Medlem

WoW kan jag förstå då det är online så det lite svårt att jämföra. Vore ju tråkigt att lira samma uppdrag online hela tiden. Dock e jag ingen hejare av online spel med månadskostnad, så mjölkar gör dem på mer än ett sätt med wow. hehe...

HL2 e till åren nu kunde ha varit avslutat med en 1st datadisk och sedan kunde de börja på nästa titel. Men det e bara min åsikt alla andra ha säkert kul med esp1 och esp2.

Tack för ditt svar förresten.

Medlem

Vad är Team Fortress 2 då?

Men sourcemotorn har ju uppgraderats rätt mycket under åren så det är ju långt ifrån samma motorn idag som 2004 när första delen kom.

Medlem

HL 2 ep 2 rular !
Tycker det flyter på bättre också. Kan va inbillning dock.
Spelar endast 30 min om dan. Gött å suga på karamellen länge


signatur

\m/ DOOOOOOM METAL \M/

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Devildoll:

Pre-ordrade Orange Box på steam.

Kostade 370 spenn för HL2 ,ep 1 & 2 , TF2 och Portal.

alla spelen var roliga.

dessutom kan man ju sälja hl2 och ep1 till polare om man redan har dem på kontot eftersom man får dem som gifts då.
lätt för 100 spenn styck, så har man köpt spelen för nästan ingenting.

Korkade polare isåfall som går på det

Varför det? Du får Ep2 och kompani billigare och kompisen får HL2 och Ep1 billigare. Alla vinner. Att gå ihop och köpa mer samtidigt för mycket billigare pris är raka motsatsen till korkat.

Sen att han riskerar att bli av med alla sina spel på Steam är bara en mindre detalj då? ^_^

Du har missförstått. Du får möjlighet att ge HL2 och Ep1 till ett annat Steamkonto efter genomfört köp. Helt legitimt. Om din kompis sedan ger dig en hundring eller så, kan inte Valve hålla koll på.


signatur

Aj, dina ögon!

Har bara dragit igenom Portal av ToB och kan inte undgå att hålla med herr Eriksson i sin slutsats. Spelets sista del lider av alldeles för tråkig bandesign och idel upprepningar nästan. Synd, för det drar skarpt ner ett helhetsintryck som från fram till dess var riktigt starkt. Valves berättarteknik fungerar även betydligt bättre i den där stämningen än den gjorde i HL2 imo

Skitbra spelidé som också fungerar så bra, men inte håller i mer än ett par timmar. De borde skurit där och låtit resten varit osagt.

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Devildoll:

Pre-ordrade Orange Box på steam.

Kostade 370 spenn för HL2 ,ep 1 & 2 , TF2 och Portal.

alla spelen var roliga.

dessutom kan man ju sälja hl2 och ep1 till polare om man redan har dem på kontot eftersom man får dem som gifts då.
lätt för 100 spenn styck, så har man köpt spelen för nästan ingenting.

Korkade polare isåfall som går på det

Varför det? Du får Ep2 och kompani billigare och kompisen får HL2 och Ep1 billigare. Alla vinner. Att gå ihop och köpa mer samtidigt för mycket billigare pris är raka motsatsen till korkat.

Sen att han riskerar att bli av med alla sina spel på Steam är bara en mindre detalj då? ^_^

Du har missförstått. Du får möjlighet att ge HL2 och Ep1 till ett annat Steamkonto efter genomfört köp. Helt legitimt. Om din kompis sedan ger dig en hundring eller så, kan inte Valve hålla koll på.

Jepp, Står ju under installationen "Vill du ge bort X och X till en vän, så tryck på bla bla bla".
Gav en av mina bröder HL2 och HL2:EP1.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av WarpGuN:

EP2 är som en underbar film på bio

Allt förutom att de var tvungen att överdriva grottorna tyvärr, de tar alltid deras nyaste idé ett steg för långt.

Haha, precis.
Samma med vatternskotern och bilen i HL2, jisses vad länge man fick köra på.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Klarade precis Portal, den där låten han sjunger i slutet är ju så härlig
Väldigt häftigt och annorlunda spel.
Episode two var riktigt bra det med, bättre än både HL2 och Episode one, lite kort dock.

Hursomhelst så är(enligt mig) Team Fortress 2 det stora i paketet, det är i det spelet jag kommer spendera massvis med timmar i. Portal och EP2 i all ära, härliga spel, men jag brukar inte finna alltför mycket underhållning i att spela om ett linjärt singelplayer fler än kanske två gånger.

Medlem

THE CAKE IS A LIE!

m1
Medlem

Varför klagar alla på HL2, tycker det va riktigt skön singleplayer, första gången jag har känt att jag samarbetar sida vid sida med AI-karaktärer. Annars brukar det mest handla om att hålla någon vid liv, som vetenskapsmän och vakter som kunde öppna dörrar i HL1.

Håller dock med om att episode 1 och 2 kändes mer välgjort. I efterhand känns det som Orange Box var värt minst det dubbla, ~370kr för alla dessa spel får man nästan dåligt samvete av

Och TF2 - multiplayerspelet jag har väntat på. Till och med public är roligt, vilket är sällsynt nuförtiden. Bara det är en anledning att köpa paketet.

Kanske har varit uppe i kommentarerna redan, men för er som har klarat Portal och vill ha mer så finns sidan portalmaps.net, rätt tunnt utbud än så länge men det var ju inte länge sen spelet släpptes heller.

Medlem
Skrivet av m1:

Annars brukar det mest handla om att hålla någon vid liv, som vetenskapsmän och vakter som kunde öppna dörrar i HL1.

Du måste hålla Alyx vid liv i EP1 & EP2 ju?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Någon som kan berätta hur TF2 står sig mot det riktiga å första TF å inte TF Classic skiten?
Var första spelet jag lirade ordentligt online, back in 1996-97.. så ligger ju en ganska varmt om hjärtat

Inaktiv

Är det fina ord-dagen på FZ.
Auteur betyder inte vad du vill ha det till även om auteur kan ses i en enklare form som ett universalgeni - en som gör allt.
Men till auteurskaran räknas Blake Edwards, Ivan Reitman, George Romero, Robert Zemeckis och för delen sopan Spielberg.
Med Rosa Pantern, Dagissnuten eller Döden klär henne har man ju uppnåt genistatus. Eller?

"Auteur

Ett gammalt franskt uttryck för en person som skriver, regisserar och klipper sina egna filmer. Många regissörer jobbar än i dag på detta sätt."

Ett tips för att kunna bli auteur är att behärska fler kreativa områden - kom tillbaka när du i alla fall kan hantera det journalistiska.

Med vänliga hälsning
Daniel Brodén

Medlem
Skrivet av Zootsuit:

Är det fina ord-dagen på FZ.
Auteur betyder inte vad du vill ha det till även om auteur kan ses i en enklare form som ett universalgeni - en som gör allt.
Men till auteurskaran räknas Blake Edwards, Ivan Reitman, George Romero, Robert Zemeckis och för delen sopan Spielberg.
Med Rosa Pantern, Dagissnuten eller Döden klär henne har man ju uppnåt genistatus. Eller?

"Auteur

Ett gammalt franskt uttryck för en person som skriver, regisserar och klipper sina egna filmer. Många regissörer jobbar än i dag på detta sätt."

Ett tips för att kunna bli auteur är att behärska fler kreativa områden - kom tillbaka när du i alla fall kan hantera det journalistiska.

Med vänliga hälsning
Daniel Brodén

Vad snackar du om??i


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Zootsuit:

Är det fina ord-dagen på FZ.
Auteur betyder inte vad du vill ha det till även om auteur kan ses i en enklare form som ett universalgeni - en som gör allt.
Men till auteurskaran räknas Blake Edwards, Ivan Reitman, George Romero, Robert Zemeckis och för delen sopan Spielberg.
Med Rosa Pantern, Dagissnuten eller Döden klär henne har man ju uppnåt genistatus. Eller?

"Auteur

Ett gammalt franskt uttryck för en person som skriver, regisserar och klipper sina egna filmer. Många regissörer jobbar än i dag på detta sätt."

Ett tips för att kunna bli auteur är att behärska fler kreativa områden - kom tillbaka när du i alla fall kan hantera det journalistiska.

Med vänliga hälsning
Daniel Brodén

Liten felpost?

m1
Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av m1:

Annars brukar det mest handla om att hålla någon vid liv, som vetenskapsmän och vakter som kunde öppna dörrar i HL1.

Du måste hålla Alyx vid liv i EP1 & EP2 ju?

Jo det är klart, men i HL2-serien känner i alla fall jag att jag samarbetar med dem mer. Det går ju inte att jämföra med vetenskapsmännen och blåställen i HL1 som fastnade i dörröppningar och fick för sig att vägra fortsätta titt som tätt

Redaktör
Skrivet av Zootsuit:

Auteur betyder inte vad du vill ha det till [...]

Ett tips för att kunna bli auteur är att behärska fler kreativa områden - kom tillbaka när du i alla fall kan hantera det journalistiska.

Nyheten skrevs under stress, men generellt stämmer beskrivningen - auteurer är filmare som själva sköter stora delar av den kreativa processen, deras verk betraktas ofta (men inte alltid) som riktigt bra (Bergman, Allen...) och således ses de ofta (men inte alltid) som filmgenier. Det är en nyhet, ingen avhanding av begreppet.

"Det journalistiska" - tycker du den som skriver en kort nyhet som upplyser om att tre recensioner just publicerats ska vara journalist av världsklass...? Fattar inte ens varför du tar upp journalistik här.


signatur
Inaktiv

Jag begär inte världsklass, men jag föredrar att man inte svänger sig med begrepp som man inte hanterar. Oavsett hur genialisk auteuren är så köper jag inte den väldigt fritt tolkade jämförelsen med vad en person gör och vad en studio gör. Men om konstruktiv kritik gör ont så bör man ju skriva för egen kammare.

Redaktör

Jag har visserligen läst film för ett gäng år sen, en gång i tiden kunde jag alltså hantera auteurbegreppet dugligt. Nyheten skrevs som sagt under stress, blev inte helt bra. Hursomhelst, skrev om den lite grann; den är fortfarande ingen a-kurs i filmvetenskap, men förhoppningsvis en aning mindre missvisande. Tack för feedback och välkommen till FZ.


signatur
Inaktiv

HL2 ep2...tråkigt, för mkt transport och grott-traskande. Sista striden var actionfylld och roande, sen kommer äntligen något som räknas som story-utveckling och inte ursäkt för att man måste göra tråkiga omvägar...och episoden är över!
Portal - pussel-spel är alltid roande och sista banan väger upp för en del, även om spelet är måhända lite kort. Men ur story-synpunkt var den i perfekt längd och fylld av humor. Roligare än ep2 att spela...

Skriv svar