Ken Levine om extramaterial till Bioshock

Robot
Ken Levine om extramaterial till Bioshock
Medlem
Ken Levine om extramaterial till Bioshock

Med tanken på att det redan finns ett antal fler olika vapen och annat i koden så är det nog redan saker de har planerat och väntar väll bara på att enabla det.

Medlem

Bara det kommer fort till PC så är jag nöjd. :heart:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Kan dom inte fixa musproblemen + widescreen skräpet + fysik skiten innan dom börjar me sånt...!!

Medlem

Rent teoretiskt går det ju fortare att släppa saker på PC, då du slipper mellanhand som på 360. Sedan är det säkert sannolikt att de hellre väntar på en synkad release istället...
Arne, vadå för musproblem? Widescreen-frågan finns där ju faktiskt en mod för, och har gjort sedan det stämplades som ett "problem". Vadå för fysik-skit?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Spelet kommer att patchas..det är under beta testning just nu.

Medlem

whopteefuckingdoo? Kul för de som spelar spelet för första gången, men nya vapen och plasmider kommer verkligen inte locka mig att köra om spelet.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Spelet kommer att patchas..det är under beta testning just nu.

Jo det har de ju sagt i flera veckor nu. Väntade själv med att spela vidare då de redan precis efter släppet pratade om att de arbetade på en patch som förhoppningsvis skulle fixa det där med widescreen AR, AA och det där med att texten inte alltid är syncad med de som talar. Men nu har man väntat så länge så det känns inte som det spelar någon roll längre. Det enda man minns från spelet är den taskiga smaken av begränsade installationer/användare, securomfiler som inte går att radera och den värdelösa supporten på deras forum.

Att de nu pratar sig varma om lite extra plasmider, som antagligen legat i spelet redan från början, visar ju bara hur lite de satsar på den här titeln egentligen.

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Widescreen-frågan finns där ju faktiskt en mod för, och har gjort sedan det stämplades som ett "problem".

Det ska igentligen inte behöva finnas moddar för "problem" det är ju helt åt skogen! men visst om utvecklarna e lata så.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Fjornsvavne:

Widescreen-frågan finns där ju faktiskt en mod för, och har gjort sedan det stämplades som ett "problem".

Det ska igentligen inte behöva finnas moddar för "problem" det är ju helt åt skogen! men visst om utvecklarna e lata så.

Mod för att fixa wide?
Finns en officiell tråd på 2K Games forum om problemet, och där handlar det inte om nån "mod".
Möjligen "hack", då man ibland måste mecka *.ini-filerna.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Vadå för fysik-skit?

att alla ligger och skakar som fan efter man skjutit dem.

Inaktiv

Oavsett lösning så är det något som de lätt borde kunnat lösa med en hotfix. Supporten för detta spel har verkligen varit under all kritik och detta är nog det spelet jag mest ångrar att jag köpt, eller borde jag skriva "hyrt" för med de begränsade antalet aktiveringar så påminner det mer om en OEM licens.

Inaktiv
Skrivet av Silentzio:
Skrivet av Fjornsvavne:

Vadå för fysik-skit?

att alla ligger och skakar som fan efter man skjutit dem.

Man får fantisera att det är en bieffekt av all genetisk modifikation de gjort som ger dem eviga dödsspasmer.

Medlem

men de tog väl bort det där med begränsade installationer för ett tag sen?


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

KoP
Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Fjornsvavne:

Widescreen-frågan finns där ju faktiskt en mod för, och har gjort sedan det stämplades som ett "problem".

Det ska igentligen inte behöva finnas moddar för "problem" det är ju helt åt skogen! men visst om utvecklarna e lata så.

Jo.. dom e nog "lata".. dom behövde ju bara svetta ur sig spelet.

Medlem

ne men det är ju tråkigt att så många släpper spelet efter att det blivit klart.

updateringar är ju jätteviktigt för oss spelare's förtroende.

Medlem

widescreen prob = ingen riktig widescreen lösning utan en modifererad inzoom med anpassad fov.

fysik = låst till 30 fps även om din dator kör allt annat i 120fps = tunnor hackar fram, folk man slår ihjäl hackar när dom faller till marken.

musproblem = sensen är helt galen, inbyggd mouseacceleration så man inte kan sikta riktigt och sänker man sensen till 1 i spelet så rör sig inte muspekaren alls om du kör sakta.

Medlem
Skrivet av Arnellarn:

fysik = låst till 30 fps även om din dator kör allt annat i 120fps = tunnor hackar fram, folk man slår ihjäl hackar när dom faller till marken.

Det där är nog din dator, då det flytar på som en dröm på min.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Nu flyter det ju bra på min med, det jag talar om är fysik animationerna och det finns många som upplever samma problem, det kan ju vara så att du har tex ett ATI kort eller liknande som gör att det funkar?

Medlem
Skrivet av Arnellarn:

Nu flyter det ju bra på min med, det jag talar om är fysik animationerna och det finns många som upplever samma problem, det kan ju vara så att du har tex ett ATI kort eller liknande som gör att det funkar?

Inte heller fysikanimationerna hackar på min dator, och nej, jag kör med NVidia.
Om det är "buggar" i fysiken, som kroppsdelar som fortsätter röra sig på döda Splicers t.ex. du talar om, så är det något helt annat.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar