Topp 5 spel som var bra då men inte längre

Medlem
Topp 5 spel som var bra då men inte längre

Idag är det tisdag. Tisdag är list-dagen. Det bestämde jag för en vecka sedan. Så det så.

Min andra list-dag måste ju givetvis även bli den bästa. Därför tänkte jag ta mig i kragen och lista fem spel som jag tyckte var fantastiska då (när jag var ung och oförstörd) men som numera får mig att förbanna min ignorans.

Topp 5 spel som var bra då men inte längre

5. Final Fantasy

Jag har varvat det här spelet. Slarvat bort säkert trettio, fyrtio timmar av mitt liv på det. Varför? För att Final Fantasy III, IV, V och VI var grymma. Och för att tvåan inte fanns på min emulator. Japanska rollspel från åttiotalet är inte det roligaste man kan ägna sin tid åt. Jag borde provat knyppling. Eller sökt jobbet som bydåre. Då hade jag ju iaf lärt mig något. Nu är jag bara dummare.

4. The Wheel of Time

Hey, vad gör man om man är helt såld på en bokserie och det helt plötsligt släpps ett spel baserat på den? Man köper det, spelar det och älskar det. Nu minns jag ingenting av det hela. Men numera hatar jag inte bara spelet, utan även böckerna som, ju fler de blev, bara malde på, krävde att man skulle hålla koll på femhundra olika karaktärer samtidigt, gestaltade alla kvinnor som intrigerande skitstövlar, gestaltade alla män som träbockar, höll sig för god för att bjuda på någon form av action och imploderade av sig själv efter bok tio.

3. Turok 2: Seeds of Evil

En bra sak med Turok 2? Vapnen var ganska coola. Några dåliga? Man dog hela tiden. Man halkade nerför stup, ner i lava, ner i syra, blev uppäten, blev manglad. Som spel betraktat är det inte uselt, men så irriterande mediokert att man blir ledsen av att bara spela det. För tio år sedan tyckte jag i ett svagt ögonblick att det var bättre än Goldeneye 007. Plocka fram era tidsmaskiner, åk hem till mig och ge mig en präktig bitchslap!

2. Bart vs the World

Det kom många Simpsons-spel till Nintendos lilla gråa låda. Alla var de riktigt ruttna. Så även Bart vs the World. Ändå har jag säkert varvat det ett tvåsiffrigt antal gånger. Det är ju helt sjukt. Jag var ju helt sjuk. Antagligen var det bonusbanornas Simpsons-Jeopardy som fick mig. Det är min största svaghet, minsta lilla antydan om frågesport så blir jag alldeles knäsvag, börjar tugga fradga och sån skit. Smart drag, Bart.

1. Titanic: Adventure Out of Time

Yeah, jag drabbades också av den berömda nittiotalsflugan interaktiv film. Mitt gift var ett halvkasst Titanic-spel. Faktum är att jag var helt besatt av det här spelet under två hela månader sommaren 1997. Två månader! Premissen är enkel, man spelar som en detektiv som ska skugga en tysk agent på Titanic och i slutändan förhindra att både första och andra världskriget blir av. Yeah right, det räcker inte med att kunna stoppa ett världskrig, har man chansen ska man givetvis stoppa två! Det värsta av allt? Skälet till att jag spelade spelet i två månader? There was this girl, see...

#blogg

Medlem
Topp 5 spel som var bra då men inte längre

There's always a girl!


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

Glöm inte bort att man alltid var tvungen att kolla på introfilmen till Turok också.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Ha ha, det hade jag faktiskt glömt. Det där är ju bra märkligt. Ett av Far Cry-spelen till gamla Xbox hade ju samma grej och den höll på i typ TRE minuter. Insane!


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Jag hade också Simpsonsspelet. Jag minns det faktiskt som rätt dåligt redan då. Detta var ju mitten av nittiotalet för mig, jag mellan fem och åtta år när jag spelade mängder av NES-spel för vi köpte mycket begagnat. Just detta roades jag dock inte mycket av. Banorna var så hiskeligt ojämna i design, visa var bra, andra värdelösa. Skateboard på kinesiska muren var rätt fräckt då, i och för sig.

Ja, jag tyckte nog också att Simpsons-spelet var dåligt, men som sagt, det var Simpsons och det fanns frågesport - jag var såld.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar