EA: en öppen konsolstandard i framtiden

Robot
Medlem
EA: en öppen konsolstandard i framtiden

Detta kan nog bli sanning tror jag.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

tror det blir svårt att få igenom nån viss standard.. sony å ms å allt vad dom heter lär ju vilja fortsätta hitta på sina egna grejer och skapa konkurrens

Medlem

Jag tror inte heller att det kommer bli så här, konkurrens är alltid bra annars så kommer ju priserna stiga och prestandan sjunka, det är iaf. vad jag tror.

Medlem

dom borde skapa sin egen konsol


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Ja alltså, playstation skulle inte vara så bra som det är idag om det inte vore för xbox och vice versa.

Inaktiv

Så de vill att konsolerna ska bli datorer?

Medlem

Ja, är det inte bättre att gå över helt till PC istället?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Silverfish:

Jag tror inte heller att det kommer bli så här, konkurrens är alltid bra annars så kommer ju priserna stiga och prestandan sjunka, det är iaf. vad jag tror.

En öppen konsolSTANDARD behöver ju inte göra att konkurrensen försvinner. DirectX finns ju och fortfarande konkurrerar ATI och nVidia, till exempel. (okey, DirectX är inte en standard, men nära på...)

Medlem
Skrivet av naycon:
Skrivet av Silverfish:

Jag tror inte heller att det kommer bli så här, konkurrens är alltid bra annars så kommer ju priserna stiga och prestandan sjunka, det är iaf. vad jag tror.

En öppen konsolSTANDARD behöver ju inte göra att konkurrensen försvinner. DirectX finns ju och fortfarande konkurrerar ATI och nVidia, till exempel. (okey, DirectX är inte en standard, men nära på...)

Lägg märke till att de sa ÖPPEN, och det utesluter ju DirectX direkt.

Är det dock inte så att PS3:an redan kör på en öppen standard, dvs OpenGL?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

förvirrande uttalande.
men EA har ju visionen att vara den enda spel utgivaren i världen och som det ser ut så är det väl inte omöjligt att dom tar den platsen och därmed bestämmer hur det kommer att se ut.

Inaktiv

Jag hoppas Java2 eller Linux blir inblandat och för mänsklighetens och guds skull inte Micro$hit.

ptr
Medlem

så det är det häääär som är deras plan alltså. Hoppas att ens spelintresse har svalnat när det sker

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

dom borde skapa sin egen konsol

Vore kanske inte helt fel.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Jag hoppas Java2 eller Linux blir inblandat och för mänsklighetens och guds skull inte Micro$hit.

Java? Är inte det lite långsamt i sammanhanget?

Men annars... Visst, nog finns det chans att linux blir standard. Det är gratis och öppet, och företag som vill tjäna pengar vill nog inte behöva använda teknologi från revaliserande företag (som mikromjuk).

Medlem
Skrivet av Orbek:

Jag hoppas Java2 eller Linux blir inblandat och för mänsklighetens och guds skull inte Micro$hit.

@Orbek:

Skrivet av Alanna:

Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders

Personligen så tror jag att en standard kommer tvingas fram på marknaden av de stora företagen som EA inom typ 25 år. Det är väl det enda positiva jag ser i företag som EA då det i slutändan kommer gynna de fristående, små utvecklarna som inte har råd att utveckla till alla format utan att gå ihop i dessa oheliga allianser med exempelvis EA.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Orbek:

Jag hoppas Java2 eller Linux blir inblandat och för mänsklighetens och guds skull inte Micro$hit.

@Orbek:

Skrivet av Alanna:

Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders

Personligen så tror jag att en standard kommer tvingas fram på marknaden av de stora företagen som EA inom typ 25 år. Det är väl det enda positiva jag ser i företag som EA då det i slutändan kommer gynna de fristående, små utvecklarna som inte har råd att utveckla till alla format utan att gå ihop i dessa oheliga allianser med exempelvis EA.

Haha om 25 år har väl EA blivit så mäktiga att de lagstiftat så att endast de har rätt till att utveckla spel.

Medlem

Så de vill ha en konsol som har monopol så de slipper utveckla till flera format men samtidigt gör att det blir noll konkurrens på marknaden? Låter ju lysande! Kommer vi få betala stora summor för dålig prestanda..

Inaktiv

Nuvarande Java klarar kanske inte mer än PS1 grafik men jag syftade mer på kommande versioner i övrigt ser jag inte anal kommentaren som mer än en högst personlig inställning.

Man kan säga att Linux är som hjulet inte ett kommersiellt monopol, alla bilar använder hjul men ingen har monopol på hjul.

I framtiden skulle alltså alla konsoller och PC kunna använda Linux som hjul.

Inaktiv

Och alla knäböjer inför EA.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

1
Skriv svar