Köp HD-DVD - få fem filmer gratis

Robot
Medlem
Köp HD-DVD - få fem filmer gratis

Förmodligen bästa sättet att få ut HD-läsarna, med tanke på att dvd'erna inte räcker till längre. Behövs nog.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Äntligen! Trodde inte detta paket skulle komma till Sverige! Får jag bara råd till en platt-TV så köper jag denna bundle direkt!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Förmodligen bästa sättet att få ut HD-läsarna, med tanke på att dvd'erna inte räcker till längre. Behövs nog.

Spelaren kan spela upp HD-DVD-filmer, men alla Xbox 360-spel (såväl som kommande och redan släppta titlar) kommer fortsätta att använda DVD-9-format.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Uhm.. Vart står det att detta skulle gälla Sverige? Detta ser ut som UK erbjudandet tycker jag, eller missar jag något?

Medlem

Är det någon som vet huruvida den här HD-DVD spelaren skalar upp vanliga DVD-skivor? Jag blir jättejättejätte*jätte*glad om den gör det:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

kommer det hjälpa nåt i kriget mellan blu-ray och hd dvd ?
Blu ray har väl dom flesta bestämnt sig för när det gäller film ?

Medlem

Tror det kommer hjälpa, i mina ögon är formatkriget långt ifrån över...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Dvd räcker gott och väl.

Medlem
Skrivet av dosman:

Dvd räcker gott och väl.

Beror ju helt på vilka krav man har. Min far anser att VHS ger bra bild.

Inaktiv
Skrivet av beersgarden:

Tror det kommer hjälpa, i mina ögon är formatkriget långt ifrån över...

nej det är nog inte över.
men ms kunde haft ett stort övertag om dom haft hd dvd inbyggd i 360 eftersom 360 funnits ute i 2 år.
då hade det inte blivit problem med plats för spel och många hade nog köpt nån hd dvd film.

man kan undra varför dom väntade så länge och lät sony få en chans.

Medlem

MS är väl lika envisa som Nintendo när det gäller vissa saker. HD är/var väl inte next-gen i deras ögon...

Inaktiv
Skrivet av Svampen78:
Skrivet av dosman:

Dvd räcker gott och väl.

Beror ju helt på vilka krav man har. Min far anser att VHS ger bra bild.

Skillnaden mellan DVD och HD-DVD/Blu-ray är mycket mindre än VHS och DVD.

Medlem

tråkigt när filmbolagen börjar hålla sig endast till det ena eller det andra av dessa format...jag vill kunna köpa alla filmer jag önskar på det format jag väljer.

att vissa filmer endast kommer i det ena eller det andra formatet gynnar ju ingen konsument...helt värdelöst :/

Aja det mesta jag är intresserad av finns iaf på blueray nu så än så länge behöver jag inte oroa mig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Skillnaden mellan DVD och HD-DVD/Blu-ray är mycket mindre än VHS och DVD.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du snackar om. Kanske dax att kolla upp lite fakta innan du snackar som att du visste?

För att återgå till ämnet. Är det någon som vet om detta erbjudandet gäller i sverige?

Medlem

Få se om de blir någon här efter jul då, finns ju några schysta titlar man vill ha i HD-format men som inte släpps på BD

Medlem

En intressant grej i o m formatkriget btw, HD-DVD är regionsfritt, medan Blu-ray är begränsat till 3 regioner.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem
Skrivet av beersgarden:

Är det någon som vet huruvida den här HD-DVD spelaren skalar upp vanliga DVD-skivor? Jag blir jättejättejätte*jätte*glad om den gör det:)

Skalningsarbetet står inte själva spelaren för. Xboxen sköter uppskalningen på vanliga dvd rullar till 720p. (har för mig det iaf)

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Spelaren kan spela upp HD-DVD-filmer, men alla Xbox 360-spel (såväl som kommande och redan släppta titlar) kommer fortsätta att använda DVD-9-format.

hehe, idiotförklaring is the shit. Det jag vill peka på är just att reg. DVD börjar bevisligen bli väldigt trångt för ett modernt spel. 360 med dess release etc vill jag påstå kommit i obalans med en del grejer, som här med läsaren. Eftersom den installerade marknaden sitter på det mindre formatet skulle man, lite roligt, tänka sig att de vill ge utöka mängden som besitter HD-DVDläsare för att eventuellt i efterhand tvinga på. Jag har, hur som haver, svårt att se att de skulle trivas i sin position där vissa utvecklare måste skala produkten om den ska släppas på deras plattform. Oavsett min teori tror jag praktiskt nog inte att det kommer ske någon större förändring på fronten förrän 720 eller vad de nu knarkar ihop till nästa låda.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

för den som hellre ser på film än spelar då finns det väl nån dvd spelare som kör både blu ray och hd dvd ?

Inaktiv

Jo men dom är hiskeligt dyra om dom kör både och. Sist jag såg på diagramen på wikipedia så ledde bluray med ca 65% av marknaden, vet inte riktigt hur det ser ut nu.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

för den som hellre ser på film än spelar då finns det väl nån dvd spelare som kör både blu ray och hd dvd ?

Samsung har en sån spelare. Kostar 13000:- om jag inte missminner mig.

Kommer köpa en stationär hd-dvd spelare när Transformers kommer

Medlem

hade microsft från början satt in en hd-dvd läsare så hade marknaden för dom varit i x antal som 360n har sålt då hade den varit en solklar vinnare just nu men nädå de skrattade ut sony for att dom valde bluray.

Inaktiv

jo.
undra vad 360 hade kostat med hd dvd inbyggd ?

borde inte blivit så ruskigt mycke mer,

360s extarna hd dvd kostar cirka 1700 ?

hade den vart inbyggd då hade 360 förmodligen bara kostat 1000 kr mer än nu.

och det hade vart bra för 360 har säkert mycke mer att ge om det funnits plats på dvd skivan så att dom kan fläska på med grafik, musik och så.

ptr
Medlem

frågan är vad 360 hade kostat från allra första början med en inbyggd hd-dvd spelare. Då hade den nog kostade betydligt mycket mer än 1000kr mer än vad den gjorde. Priserna sjunker ju som tusan på nya tekniker efter ett litet tag. Skulle vara trevligt dock om de i framtiden släppte spel på HD-DVDs. den som lever får se

Medlem

trodde att det skulle vara ett par riktiga skitfilmer, men är ju riktigt bra filmer man kan välja på så om man tänk skaffa en sån spelare är ju nu rätta tiden. få filmer för runt tusenlappen gör ju att man i slutändan bara gett en 500kr för spelaren


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

HD DVD-läsaren kostar en tusing på MediaMarkt.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

sluta stödja en döende standard så att de få filmer jag inte kan köpa på BD kan släppas där!!

Inaktiv

Lite mystiskt det här... Tycker att Blåstrålen har smugit upp bakom mig eller ngt för jag vet ingen som har en Blu-Rayspelare =/


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar