The Witcher går guld och filmas

Robot
PaZ
Medlem
The Witcher går guld och filmas

Hans röst låter ju lika överdrivet "hård" som Snakes

Medlem

Spelet kommer nog äg riktigt hårt.

Inaktiv

Ser riktigt bra ut synd att man inte fick se något från hur fightingen ser ut

Medlem

jo ha haft koll på detta spel i ett bra tag nu, hoppas det inte floppa :S tycker det värka tufft som fan

Medlem

Slangbella. Hihi.

Inaktiv

Snälla bli ett bra spel, snälla bli ett bra spel.. Jag tror och hoppas hårdare än granit på det här liret.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Har läst att US versionen av spelet kommer vara censurad. Någon som vet mer om det? Inte för att det spelar någon roll för oss, men det är ändån intressant.

Medlem

Om jag inte visste bättre så går han som om han var skitnödig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Om jag inte visste bättre så går han som om han var skitnödig

Han kanske är skitnödig. Har du tänkt på det?

Ska bli kul att äntligen testa. Vågar man hoppas fortfarande?

Skrivet av Kazutoyo:

Har läst att US versionen av spelet kommer vara censurad. Någon som vet mer om det? Inte för att det spelar någon roll för oss, men det är ändån intressant.

Sexscener (eller motsvarande) har tydligen skurits bort, som jag förstått det.

ptr
Medlem

vad menas med "har gått guld" egentligen? det har ju liksom inte börjat säljas än. Tycker dessutom man ser var och varannat spel "gå guld" här i rubrikerna nu för tiden

Att "Gå guld" hänvisar till att spelet anses vara färdigt att skicka iväg till pressen att trycka upp x hundratusen exemplar av.

ptr
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Att "Gå guld" hänvisar till att spelet anses vara färdigt att skicka iväg till pressen att trycka upp x hundratusen exemplar av.

aha. tackar och sen när det går platinum då eller vad man säger? då har man sålt för över en viss summa? :$:$ och släpper det igen för en billigare summa? för mig att jag har typ FF VII och något annat final fantasy i platinum.

Nja, att sälja guld och platinum är något (jag tror) är exklusivt för skivbranschen, där man sålt "guld" vid 30 000 exemplar och "platinum" vid 60 000 exemplar. För svensk marknad då. Jag tror Sony använder sig av det faktum att man kan sälja platinum i att ge sin lågbudgetsamling den beteckningen, det är inget som tvingar ett företag att sänka priset eller märka ut när spel sålt så mycket.

Medlem
Skrivet av ysum:

Ser riktigt bra ut synd att man inte fick se något från hur fightingen ser ut

http://www.gamespot.com/video/915112/6181227/the-witcher-offi...

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av peak_performance:

Att "Gå guld" hänvisar till att spelet anses vara färdigt att skicka iväg till pressen att trycka upp x hundratusen exemplar av.

aha. tackar och sen när det går platinum då eller vad man säger? då har man sålt för över en viss summa? :$:$ och släpper det igen för en billigare summa? för mig att jag har typ FF VII och något annat final fantasy i platinum.

Själva begreppet har jag för mig kommer från att man förr skickade iväg en "guld-cdskiva" (inte i riktigt guld utan med en "guldsida":)) med det färdiga spelet till tryckeriet... Därför är det svårt för spelet att "gå platinum", om de inte börjar skicka DVD-skivor som ser ut som platinum dvs.;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

(inte i riktigt guld utan med en "guldsida":))

Jag har för mig att man tillverkat master-skivor i riktigt guld, eftersom det gör dom extremt korrosionsbeständiga (fast förmodligen mest för att det är coolt att ha sin master i guld) och att det uttrycket faktiskt ska komma från dessa. Fast det kanske mer gällde musikbranschen.

Medlem

bokat och klart, jag tror stenhårt på detta spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar