Inbyggd hd-dvd i nästa Xbox 360?

Robot
Inaktiv
Inbyggd hd-dvd i nästa Xbox 360?

Skulle vara ganska smart, så jag tror att ryktet är sant.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Är det sant så kommer jag nog tyvärr köpa en till 360

Medlem

Smart, men om det händer så kommer spelen säkert hamna på HD-DVD, vilket inte är fel, men det skulle bli lite fucked over för oss som redan har >_>


signatur

Videomupp

Medlem

Om det stämmer får jag väl köpa en x360 till så får ungarna ta den gamla. Måste ju bara ha den, spelen lär ju bli större inte mindre hehe.. Se bara Assasins..

Fast man kan ju alltid köpa den lösa delen oxå fast det återstår att se. Priset måste ner först då.

Medlem

Det är ju väldigt långt ifrån smart, om dom väljer att gå tillväga på detta sätt så kan dom ju räkna med att väldigt många hardcore gamers (största användarbasen) kommer gå i taket. Det dom skulle gjort var att stoppa i en HD-DVD-spelare från första början och skitit i om priset stigit i höjden, Sony vågade att göra och den har inte sålt speciellt dåligt i jämförelse med Xbox 360 (nu tittat vi tidsperiodsförsäljning här, inte rena försäljningssiffror upp till idag).

Jag äger idag en Xbox 360 och jag vill inte behöva byta ut min Xbox 360 mot en nyare bättre version en gång om året. Först Elite, sen dessa rykten om HD-DVD-version om och om igen. Om det blir sanning kommer jag bli en besviken ägare som anser sig vara lurad på det bättre, vilket jag egentligen redan är.

Medlem

ja tro fan, de verkar komma med en ny 360 varannan månad, att dom inte lanserade boxen med hddvd från början när dom visste att sony skulle ta bluray är för mig obegripligt.

Medlem

Saken är att även om folk skulle gå i taket har dom fortfarande alla intäkterna från tidigare konsoler. Jag tvivlar på att många kommer bojkotta MS om dom gör detta, många vill ju ändå spela på sin 360 så då kommer dom flesta antingen byta ut sin gamla mot en ny eller köpa till en extern HD-DVD. Dom har inget att förlora på det.

Medlem

Inget problem och smart, så till vida det kommer finnas en överenskommelse om att spel släpps på DVD-9. Vilket det nog kommer göra för annars riskerar speltillverkarna att sälja dåligt.
Få konsollers addons med exklusiva spel har lyckats (t.ex. mega cd )

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Saken är att även om folk skulle gå i taket har dom fortfarande alla intäkterna från tidigare konsoler. Jag tvivlar på att många kommer bojkotta MS om dom gör detta, många vill ju ändå spela på sin 360 så då kommer dom flesta antingen byta ut sin gamla mot en ny eller köpa till en extern HD-DVD. Dom har inget att förlora på det.

Antagligen sant, trovärdigheten har ju både MS och Sony förlorat för länge sen så, cash is always king eller vad säger man..

Medlem
Citat:

Someone pointed out that David Richards, the journalist who reported the article, may have some credibility issue. Please see Alternative Sources. (Which means you should read his articles with a fair degree of skepticism.)

förmodligen ett bluff inlägg. skulle ju vara självmord av ms att släppa en sån här konsol och lämna de 12 miljoner som redan köpt en xbox360 i sticket.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

joo, de har väl redan grusat ryktena om detta flera gånger?

Sedan har de ju sagt att de inte kommer överge DVD-9 formatet som spelformat, skulle de ha valt att göra det så skulle väl inte assassins creed gänget och tidigare pgr 4 ha något att oroa sig över när det kommer till utrymme?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Dock finns det ju en extern HD-DVD enhet som finns att köpa till 360:an. Om man kan använda spelen i den så är det ju inte så farligt, då behöver man ju inte skrota sin 360:a.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Håller med vantskruv. Så länge det funkar utan problem att använda den externa så får spelen gärna släppas i HD format.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Detta är ju bullshit.. Vi 10 000000 som redan har ett 360 måste ju då köpa nytt -.-

Inaktiv

Hmm.. Fast det lönar ju sig, kan spela HD-DVD filmer och spelen kan bli större, t.ex GTA IV och Assasin's Creed har ju problem att få plats på DVDn.

En HD-DVD skiva är mycket större! Fast jag väljer nog hellre att köpa en spelare externt om inte andra BRA uppgraderingar görs.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Microsoft har sagt att de aldrig skulle släppa spel på HD DVD då det är inte standard i varje 360. Om de lägger till en inbyggd HD DVD spelare så skulle det antagligen vara för att locka folk till HD DVD istället för Blu-Ray.

Men ifall de skulle få för sig att tillåta utvecklare släppa spel på HD DVD utan att uppgradera alla äldre 360s kan de dra åt helvete.

Medlem

Gillar att man snart kommer behöva 311 tillbehör för att få lira sitt favoritspel, nää fyfan om detta är sant så kan de dra åt helvete.

Medlem

^-

Så länge det finns spel att spela så. *sneglar mot PS3*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Sito:
Citat:

Someone pointed out that David Richards, the journalist who reported the article, may have some credibility issue. Please see Alternative Sources. (Which means you should read his articles with a fair degree of skepticism.)

förmodligen ett bluff inlägg. skulle ju vara självmord av ms att släppa en sån här konsol och lämna de 12 miljoner som redan köpt en xbox360 i sticket.

fast lämna i sticket är ju att överdriva.. att däremot de som vill lira allra senaste spelen t.ex skulle bli tvugna att köpa en hd-dvd spelare till xboxzen, som ändå är relativt billig, är ju inte helt orimligt...

det skulle ju trots allt vara jävligt dryg, tycker jag som xbox ägare, om vi fick sämre spel för att man inte hade annat val än att lägga skiten på dvd...

damn, man skulle aldrig lämnat pc som spelplattform...

Inaktiv

Men spelföretagen skulle ju kunna släppa en mer lite avancerad version (bättre grafik med mera) plus bonus och sånt på en HD-DVD skiva för folk som har en, samtidigt släppa en annan version på DVD.

Då skulle ja lätt skaffa en HD-DVD spelare.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Dock finns det ju en extern HD-DVD enhet som finns att köpa till 360:an. Om man kan använda spelen i den så är det ju inte så farligt, då behöver man ju inte skrota sin 360:a.

Jag är inte säker på att bandbredden räcker till i USB kabeln tyvärr då spel drar en jäkla massa bandbredd.
Så den teorin du kommer med håller nog inte.
Sorry! :\

Medlem

Skönt att man har en PS3;:a och ingen 360:a då. Tycker det är synd om 360:a ägarna men jag blir gärna skadeglad mot Microsoft.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Innebörden "jag är så trött på pc och all strul som kan bli med en sån, skönt med en konsoll . . . bara att plugga in o köra" har fått en ny innebörd

Nu måste man snart ha "koll" på vilken konsoll man ska köpa så man får rätt konsoll med rätt hårdvara , rätta tillbehör osv osv.


signatur

Jäh!

Medlem

Microsoft är inte direkt konsekventa.

Alla de funktioner som MS nu planerar inför nästa xbox är saker som ps3 haft från första början.
Men det störande är att MS har snackat skit om samtliga av dessa funktioner, menat att de är onödiga och bortkastade pengar...

Och nu måste de istället "kopiera" sony och dess ps3 för att hålla sig kvar i konsollkriget, och detta genom att släppa ÄNNU en ny version av sitt 360.

Förlåt för fanboy varning, vill inte starta en diskussion, men ingen borde kunna säga emot att man inte ska behöva köpa nya versioner av samma tvspel flera gånger.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Skönt att man har en PS3;:a och ingen 360:a då. Tycker det är synd om 360:a ägarna men jag blir gärna skadeglad mot Microsoft.

Tycker synd om dig som inte kan öppna ögonen och inse att båda konsollerna har sina fördelar respektive nackdelar. Man går miste om mycket i onödan med en sån inskränkt attityd.

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Microsoft är inte direkt konsekventa.

Alla de funktioner som MS nu planerar inför nästa xbox är saker som ps3 haft från första början.
Men det störande är att MS har snackat skit om samtliga av dessa funktioner, menat att de är onödiga och bortkastade pengar...

Och nu måste de istället "kopiera" sony och dess ps3 för att hålla sig kvar i konsollkriget, och detta genom att släppa ÄNNU en ny version av sitt 360.

Förlåt för fanboy varning, vill inte starta en diskussion, men ingen borde kunna säga emot att man inte ska behöva köpa nya versioner av samma tvspel flera gånger.

jupp, ms har slarvat bort en möjlighet att vara ledande inom hd dvd för skulle dom sett till att ha inbyggd hd dvd från början.

och kunde då haft såsom ps3 en billighetsvariant för 4,400 och en dyr för 6,000.

360 kom ju ut för 2 år sen och på 2 år hade produktionen varit i full gång och priserna kunnat pressas ner.

ms har ju vad är det nu ? säkert 6 olika varianter på 360.
varför inte ha en sjunde variant med inbyggd hd dvd ?
för mig känns det som ms inte tror på hd dvd eftersom dom väljer bort det i 360.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Smart, men om det händer så kommer spelen säkert hamna på HD-DVD, vilket inte är fel, men det skulle bli lite fucked over för oss som redan har >_>

Välkommen till teknikens värld. Det går inte att resonera så. De kan inte ta hänsyn till vad folk har köpt förut. Deras mål är ju att förbättra sin produkt, och då kan de inte tänka på att de som köpt HD-DVD'n separat kanske känner sig "fucked over".


signatur
Medlem
Skrivet av Caoz:

Tycker synd om dig som inte kan öppna ögonen och inse att båda konsollerna har sina fördelar respektive nackdelar. Man går miste om mycket i onödan med en sån inskränkt attityd.

Det jag menade med inlägget var att det var skönt att slippa köpa ny konsol hela tiden för att följa med i utvecklingen. Jag håller med dig om att båda spelkonsolerna har båda för- och nackdelar, 360:an är ju ingen skitkonsol, dock tycker jag personligt att PS3:an är bättre, enda nackdelen är ju bristen på spel. Skulle så gärna vilja köpa World of Conflict som kommer till 360:an. Om jag hade haft pengar skulle jag köpa mig en 360:a.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Förstår inte riktigt vad problemet är, dvs att MS ev. släpper en Xlåda med HDDVD? Det är ju inte så att man kommer att överge alla de tio miljoner som redan köpt en Xlåda 360. Snarare är det så att de som köper den nya versionen slipper brottas med spel som har 2 till 10 DVD-skivor i framtiden.

12
Skriv svar