Ny Sega Rally-demo släppt

Robot
soi
Medlem
Ny Sega Rally-demo släppt

Detta ska bli kul att testa.

Medlem

hoppas de är bättre än de första demot. PC-kontrollen var ju helt sjukt dålig. Typ gasa med a, bromsa med z å sväng med , respektive .

Inaktiv

Första demot av SEGA Rally var på nivån att setup-funktionen inte fungerade
I det andra demot fungerar den, även om alla alternativ inleds med "UNTRANSLATED:". Fast sen fungerar inte spelet

Och om jag fattat det rätt så stödjer varken demot eller fullversionen andra joypads än XBOX360-joypaden

Redaktör

Stämmer bra det. Jag har testat fullversionen, Xbox 360-padden för Windows var den enda kontroll jag fick att funka (de övriga var Logitech G25-ratt, en noname-gamepad och en gamal Microsoft-joystick). Kul spel - på konsol, pc-upplagan är verkligen risigt portad.


signatur
Medlem

Första demo funkade, men inte den nya demo2
ett fel dyker up efter man startar spelet och spelet måste avslutas...:down:

Medlem

heter det inte "NYTT sega-rally demo släppt?"

Inaktiv
Skrivet av Silentzio:

heter det inte "NYTT sega-rally demo släppt?"

ny sega-rally demonstration släppt
nytt sega-rally demonstration släppt

ormet kruper

Medlem

Ser jävligt fult ut på screensen?

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Silentzio:

heter det inte "NYTT sega-rally demo släppt?"

ny sega-rally demonstration släppt
nytt sega-rally demonstration släppt

ormet kruper

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=19550

Och här böjer vi ordet (demot) hur?

Demonstrationet?

Brukar själv använda "ett demo", "det demot", "flera demon"... eller andra mindre accepterade varianter. Detta var i.a.f. vad som användes i mina gamerkretsar och det har fastnat.

Redaktör

Språk utvecklas ständigt och "demo" är ett relativt nytt ord, dess bestämda form är inte standardiserad. Jag säger "demon" eftersom det baseras på "demonstration" (alltså "den"). Många kör "demot", vilket mot den bakgrunden är "fel". Men men, majoriteten brukar få bestämma, om tio år kanske vi vet vad som är "rätt" och "fel". Tills dess funkar båda formerna.


signatur
Medlem

Jag säger En Demo.
Men jag säger Det Demot och inte Den Demon.

Strange...

1
Skriv svar