Sitter här och längtar...

Medlem
Sitter här och längtar...

Turtles in Time till Live Arcade och (kanske) Wiiware. Marvel vs Capcom 2 till Live Arcade och PSN. Nu börjar det äntligen röra på sig i nedladdningsträsket. Ett av de bästa sidoscrollande beat em'up-spelen någonsin och ett av de bästa (stillskärmade) beat em'up-spelen någonsin.

Turtles in Time avslöjades på tjugofemårsfirandet av Turtles.

Mer awesome än så här blir det knappast.

Och jag som trodde det här skulle bli ett mesigt mellanår. Den uppfattningen kan jag skrota redan nu. Med Street Fighter IV och kommande King of Fighters XII så råder det inget tvivel om att 2009 kommer att bli ihågkommet som det stora beat em'up-året.

Så hur firar vi det på bästa tänkbara sätt?

Det vete fan. Men ni vet vad de säger: when all else fails, do a montage. Och gärna ett med fantastisk japansk pop som soundtrack.

Och så fortsätter vi att längta...

#blogg

Inaktiv
Sitter här och längtar...

Har bara sett att Turtles In Time kommer till XBLA och kanske WiiWare.
Vet du något som ingen annan vet? ;P


signatur
Inaktiv

Undrar också det, men visst vore det nice ifall Turtles kom till PSN också.
För övrigt bör väl även Tekken 6 nämnas i det stora beat ´em up-året.
Inte för att jag spelar sån skit men ändå.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

greger: Nej, jag bara antog det. Doh!

Kullberg: Tekken 6? Vem spelar sån skit?


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Tekken-serien är fet...

Turtles in Time är fett också...

Jag väntar än på ett nytt Killer Instinct. Det hade varit fett med fett.

Ett och ett halv rätt, Alben. Killer Instinct var kul då, men inte nu.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Den betydligt intressantare karaktärsdesignen gör ett eventuellt nytt spel i serien spännande. Liksom Orchid, Jago, Glacius med flera saknar helt motstycke och konkurrens i genren (så vitt jag vet åtminstone). Själv finner jag Killer Instinct till Snes precis lika underhållande som merparten av de stillastående BEUspelen från den tiden. Som SF2 dårå, och så.

Inaktiv

Öh, bajsa inte på Tekken
Det är fan roligare att spela Tekken 5: DR mot okänt folk online än vad det är att spela Street Fighter IV mot lika okänt folk. Alla hoppar ju bara runt som yra höns...


signatur
Medlem

Wuää fighting wuaaah! Protäct mai baowls!

Turtles in Time kan vara det första XBLA-spelet jag köper.

Är det bara jag som saknar 2D-grafiken dock? Förut så kändes det ju så jävla coolt, man _spelade_ tv-serien, och det var så härligt färgglatt!


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Medlem

Det är ju parodilåten från det dära South Park-anime-parodi-avsnittet! Det var ett tag sedan!
*gungar med i musiken*

Coolt!


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar