Nya Soldier of Fortune förbjuds i Australien

Robot
Medlem
Nya Soldier of Fortune förbjuds i Australien

tryckfrihet!!!

Medlem

Nu måste jag ha det här, bara för o vara rebellisk!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Grattis Australien! men här hemma blir det nog en bokning


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

tycker det är otäckt att spel så lätt blir förbjudna... australien trodde man ju var ett vettigt land. se till att hålla barn borta bara.

Australien är ju ökänt för att ha väldigt låg tolerans. Om jag minns rätt har de ingen gräns över 15+ eller så och kan därför inte släppa spel som inte tåls gå så lågt enligt deras standarder. Kan ha fel förstås.

Medlem

Jag tycker vi ska förbjuda verkligheten. Den är alldeles för våldsam och kan påverka oss negativt.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag tycker vi ska förbjuda verkligheten. Den är alldeles för våldsam och kan påverka oss negativt.

Word

Medlem

SOF 3 lär bli förbjudet i Tyskland också.

Medlem

OMG!!! DATORANIMERAT BLOOD!!!! *in schock*

OMG!!! EN DATORANIMERAD ARM SOM JUST RAMLADE AV!! *in shock*

OMG!!! EN FÖRRENDERAD BILD AV RÖTT KLÄGG SOM GER ILLUSSIONEN AV BLOD UTSATT PÅ EN VÄGG EFTER ETT SKOTT PÅ EN FIENDE!! *in shock*

störtlöjligt av censuren måste jag säga.
Om det är någon som är så otroligt känslig att personen inte klarar av att se en datoruppbyggd motståndare skjutas sönder (på ett troligtvis ICKE trovärdigt sett, jag kan inte vara säker men jag har aldrig sett en riktig människa i riktiga livet bli skjuten på nära håll) så bör nog den personen vara väl medveten om det själv och på så sätt inte köpa spelet. Varför då förbjuda att alla människor som INTE påverkas av dylika virtuella värld är för mig lika konstigt som om City Akuten skulle bli censurerad och förbjuden pga allt sitt grisblod i tv-serien.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

SOF 3 lär bli förbjudet i Tyskland också.

nej det kommer nog släppas där men fast dom kommer antagligen ta bort blodet

Medlem

ja skrämmande är det iaf...

sai
Medlem

Så vad är det som är skrämmande? Förstår faktiskt inte varför så många kommentarer är fientliga. De förbjuder ett spel som innehåller mkt grova våldsorgier och folk är upprörda över det?

Medlem

Dom förbjuder spel men inte filmer som inehåller mycket blod och våld?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av sai:

Så vad är det som är skrämmande? Förstår faktiskt inte varför så många kommentarer är fientliga. De förbjuder ett spel som innehåller mkt grova våldsorgier och folk är upprörda över det?

Därför att Australien omyndighetsförklarar vuxna som vill spela SoF. Sätt en 15 eller 18 årsgräns men ge fan i att förbjuda spelet. Skrämmande.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av sai:

Så vad är det som är skrämmande? Förstår faktiskt inte varför så många kommentarer är fientliga. De förbjuder ett spel som innehåller mkt grova våldsorgier och folk är upprörda över det?

Därför att Australien omyndighetsförklarar vuxna som vill spela SoF. Sätt en 15 eller 18 årsgräns men ge fan i att förbjuda spelet. Skrämmande.

Word.
Alltså detta är så löjligt så det finns inte.
Jävligt glad iaf att det inte påverkat Sverige änn.

Jag menar herre gud sätt en åldersgräns på
18 år så är problemet löst... sen om folk under
18 får tag på spelet är det föräldrarnas ansvar.

Dock tycker jag att om något överhuvud taget
ska förbjudas så äre väl filmer där har vi till 99%
riktiga människor som skjuts,torteras eller dylikt
.. kanske borde Australien ägna sig åt att banna
sånna filmer istället då också.

Saw3,Hostle2 you name it hur sjukt som helst.
Tittar inte på sånt själv men det ska inte behöva
bannas bara för tex jag inte gillar dem.. det
är ju upp till var och en om dem vill titta påt.

Men "om" dem ska börja banna något , banna
då fan filmer först inte virtuella jävla spel.

Spel påverkar inte normala människor som
levt under normala förhållanden. Om sen ett
pshyco lr någon med svårigheter hemma kör
gta och får fnatt kan man ju inte skylla på spelet.

Isf skyll en jävla massa mer på filmerna.

Inaktiv

Hmm Australien har väl trupper i Afghanistan etc och där är det på riktigt inte digitala cowboys vs indianer, vidrigt med sån här fascism.

Hmmm detta låter ju gött, då måste man skaffa det. Gillade både ettan å tvåan .:up:


signatur
Skrivet av Orbek:

Hmm Australien har väl trupper i Afghanistan etc och där är det på riktigt inte digitala cowboys vs indianer, vidrigt med sån här fascism.

lol säg det land som inte har trupper i Afghanistan


signatur
Medlem

om de har bannat spelet nånstans så måste det betyda att de lyckats med nånting iaf

Medlem
Skrivet av Orbek:

Hmm Australien har väl trupper i Afghanistan etc och där är det på riktigt inte digitala cowboys vs indianer, vidrigt med sån här fascism.

Äh alla dagens krig är patetiska så länge det
är en armen vs folket/relgigion lr tro. Det var annorlunda förr det var oftast (oftast ja) armèer
mot armèer ända fram tills efter andra världskriget.

Att usa inte tog & lärde sig något efter Vietnam
är synd, dock har jag inget emot fredsbevarande
styrkor men att göra som man gjorde i Vietnam,Iraq
är så löjligt och grundlöst och båda krigen har man
förlorat ... varför? Jo för det är inga krig det är folket mot armen ... det är inga strider det är bara
ambush bomber hela tiden... syn som det är så
hjälper det då inte med hur mkt teknologi de än har.

I Vietnam vart Usa slaktade.Vietnameserna också men så var fallet det gynnade inte usa någon stans.

Inaktiv

Detta bådar för mycket bra PR för SOF 3

Medlem

Landet som har de dödligaste djuren i världen klarar inte av lite röda pixlar och särskiljda polygonstumpar? Påminn mig om att aldrig boka en semester till detta mesland, om det inte är i ett bombplan fullmatad med ett par hundra kilotons sprängkraft.


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Medlem

zauii89 du vet ju inte vad du snackar om grabbhalva det er ett spel inte nogon vidrig debatt och temat i spelet e kanon

Medlem

"I Vietnam vart Usa slaktade.Vietnameserna också men så var fallet det gynnade inte usa någon stans. "

Nu var det ju så att Usa förlorade runt 50 000 man plus ett par tusen som saknades. Nordvietnam däremot förlorade runt 1.5 miljoner man. Så att Usa blev "slaktade" kan väll diskuteras.

Medlem

Allvarligt så tycker jag också att det såg löjligt ut... Precis som andra sa så var blodet fullt och alldeles för mycket och delarna lossnade bara man sköt på dom... Dom kanske vill härma filmen Grindhouse vilken också borde vara förbjuden i Australien då effekterna i den filmen var brutalt överdrivna vilket är äkta tarantino..
Jag gillar spel med co-op inte bara blood and goore.. Men men... Det är ju bara en förblick det kanske blir bra;)

Medlem

Någon som läst boken American Psycho?
Jag har personligen inte läst den, men jag har sett filmen, och om den BOKEN inte blir censurerad i Australien eller något annat land då ska fan inga spel bli censurerade heller.

http://us.imdb.com/title/tt0144084/
Ganska okay film med riktigt sjuka scener (som den nakna motorsågsjakten där han till slut släpper en motorsåg nerför en trappa rätt i huvudet på sitt offer)
Boken ska visst vara ÄNNU värre.
Jag är emot faschismen, men ska vi banna spel och film så kan vi lika gärna låta hitlerjugend ha sitt bokbränningsbål ifred

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ForrestFox:

Någon som läst boken American Psycho?
Jag har personligen inte läst den, men jag har sett filmen, och om den BOKEN inte blir censurerad i Australien eller något annat land då ska fan inga spel bli censurerade heller.

http://us.imdb.com/title/tt0144084/
Ganska okay film med riktigt sjuka scener (som den nakna motorsågsjakten där han till slut släpper en motorsåg nerför en trappa rätt i huvudet på sitt offer)
Boken ska visst vara ÄNNU värre.
Jag är emot faschismen, men ska vi banna spel och film så kan vi lika gärna låta hitlerjugend ha sitt bokbränningsbål ifred

Offtopic, men boken är rejält värre (och bättre) än filmen. Men Bale rockar.


signatur
1
Skriv svar