonik:

Sony gjorde stor misstag
De borde sänka priset på spelet i stället.
De är inte alls smarta, man kunde jo emulera via mjukvara gamla spelen liksom xbox360... En anledning att inte köpa ps3 att den är dyr och nya spel till den är mer dyrare och ingen support för ps2 den suger, och de förlorar och ps3 floppar. De struntar i deras konsumener och tänker på pengar först då kommer de förlora.

Så då ska man inte köpa en 360 heller enligt dig, eller?
Lika "dyr" som ps3 och har lika dyra nya spel (som dom inte heller sänkt priset på).
Och det här snacket om att Sony bara tänker på pengar tycker jag låter rätt rimligt.
Dom är ett vinstdrivande företag, vore ytterst skumt om dom inte brydde sig om pengar. Skulle fasen lägga pengar på deras aktier om dom inte gjorde det.

Tror nog att Microsoft, Nintendo, IBM, HP, Panasonic, Apple, Blizzard, Arla, Statoil, Volvo osv, osv, osv också tänker på den rena vinsten i slutändan. Inget att hetsa upp sig över.

Sen kan jag hålla med om att det är lite skumt att dom tar bort stödet på ps2-spel. Då mjukvaran till ps2 fortfarande säljer ruggigt bra.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av asdfg:

Men det finns ju inga bra spel till smutset!

Nä men då kan du väl fan köpa en PS2 istället då. Vem fan köper en maskin för 5000kr för att spela PS2 spel på den egentligen? Sen så finns de enligt mig rätt så många bra titlar till PS3, kanske inte lika många som på 360n men den har ju varit ute längre samt är lättare att göra spel till, är inte länge kvar nu tills alla 360-dödar titlar börjar rulla in till PS3.

Medlem

tur jag gjorde det ända rätta o köpte en "riktig" ps3a på blocket igår då vill nämligen kunna spela ps2spel, har ju hela MGSserien o köra igenom innan 4an kommer joinade FZs foldinteam! peace

Medlem

Låter galet hela grejjen... Jag äger ett Wii, en 360 och en PS2 (bryr mej inte det minsta om att favorisera nåt fabrikat), dessa inköp var helt baserade på antal roliga spel som fanns till respektive konsol.

Hade planerat att införskaffa en PS3:a som en julklapp till mej själv av 3 egentliga anledningar
1. Jag får en bra Blue-ray spelare till TVn.
2. Bakåtkompatibel så jag kan ställa undan min PS2a.
3. Efter årsskiftet kommer det änligen "några" exklusiva och intressanta spel till PS3an.

Jag vet inte men efter att ha läst detta tappade iallafall jag suget att köpa den överhuvudtaget...då jag fortfarande kan köra bra spel på min gamla PS2a.

Medlem

jag ser det inte som ett problem mer än girighet, hade ps3:an som orginal inte varit bakåtkompatibel hade man ju inte ens tänkt så långt och undrat.
De gör som de vill, man får ett billigare paket, bara välja eller låta bli.

Tycker fortfarande att de kan skita i hårddisken och sänka priset


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av asdfg:

Men det finns ju inga bra spel till smutset!

Nä men då kan du väl fan köpa en PS2 istället då. Vem fan köper en maskin för 5000kr för att spela PS2 spel på den egentligen? Sen så finns de enligt mig rätt så många bra titlar till PS3, kanske inte lika många som på 360n men den har ju varit ute längre samt är lättare att göra spel till, är inte länge kvar nu tills alla 360-dödar titlar börjar rulla in till PS3.

Om du har läst de övriga svaren i tråden så är det uppenbarligen väldigt många.

Medlem

Förstår inte vad det är att tjafsa om. Vill man nu ha ett ps3 som man kan spela ps2-spel på, så får man väl ta och köpa den lite dyrare modellen?
När ska folk ge sig? Innan var Ps3 för dyrt och nu när dom släpper den billiga varianten blir dom förbannade för att dom inte kan köra ps2-spel på den.
herregud.

Medlem

Kids som gnäller, orka


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

håller med, fan orka käfta. köp 60gb versionen eller håll käften


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv
Skrivet av impact:

håller med, fan orka käfta. köp 60gb versionen eller håll käften

som sagt 60gb är snart slut och hur ska folk kunna köpa den då när bara 40 gigs versionen finns kvar ?

för övrigt så såg jag imorse att siba säljer sina 60 gigs versioner för 5.490 så deras lager av 60 gigs versionen lär ta slut ganska fort.

Medlem

Jag har redan en PS2 som jag lagt ut mycket pengar på, den kommer jag att spara ändå. Så för mig spelar det ingen roll. Precis som jag fortfranade har mitt NES och SNES kvar, trots att jag kan spela emulator på datorn.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Fattar inte hur folk kan se detta som positivt. Vem vill ha flera konsoler framför tvn när man kan ha en som klarar PS1/2/3? Dessutom är det irriterande att ha en hel drös med sladdar överallt.

Medlem

Tacka vet jag min gamla hederliga PC. Den är bakåtkompatibel i både mjukvaruväg och hårdvaruväg.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

Med tanke på att de redan har utvecklat mjukvaran som krävs så känns det som ett ganska dåligt beslut men det handlar väl också om budget versionen av PS3 eller är det något som kommer att inträffa på alla PS3:s i framtiden /eller när man updaterar mjukvaran?

Inaktiv
Skrivet av rille_001:

Med tanke på att de redan har utvecklat mjukvaran som krävs så känns det som ett ganska dåligt beslut men det handlar väl också om budget versionen av PS3 eller är det något som kommer att inträffa på alla PS3:s i framtiden /eller när man updaterar mjukvaran?

alla ps 3 s i framtiden ?

vad det verkar så blir det bara en ps3 i europa,
lågpris versionen.

Medlem

och vad kommer duktiga konsument slavarna att göra?

ja, köpa ps3 spel precis som guden tillverkaren har sagt, för det är ju det ända man KAN spela. STFU ,GTFO och sluta köpa skitet.

det är konsumenterna som ska styra och bestämma, inte tillverkaren. men folk är dumma slavar som tycker om att göra precis som man säger till dom.

whatever, jag ska ha en ps3 bara för MGS4 (när den kommer) och sen säljer jag skitet.

jag är väldigt nöjd med min gaming p.c och gamla konsoler som jag kan köpa spel för rimliga priser eller köra backups på.

pathetic.

Ja och föresten, ni som bettalar dom där priserna för virtual console spel, ni är slavar också.

WTF så mycket för ett 20 år gammalt spel?
FUCK THAT SHIT.

Inaktiv

Jo, det är ju vad man har PC och emulatorer till.
Finns ju nästan en spelbar emulator till NGC och PS2 nu.

Småspel över onlinehandeln tycker jag är enorm trevligt - bara priset är det rätta.

äh.... bara att vänta tills någon har låst upp möjligheten att spela PS2 på den billigare versionen.

Medlem

de som klagar köp en 60giggare då sån stor pris skillnad är det inte

Inaktiv
Skrivet av sgt.eagle:

de som klagar köp en 60giggare då sån stor pris skillnad är det inte

nej men den är snart slutsåld och då finns bara den billiga versionen kvar i sverige.

Medlem
Skrivet av PsyX:

det är konsumenterna som ska styra och bestämma, inte tillverkaren. men folk är dumma slavar som tycker om att göra precis som man säger till dom.

Hur ser ditt hem ut?
Kanske har du snickrat ihop alla möbler av träd som du själv odlat och huggit ner?
Du kanske t.o.m äger en liten trädgård där du odlar allt du äter. Låter mysigt.
Vem vet, kanske har du ett gäng söta får som får stå för ullen till dina kläder också.
Du verkar inte vara en slav iaf. Så med andra ord lär du inte handla något nånstans, såvida du inte äger företaget själv.
Oh fan det skulle inte funka det heller. Lite svårt att driva ett företag utan att köpa in produkter från nått ställe åtminstånde.
Med andra ord så har du nog stulit träden, fåren och trädgårdslandet från nån stackare.

Inse, du är en slav som alla vi andra. Vi whinar inte över det, utan vältrar oss all vardags och lyxkonsumtion vi hittar. 8)

(ovanstående text kan innehålla ironi)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hehe, kul skrivet Tassel!

123
Skriv svar