Bionic Commando-trailer

Robot
Medlem
Bionic Commando-trailer

Coooooolt


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Ny Spiderboy=P

Medlem

Tur att det finns företag som GRIN och Capcom. Världen skulle kännas så otroligt mycket mer grånyanserad utan dem.

Medlem

Amen till det!

Blir alldeles nostalgisk...
Minnet är inte vad det ska vara förvisso, men jag tyckte att musiken lät som en ny remix av den gamla originalmusiken???! Alltid ett plus i min bok.

Medlem

Undrar om vi kommer få döda hitler, eller ja Master-D som han fick heta i väst-versionerna, i detta också :<
verkar som de också tar ett steg ifrån den lite komiska biten av originalet till NES, älskade Bionic Commando för just den anledningen.. galna och konstigt översatta dialoger och helknasig story

Inaktiv

Mmm... de kommer flina hela vägen till banken.

Medlem

Grymt coolt. Det gamla spelet var utan tvekan ett av favoriterna till NES.

Medlem

Satan så underbart det var att höra gamla klassiska Bionic Commando-låten igen!

Spelade NES versionen väldigt mycket i slutet av 80-talet, och senare igen till Game Boy. Riktigt riktigt bra spel.

Hoppas detta blir bra också. Enda jag kan klaga lite hur hjälten ser ut. Armen är gigantisk och har rött skit och frisyren är ännu mera blä. Men men, smådetaljer.

Skrivet av Kovski:

originalet till NES, älskade Bionic Commando

Orginalet släpptes till Arkadmaskinerna först. Samma version släpptes senare till C64, Amiga och andra hemdatorformat. Och medan orginalet har de bra låtarna så är det i övrigt skräp.

NES versionen mängder med förbättringar. Tror dock inte att storyn i det nya spelet kommer ha speciellt mycket gemensamt med NES versionen.

Medlem

Ser mycket lovande ut!
Härlig nostalgi känsla man fick av musiken.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Kovski:

originalet till NES, älskade Bionic Commando

Orginalet släpptes till Arkadmaskinerna först. Samma version släpptes senare till C64, Amiga och andra hemdatorformat. Och medan orginalet har de bra låtarna så är det i övrigt skräp.

NES versionen mängder med förbättringar. Tror dock inte att storyn i det nya spelet kommer ha speciellt mycket gemensamt med NES versionen.

Vet att NES-versionen inte är "originalet" dock skiljer sig NES-versionen radikalt från de andra versionerna, då de ändrade spelmekaniken och även ändrade storyn. Det är denna version av spelet som fick kultstatus, och är anledning till att de nu gör en uppföljare/remake, vad Gamespot fiskade upp från intervjuer med producenten för spelet.

Då Capcom utvecklade NES-versionen och även har överseendet med utvecklingen av detta spel, så kan man ju alltid hoppas de har något gemensamt

Medlem

Trodde det va spiderman först...

Inaktiv

MUMS Mech-mania!

Medlem
Medlem
Skrivet av MiSj:

Trodde det va spiderman först...

Fattar inte alla dessa spideman comments.
Det går bara att göra ett spel med sving på ett sätt.

Som att skrika "OMG WTF RAMBO!!"
Så fort ett spel har vapen...

Inaktiv

Kul med en nyversion av en gammal klassiker.

Medlem
Skrivet av fakka:
Skrivet av MiSj:

Trodde det va spiderman först...

Fattar inte alla dessa spideman comments.
Det går bara att göra ett spel med sving på ett sätt.

Som att skrika "OMG WTF RAMBO!!"
Så fort ett spel har vapen...

va snackar du om?. alla vet ju att liero var först att slänga sig fram med lianer lixom

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tror dock inte att storyn i det nya spelet kommer ha speciellt mycket gemensamt med NES versionen.

Så Hitlers huvud kommer inte explodera på slutet av denna också?

Medlem
Skrivet av fakka:

Fattar inte alla dessa spideman comments.
Det går bara att göra ett spel med sving på ett sätt.

Som att skrika "OMG WTF RAMBO!!"
Så fort ett spel har vapen...

Ärligt talat, hur många svingande spel finns det där man svingar sig fram mellan skyskrapor på det här viset? De som finns är ju Spider-Man. Så, tror vi är många som satt och tänkte Spider-Man, och det kan vi göra helt utan dåligt samvete.

Gillade inte riktigt det jag såg. Har spelat och sett på tok för många bra spel på sistone för att automatiskt swoona över varje nytt svenskt projekt av rent patriotiska skäl.

Trailern kändes oplanerad och hastigt sammansatt för att någon PR-person bestämde så. Rösten lät så krystad och tillgjord att när han sa "finally.." i slutet så uppfattade jag det som att han äntligen var färdig på toaletten.

Armen ser riktigt cool ut i mellansekvenserna, fast visst ser det lite ut som det sitter långa falukorvar monterade längst den?

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Trailern kändes oplanerad och hastigt sammansatt för att någon PR-person bestämde så. Rösten lät så krystad och tillgjord att när han sa "finally.." i slutet så uppfattade jag det som att han äntligen var färdig på toaletten.

Äsch vem bryr sig om det? Sålänge man får se ingame footage redan i en teaser så är jag nöjd.

Däremot håller jag med om "finally".

MFC
Medlem

dagens ungdomar är så borskämda..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja herregud. Vilket värld vi lever i, där ungdomen lärt sig att se förbi PR-hype och trailers. Undergången är otvetydligt nära

Medlem

Tyckte iofs aldrig att originalspelet var så himlans bra... men men

Medlem

En arm som vapen, tänk om de miltitära experiment jag gått med på skulle ha resulterat i något sådant. Nej, istället sved det värre än nysläppt napalm i två veckor när jag använde personbrandsläckarn. Tvi!

Vart skriver jag på?


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Inaktiv

Lite väl lågupplöst video? Fattade inte så mycket av vad dom sa heller pga. ljudkvalitén. Vet inte om det är FZ eller GRIN som misslyckats?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Ser ut som Spiderman


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av mastrein:
Skrivet av Kyraal:

Trailern kändes oplanerad och hastigt sammansatt för att någon PR-person bestämde så. Rösten lät så krystad och tillgjord att när han sa "finally.." i slutet så uppfattade jag det som att han äntligen var färdig på toaletten.

Äsch vem bryr sig om det? Sålänge man får se ingame footage redan i en teaser så är jag nöjd.

Däremot håller jag med om "finally".

Helt rätt. Annoucements brukar annars vara 10 minuter CGI film som inte har ett dugg med spelet att göra och som vem som helst med lite $ på fickan kan få ihop.

Medlem

Dreadlocks måste vara det snuskigaste som finns, jag får panik om jag inte får tvätte håret minst en gång om dagen. Usch!


signatur

Livet är som en loppis, du kan hitta fynd i varje hörn!

Medlem

Så många heta kommentarer redan, hehe. Hur det än blir så kommer jag att bli besviken, för inget kan ersätta känslan när jag hade detta spelet på min Amiga. Jag måste se detta som ett helt nytt spel och inte jämföra med sin föregångare, det går liksom inte.

Medlem

Ser heelt ok ut! Jag vill dock fortfarande ha en Remake på Bullfrogs klassikerspel "Syndicate" Syndicate wars var inget o hänga i granen...

BTW: Tidernas skönaste "svinga omkring sig spel" är Fury of the Furries.. Bara så att ni vet


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

12
Skriv svar