Killing Floor

Inaktiv
Killing Floor

Den 14:e maj släpps spelet Killing Floor, uvecklat av Tripwire Interactive som ligger bakom Red Orchestra, på Steam. För att snabbt få ett grepp om spelet kan man väl säga att det ser ut som en Left 4 Dead-klon fast med grafik som påminner om Painkiller, både i design och rent tekniskt, vilket såklart är lite synd, snyggare hade det gärna fått vara. Men just nu känns det som att grafiken är spelets enda brist, det här bara måste bli bra.
Men varför ska man då bli exalterad över det här? Jo, jag tänkte dra lite fakta, direkt saxat från hemsidan och jämföra det med Left 4 Dead.

* Cooperative gameplay for up to six players.
Den här punkten säger väl sig själv, Left 4 Dead är sjukt kul med tre kompisar, tänk dig då att spela med ytterligare två polare.

* Persistent Perks system, allowing players to convert their in-game achievements into permanent improvements to their character's skills and abilities.

Exakt hur det kommer funka vet man ju inte, man vad jag vet är att jag gillar perksen i CoD 4.

* Nine different monster types trying to eat your face off, armed with everything from teeth and claws, to chainsaws, chain-guns and rocket-launchers.
Monster med kulsprutor och raketgevär. Nuf said.

* 16 weapons for the players to chose from, ranging from knives and fire-axes to pump shotguns, rifles and a flamethrower.
I Left 4 Dead finns det 8 vapen, så twice the fun.

* Equip your team with welders, medical tools and body armor to help your odds of survival. Open, non-linear play areas: choose when and where to fight ? or run; weld doors closed to direct the monster horde down alternate corridors.
Nytänkande som förhoppningsvis kommer till sin rätt.

* Fully-configurable, allowing players to change the difficulty level, number of creature waves, or even set up their own favorite waves of monsters
Customizing ftw.

Och avslutningsvis:
* Slow-motion ?ZEDtime? to better watch those crucial and violent creature deaths, even in multiplayer.

Priset då? Ynka 13.49 euro, alltså gissningsvis 200 kronor efter skattetillägg.
Jag ska definitivt hålla ögonen på det här.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Killing Floor

Trodde att vi inte handlade på Steam längre.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Det verkar tufft. Och läskigt.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv
Skrivet av Aglet:

Trodde att vi inte handlade på Steam längre.

Vad ska man göra? Det är deras marknad tyvärr.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Ser ut att bli betydligt läskigare än L4D.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

1
Skriv svar