The Orange Box: historiens mest kritikerrosade spel?

Robot
Inaktiv
The Orange Box: historiens mest kritikerrosade spel?

Det enda dåliga är 360-versionen av Team Fortress 2 som har lite problem med lagg.

Medlem

PC versionen ska köpas vid löning. Har bara provat lite av Half-Life 2 men alldrig spelat igenom det eller nått så jag har många timmars spelglädje framför mig.

Medlem

Var kan man läsa om x360 versionen vill se vad folk skriver om den? Alla snackar om lagg på TF2? Stämmer det?

Inaktiv
Skrivet av 3degs:

Var kan man läsa om x360 versionen vill se vad folk skriver om den? Alla snackar om lagg på TF2? Stämmer det?

http://xbox360.joystiq.com/2007/10/16/valve-makes-patch-for-t...

Bt
Medlem
Medlem

Birchoff du kommer garanterat inte att ångra dig, allt som följer med är av ++++/+++++ kvalitet!

Spelsamling eller spel? Trodde den var uppbyggd av tre olika spel jag liksom...

Medlem

klarade ep2 i går


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelar just nu Episode Two, och jag är helnöjd än sålänge. Sen när man har spelat klart det ska man försöka sig på alla achivements, lyckats med en del redan. ^^

Medlem

Episod två, TF2 och portal känns gediget, men HL2 och ep 1 känns som kejsarens nya kläder...skrev jag rätt denna gång?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ska köpa de till ps3 när de kommer i december, längtar!

Medlem

Fanns ett fel i Ep2 vad jag tycker
men annars är jag tok nöjd med hela rasket

Medlem

Köpte det idag, mest för tf2. Har faktiskt aldrig spelat hl2 eller ep1-2, får se om man orkar ta sig igenom ett singleplayerspel någon gång i framtiden

Inaktiv

Fick Orange box gratis av Valve för att jag var med och översatte Steam Support Wiki till Svenska. Mohahahahaaa!

Medlem

Inte så konstigt att det har så högt betyg, det är i mitt tycke bland det mest prisvärda paketet någonsin. Tycker dock inte det är rätt att se det som ett spel, är ju trots allt flera däri.

Medlem

Portal och TF2 är ACE.
Episode Two är ju bara HL2 och EP1 med ny handling, men handlingen är så pass bra så att det är värt o lira igenom ändå. Blev lite förvånad över slutet bara.

Inaktiv

OoT går ju inte att slå hur mycket man än försöker, underbart spel...

Annars:
Portal > Resten utav TOB

Detta betyder inte att The Orange Box är dålig (den är underbar), bara att Portal är bättre.

Medlem

Portal, Team Fortress 2 och HL2, Ep1 och Ep2 i samma paket för priset av ett och ett halvt nytt spel... Värt guld i min bok. Speciellt Portal. Förbannade tårta

Medlem

Bra att Orange Box tog första platsen från det överskattade Bioshock.

Medlem

känns inte som helt meningsfull information för oss pc-spelare (jag läser bara pc-delen av fz), eftersom metacritics lista verkar vara helt fokuserad på konsolmarknaden.

sortera på pc, efter högst poäng, och kolla hur många recensioner betyget baseras på, på det första tjugo (t.ex.). väldigt få recensioner på flertalet av spelen ...


signatur
Medlem
Skrivet av the wookiee:

Portal, Team Fortress 2 och HL2, Ep1 och Ep2 i samma paket för priset av ett och ett halvt nytt spel... Värt guld i min bok. Speciellt Portal. Förbannade tårta

The cake is a lie!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Precis, skulle precis länka till spelet.

Medlem
Medlem

Orange box leder över bioshock med en poäng men det är ganska stor skillnad i antalet reviews det är baserat på. Orange box 20 mot bioshocks 75.

Medlem

Det är en no-brainer att Orange Box kommer vinna mest priser för årets spel, helt enkelt p.g.a. dess kompletta arsenal. Portal är det bästa koncept och story som släppts på många, många år, TF2 är ett av de mest välbalanserade MP-spel jag någonsin testat och hela H-L 2-paketet läggs på det, ett av de bästa spelen genom tiderna som fått ytterligare en del. Detta paket har något för alla och de flesta gillar rubbet! Hatten av för Valve.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Hur kan TF2 lagga på 360? Texturerna i spelet är låg upplösta, och det är mest grafik kortet som gör allt jobb, med shaders osv.

Inaktiv

Det spelar ingen roll hur högt betyg The Orange Box får - det förtjänar högre. Max poäng - and beyond!

Skrivet av dmon:

Hur kan TF2 lagga på 360? Texturerna i spelet är låg upplösta, och det är mest grafik kortet som gör allt jobb, med shaders osv.

Lagg som i att spelet hackar p.g.a. något internetproblem, inte själva hårdvaran, om jag förstått det rätt. Men med 360s som överhettar var dag så vet man ju aldrig.

Inaktiv

Episode 1 var ju bara mer av samma i HL2s fula gammla skrud och TF2 verkar barnsligt så det här får hamna i min kategori ännuenhypepåskit som jag svidit mig på förr.

Inaktiv

innan man lyfter det till skyarna kanske man ska komma ihåg att episod content skulle gå snabbt att producera och yatta yatta..
Ep2 och orange box är ett patetiskt misstag i min bok, värdelösa utvecklare. bojkott

12
Skriv svar