Inbyggd hd-dvd i nästa Xbox 360?

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Men spelföretagen skulle ju kunna släppa en mer lite avancerad version (bättre grafik med mera) plus bonus och sånt på en HD-DVD skiva för folk som har en, samtidigt släppa en annan version på DVD.

Då skulle ja lätt skaffa en HD-DVD spelare.

Det skulle aldrig någonsin fungera så. Flera versioner betyder mer utgifter, och in extra helt onödig version till samma konsol är nånting som ingen utvecklare någonsin kommer att acceptera.

Men appropå själva nyheten så känns det som vansinne. Då får de laga boxen först så den slutar leva om så förbannat. Jag skulle aldrig ens drömma om att se på film på den, HD eller inte...

Medlem

Något som kan vara värt att tillföra debatten är ju att att det går att tillverka diskar som både har DVD och HD-DVD. Alltså DVD på ena sidan och HD-DVD på andra. Detta görs redan idag på vissa filmer. Kostnaden blir lite högre, men detta är nog inte så farligt med tanke på att priset på spel är högre och DVD och HD-DVD-skivor är billigare att tillverka än Blu-Ray.

Inaktiv

En ska ni får tänka på är att de flashigare x-boxarna med mer grejor i knappast kommer att ha samma prislapp, med alla de där grejorna som räknades upp kan man väl tro att prislappen blir runt 5500-6000kr. Sen kommer det säkert att finnas en budgettvariant runt 3k som det finns nu. Så skulle iaf jag ha gjort, en flashig variant med alla extra grejor i och en burk bara för spel. Men man vill ju att den ska kunna soela upp allt man kastar på den, iofs bara att ms köper upp dom som tillverkar vlc....;o)

Edit: Kom just på att vlc kanske inte har en tillverkare utan är ett projekt med mpnga inblandade privatpersoner, men iaf, skaffa en redig mediaspelare som tar ALLT.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

joo, de har väl redan grusat ryktena om detta flera gånger?

Sedan har de ju sagt att de inte kommer överge DVD-9 formatet som spelformat, skulle de ha valt att göra det så skulle väl inte assassins creed gänget och tidigare pgr 4 ha något att oroa sig över när det kommer till utrymme?

Mjo, men om det här skulle vara sant så skulle de behöva vänta ett par månader till och med ett år kanske innan konsollen kommer ut. Och det skulle ju ta ännu längre tid för den att säljas tillräckligt mkt för att det skulle vara värt att släppa spelet till HD-DVD.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Inget problem och smart, så till vida det kommer finnas en överenskommelse om att spel släpps på DVD-9. Vilket det nog kommer göra för annars riskerar speltillverkarna att sälja dåligt.
Få konsollers addons med exklusiva spel har lyckats (t.ex. mega cd )

64.an lyckades ju dock ganska bra med sitt Add-on, både Perfect dark och Donkey kong krävde väll mer eller mindre (nåja på perfect) att man köpte den där röda saken o tryckte ner i 64.an?

Medlem

Det är inte alls dålig att de upgraderar eller förbättrar xbox360.
Det mest viktiga upgraderingen de borde göra var att fixa problemet med överhettning och dvd läsaren så att inte repar eller förstör CD skivorna.

ptr
Medlem

frågan är om de kommer bli stämda som Apple för att de sänkte priset på iPhone... USA möjligheternas land

Inaktiv

Nu jävlar blir jag förbannad, hur många 360 versioner ska dem göra egentligen? Tycker innerligt synd om dem som haft original 360n och nu skaffat Eliten för att få större HD och HDMI, och nu ytterligare ett steg för integrerad HD-DVD (eftersom vad jag hört så kan den externa HD-DVDn man köper idag inte kan spela spel)

Dra åt helvete microsoft, är så glad att jag i sista stund backade inför mitt 360 köp i våras och handlade en PS3 istället


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

12
Skriv svar