The Orange Box: historiens mest kritikerrosade spel?

Medlem

Blev faktiskt otroligt besviken på TF2, med friendly fire off beter sig folk som idioter, tycker bara det är en enda gröt... Hade velat ha granater oxå...

Den enda som spelar det här hemma är min femåriga son...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Både Episode Two och Portal var över mina förväntningar, och dom var ganska höga!

Däremot så blev jag faktiskt besviken på Team Fortress 2, det känndes alldeles för rörigt och jag blir bara frustrerad när jag försöker spela det. Nej, jag håller mig nog till Day of Defeat: Source. :\

Medlem

Episod 2 sög alla fall, var minst lika kort som ep1 tog mig runt 5 timmar och lovade inte valve att den skulle bli minst dubbel så lång? och nu får man väl vänta minst ett år på sista episoden och futtiga 5 timmar igen. Portal brydde jag mig inte speciellt om.

Medlem

Ep2 är väldigt bra, tyckte att slutet var lite halv dåligt dock.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kolla de enskilda titlarna (HL2: Episode 2, Portal och TF2) så får ni en bättre bild av betygen (c:a 90 % i snitt).

The Orange Box är inte ett spel...

Medlem

Tja... Jag köpte det endast för TF2.
Skiter fullständigt i dom andra spelen, fast jag har iofs spelat Portal .
Har ju Half-life2 liggandes redan och tyckte det inte var något vidare. Så pallar inte spela igenom episoderna.
Men TF2 är gudomligt, oerhört roligt. Är det enda spelet jag spelar för tillfället typ.
Sen att dömma TF2 för att vara barnsligt, vetifan. Jag tycker det är en skön style över spelet, det e ju fortfarande seriöst o mer blodigt än Counter-strike t.ex.
Och för er andra, FF måste vara On. Annars skulle man ju aldrig som Medic våga gå närma en Pyro när han rushar. Skulle man ju blivit tkad direkt. Och av en annan massa anledningar så e det nog bäst av vara Off. Sen är TF2 rätt rörigt, jag störde mig som fan på det i början också samt att man knappt gav någon skada jämfört med CS.. Men tja.. Man vänjer sig rätt snabbt o får in spel-stilen. Dock är där många många många n00bs som spelar det. Som inte förstå att man t.ex ska skada sig själv om man e soldier eller demoman för att sedan en medic kan pumpa über snabbt. Eller t.ex att man direkt som Enigneer ska sätta upp en teleport-start i basen, så att man kan hoppa rakt in i fighten efter man dött första rundan. Men men.

Medlem
Skrivet av Garenth:

Både Episode Two och Portal var över mina förväntningar, och dom var ganska höga!

Däremot så blev jag faktiskt besviken på Team Fortress 2, det känndes alldeles för rörigt och jag blir bara frustrerad när jag försöker spela det. Nej, jag håller mig nog till Day of Defeat: Source. :\

Skrivet av JohnnyGreed:

Blev faktiskt otroligt besviken på TF2, med friendly fire off beter sig folk som idioter, tycker bara det är en enda gröt... Hade velat ha granater oxå...

Den enda som spelar det här hemma är min femåriga son...

Smaken är som baken. Det är just rörigheten som jag älskar med TF2. Det har gått så många år då det bara kommit realistiska smygaskjutaspel såsom BF2 (menar inte att det är dåligt). Är så kul att bara ösa på för en gångs skull.

Med friendly fire så skulle snabbheten i spelet minska rejält. Dessutom så blir spioner för bra, och det skulle krävas en rejäl omställning i deras spelsätt för att balancera dem igen.

Dåliga spelare skulle fortfarande vara dåliga spelare med FF på.

För mig som inte spelat HL2 förut så är den här boxen oerhört prisvärd.

Inaktiv

KAN MAN BARA KÖPA TF2 i butik eller ?

Medlem

DwG-Evil_puuKE: Du kan köpa det på steam för $29 exkl skatt. Så räkna med 300kr för spelet. 400kr inkl skatt kostar The Orange Box. Så det e liksom 100kr skillnad mellan att bara ha TF2 eller att ha HL2, EP1, EP2, Portal samt TF2.

http://www.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=440&c...
Där kan du köpa TF2. Och du får då ingen skiva eller så utan allt går via internet.

--
Notering, du kan INTE köpa TF2 ensamt om du handlar i butik. Utan blir då tvungen att köpa TOB.
Enda sättet är dvs att köpa från Steam.

Inaktiv

Notera att man kan tydligen kan ge bort de spel som man får dubletter på pga The Orange box. Alltid saknat att man inte kan dumpa bort spel efter att man spelat sig less på dom, nu är det iofs bara för boxen det funkar men men.

Medlem

Jag har spelat Episode Two i totalt 2 timmar eller något sånt, har inte kommit så långt med andra ord.

Hittils tycker jag att spelet är helt fantastiskt, tycker de har bevarat känslan från vanliga HL2 mycket, mycket bättre än i Episode One (konstigt nog?).

Jag ska prova på Portal och Team Fortress 2 så småningom också

Inaktiv

Jaha, men kanske får ta sig en titt på detta då.

Inaktiv

TF2 är riktigt riktigt bra.

H2 episode 2 också men det är lite kort

Har inte spelat portal än.

Medlem

Fan vad jag inte gillar TF2, FF är så mycket mer min stil...
Portals grafiska stil är typ den tråkigaste sedan Pong...
Har inte spelat Ep2 så jag kan inte säga något dåligt om det

Föresten, sluta säg att Orangebox är ett spel, det är en samling av tre titlar, döm dem sepparat. Sedan, Valve är fortfarande bra kassa med Episod namn, det käns bra dåligt att släppa de så sällan efter at först ha gått ut med hur snabbt det skall gå, sedan är det ju typ det näst sista med innan HL3, tacka vet jag, återigen, Sam and Max.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag får verkligen ryck på TF2.. Kanske inte på spelet utan spelarna.
GRR!!!(jag har precis spelat o lackat ur)
Att man ge folk Über-charge och så sätter dom sig i något hörn eller springer runt o fjanta sig istället för att rusha. Eller på vissa mappar där man måste både deffa o rusha, så har man 6st engineers i sitt lag av 10pers. GG på det. Visst engineer är en kul klass, men man måste ju välja från lagets bästa också. Och bara inte den man tycker är roligast.

Medlem

Förstår heller inte varför orangebox ses som ett "spel".

Medlem

vad ikke förvånande... nått annat än höga betyg går ju inte att sätta med tanke på det är HL och TF2 som alla tyckte var bäst innan det ens fanns.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Att ens jämföra ett spel som Bioshock med Orangebox är väl fel?


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av IceMan:

vad ikke förvånande... nått annat än höga betyg går ju inte att sätta med tanke på det är HL och TF2 som alla tyckte var bäst innan det ens fanns.

Syftar du på att det inte förtjänar det höga betyget det fick eller?

Inaktiv

Ska bara länka till en recession av orange box som garanterat inte finns med i metacritics uträknade snittbetyg men däremot är en av de mer underhållande jag sett:

Zero Punctuation tar sig an den orangea lådan

Väl värt en titt även om du redan köpt spelet.

Medlem

Överskattat! 6.5/10 är rätta betyget. Vad ni än säger!
edit: om man nu ska ge en SPELSAMLING ett spel betyg.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Spelsamling eller spel? Trodde den var uppbyggd av tre olika spel jag liksom...

Det är den.

Skrivet av redmac:

Episod två, TF2 och portal känns gediget, men HL2 och ep 1 känns som kejsarens nya kläder...skrev jag rätt denna gång?

Tycker HL2 är väldigt mycket bättre än Ep1 och 2, har inte testat TF2 men det verkar inte rikigt vara min stil av spelande. Portal var ju sjukt kul men väldigt kort, klarade det på 2 timmar ungefär.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Portal var bra i alla fall. Resten var bara bleh

Inaktiv

Half-Life 2: Episode 2 var guld
Portal var guld
Team Fortress 2 har jag inte prövat ännu men det luktar guld


signatur

It is forbidden to kill; therefore all murderers are punished unless they kill in large numbers and to the sound of trumpets.
Voltaire

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Portals grafiska stil är typ den tråkigaste sedan Pong...

Jag som trodde du inte kunde bli ännu mer avskyvärd.

Medlem

TF2 och Portal i all ära, men roligast var nog ändå Peggle Extreme imo.

Skämt åsido, TBO var nog de mest väl spenderade pengar på länge för mig..

Medlem

Efter all hype köpte jag the Orange box idag på Steam för 410 kr. Efter över 6 timmars nedladdning (trots att jag sitter på 100 Mbit fiber) fick jag ner första spelet - Team Fortress 2.

Provade det precis och hmm... Känns väldigt begränsat om du frågar mig. Trodde det skulle omfatta betydligt mer än springa-panga-springa fram och tillbaka. Kontrollerna sträcker sig till att sikta och skjuta. Mycket besviken...

Medlem

Episode Two är bra, bästa i HL2 serien hittils tycker jag.
Portal är BÄST, längesen jag hade så kul med ett spel, helt sjukt roligt.
Team Fortress 2 suger balle. Dem har tagit bort för mycket, känns så jävla simpelt nu. Till och med en 4 åring kan spela det typ.

Sen fattar jag inte hur man kan säga att OB är ett spel... det är ett paket med flera spel ffs...

Medlem
Skrivet av lapan:

Ska bara länka till en recession av orange box som garanterat inte finns med i metacritics uträknade snittbetyg men däremot är en av de mer underhållande jag sett:

Zero Punctuation tar sig an den orangea lådan

Väl värt en titt även om du redan köpt spelet.

Haha, den var skojig Portal är grymt kul är på level 16 nu typ.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

12
Skriv svar