Assassin's Creed-film: Montferrat Walkthrough

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Richiraptor:

3: Jag sku säga att första persons syns sku förstöra mycket, hur sku slagsmålscenerna va? och när du klättrar? sku inte va lika "filmiskt" coolt.. inte samma möjligheter, tex hur vet du att det står en gubbe bakom dig när du du fajtas mot 10st osv..

4: jag vet inte hur det va på medeltiden men springer man 5 pers me svärden i högsta hugg sammtidigt på en snubbe kan man nästa räkna med att få armen avhuggen av en egen

3. Klättringen kanske är tvunget att vara 3:e person... Slagsmålscenerna skulle fungera alldeles utmärkt, man får använda det man ser och hör för att veta vart fienderna finns, precis som i vilket FPS spel som helst. Jag struntar fullständigt i hur filmiskt coolt ett spel är, jag vill känna att jag är del i världen.
Så fort man skulle ha gjort det i första person så får man förstås anpassa det annorlunda, genom att t.ex. ha förre men starkare och smartare AIs som man slåss mot.

4. Tränade soldater/vakter skulle i verkligheten kunna attackera 3 åt gången utan större risk att skada varandra. Man kan t.ex. se till att dela upp attackerna till olika kroppsdelar, eller genom att slå till på olika sätt... har man inte skydd av en vägg bakom sig så kan åtminstone en se till att göra det fula och slå till i ryggen. Hur som helst så verkar det för enkelt om man tittar på filmklippet.

Jo jag håller nog med dig på 4an iaf, kunde va lite svårare.. sen tycker jag vakterna borde se en bättre.. första vakten hon dödar så står en på nästa nive o tittar precis dit då..

men det får väll inte va för svårt heller, då lär ju folk tröttna dom som inte har tålamod.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Man ska ju lätt kasta knivar för att döda dom. Gillar inte vinkeln som kommer när hon dödat snubben och vakterna kommer, iaf.. är det någon som har en aning hur sparningarna kommer gå till, eller livet och sånt där?

Sa hon inte att de klippte för att man inte skulle få för mycket spoilers?

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

ha ni märkt error felet i början? kanske runt 50s in på filmen..

error - memory could not load

kanska buggit än sålänge, ryckigt o så.. iaf om man kolla hd filmen..

http://www.gametrailers.com/player/26581.html

Garanterat en av de där "vi-antyder-sci-fi"-grejerna. Säkert meningen.

Medlem

F*n va jag vill ha det här spelet. Har sett fram emot det länge nu.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Resten däremot är inte min stil. Känns inte riktigt rätt när allt sker i värsta öppenheten. Att bli upptäckt i Thief eller Hitman kändes alltid som ett misslyckande, men här verkar det fortfarande vara det största nöje man kan få ut av spelet. Eller åtminstone det som alla videos verkar fokusera på. Ingen ser när man klättrar uppför en vägg i en gränd som ligger bara ett par meter från en stor gata (inte på så vis att gatan eller massorna inte längre är i syne), ingen ser att en vakt på ett tak huggs ner eller en vitklädd man springer och löper längs taken i fullt dagsljus.

Det känns verkligen inte som att samma stämning kommer att uppstå som ifall man hade infiltrerat en stor borg under nattetid för att på något vis döda en högt uppsatt person - vare sig det vore via att hugga honom i sömnen, plantera en giftspindel i nästa dags kläder, förgifta kvällsvinet som en tjänare kommer med eller liknande. Kalla mig Thief-nostalgisk, men det känns och kommer alltid att kännas mer logisk att sköta såna saker under natten och inte inför folksamlingar som dessutom bör kunna lära sig känna igen ens kläder eller ansikte :/

Det är visserligen så terrorism funkar, att smyga ner gift i ngns vin under natten är ett sätt att få död på ngn så att det inte är klart vems skulden är, altair å andra sidan ÄR en sorts terrorist, han dödar för ett politiskt mål och på ett sätt som gör det helt klart för vem han jobbar.
Nu ska man iofs vara klar över att man inte spelar ngn alqaidagalning i AC, men jag finner det intressant att en viss del politik finns med i spelet...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Katana:

spana in benen på snubben som just blev dödad vid 4:43

Hahahaha! såg inte den först. De borde fixat det innan de la ut filmen lol.

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av Richiraptor:

ha ni märkt error felet i början? kanske runt 50s in på filmen..

error - memory could not load

kanska buggit än sålänge, ryckigt o så.. iaf om man kolla hd filmen..

http://www.gametrailers.com/player/26581.html

Garanterat en av de där "vi-antyder-sci-fi"-grejerna. Säkert meningen.

Tror det med nåt verkar ju mystiskt med världen. De har ju sagt att det ska vara en tvist med i spelet.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

KoP
Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av Richiraptor:

ha ni märkt error felet i början? kanske runt 50s in på filmen..

error - memory could not load

kanska buggit än sålänge, ryckigt o så.. iaf om man kolla hd filmen..

http://www.gametrailers.com/player/26581.html

Garanterat en av de där "vi-antyder-sci-fi"-grejerna. Säkert meningen.

Ja om man är optimist som förnekar att det inte är något fel.. "Neeej, det ska vara sådär.. hrrrm.."

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

ha ni märkt error felet i början? kanske runt 50s in på filmen..

error - memory could not load

kanska buggit än sålänge, ryckigt o så.. iaf om man kolla hd filmen..

http://www.gametrailers.com/player/26581.html

Memory currently recording står det juh


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Det var ett jävla tjat om Thief och att springa omkring på natten här, glömmer ni inte en vital detalj? Thief handlar om en tjuv som ska sno saker och sedan ränna, saker har man oftast hemma. Assassin's Creed handlar om en lönnmördare, om ni ska döda någon är det väl lättare att göra det när dem går ut än när dem sitter hemma med hundraelvatusen vakter på patrull överallt? Typ JFK, Anna Lind etc (bristen på kameror på 1100-talet gör det dock betydligt lättare skulle jag gissa på )

Inaktiv

vad har ni gjort med er ftp, den suger ju nu


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Richiraptor:

ha ni märkt error felet i början? kanske runt 50s in på filmen..

error - memory could not load

kanska buggit än sålänge, ryckigt o så.. iaf om man kolla hd filmen..

http://www.gametrailers.com/player/26581.html

Memory currently recording står det juh

Nu måste jag bara, kan vara en liten spoiler men va f-n. Det hör till storyn, med fel medelandet.
Om du inte kan lista ut det själv


signatur

Nämen!

Medlem

tur man förbokat limited edition shittet :>

Medlem

Intressant. Kommer det att leva upp till förväntningarna? Osäkert...

Skrivet av ärkeluder:

Det var ett jävla tjat om Thief och att springa omkring på natten här, glömmer ni inte en vital detalj? Thief handlar om en tjuv som ska sno saker och sedan ränna, saker har man oftast hemma. Assassin's Creed handlar om en lönnmördare, om ni ska döda någon är det väl lättare att göra det när dem går ut än när dem sitter hemma med hundraelvatusen vakter på patrull överallt? Typ JFK, Anna Lind etc (bristen på kameror på 1100-talet gör det dock betydligt lättare skulle jag gissa på )

Just "lönnmördare" antyder ju att morden bör ske i lönndom, inte i fullt dagsljus då man helt enkelt blir en vanlig run-of-the-mill-mördare. Visst bör det skötas då uppgiften blir så lätt som möjligt, exempelvis då offret reser eller liknande, men jag vidhåller att det är stendumt att utföra sin uppgift under förhållanden då man verkligen riskerar att bli upptäckt - i dagsljus, utan förklädnad (ens klädsel är inte ens särskilt generisk utan väldigt speciell), helt normalt hoppandes mellan tak.

Men vad vet jag? Kanske var det så hashashinerna skötte sina mord där kring 1100-talet. Jag har dock personligen svårt att se hur de ens isåfall hade en chans att komma nära sina mål.

Medlem

Nu är det ju iofs så att ordet "lönn"mördare är svenskt, det finns inget sånt i det engelska ordet.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Det är ju en poäng, som jag givetvis borde tänkt igenom innan jag började babbla. Nå, resten av argumentet står kvar

Medlem
Skrivet av simulacra:

Nu är det ju iofs så att ordet "lönn"mördare är svenskt, det finns inget sånt i det engelska ordet.

är det motsvarigheten till trädkramare? höhö


signatur

Nämen!

Medlem

Animationerna var helt awesome :D!


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Inaktiv

Hmm det såg ganska konstigt ut när han slogs med alla vakter i slutet, han vände ryggen mot alla och ingen högg honom, kanske var det easy lr något hoppas dom kommer med en svårighetsgrad som gör att man ska undivka att vända ryggen mot dom. Men annars komm det här spelet att rocka kan knappt vänta på det här och Mass effect.

Medlem

Jag ska löpa en 360, Väntar tills jag den för då väntar mitt fina assassin's creed som jag ska köpa heheh....

123
Skriv svar