Football Manager 2008

Robot
Football Manager 2008

Same procedure as every year, James. Ett klassiskt citat, och även något som Sports Interactive verkar gå efter vad gäller deras Football Manager-serie, som år efter år är likadant – med ett par fräcka tillägg. Vem James är i detta fall vet jag inte, men troligtvis är det testaren James Chuter. Han brukar vara med i teamet.


Inaktiv
Testat - Football Manager 2008

Dom har haft ett bra koncept så varför ändra på det Klart det är bra

Medlem

Låter som spelet är guld o gröna skogar rakt igenom. Svenska översättningen har ju faktiskt aldrig varit bra så det var ju inget nytt fel direkt.

Spelet är dock läskigt tidsdödande. Kan hjälpa en igenom många trista höst o vinterkvällar.

Medlem

värt o prova då kanske!

Medlem

cant wait ! :E

Inaktiv

För att informera så är det en svensktalande person som översätter och för mycket mer info så besök www.fmsweden.se Sveriges offciella Football Manager sida. Där kan man också uppmärksamma fel och göra så de åtgärds till de updates som ständigt kommer ut.

Medlem

Spelar aldrig Football manager på svenska, så dålig översättning stör inte mig.

Jag hoppas att databasen är större nu än den var i FM 2007 spelet fick ganska mycket kritik för det i det officiella forumet.

Inaktiv

Jag har spelat FM/CM-serien sen första utgåvan 91, 92 eller 93 och har alltid tyckt spelen blivit bättre. Detta året är tror jag mer grafiskt, inte alls mycket taktiska "förnyelser". En del mediala kliv har tagits framåt bestämt, men de blir rätt snart om itne helt, så nästan för repetetiva och ointressanta, tycker jag.

Kommer dock alltid fortsätta köpa spelet så länge det håller hög klass. Det nuvarande Championship Manager ser inte alls så märkvärdigt ut.

Måste älska Sports Interactive och deras forum dessutom.

Annars tycker jag det är väldigt jobbigt att trycka på "Svara" på denna sida efter man skrivit allt detta och sedan behöva skriva om allting för man inte visste att man skulle trycka på "Snabbsvar." man lär sig väl, jag är rätt ny...

Inaktiv

Glömde ju visserligen läsa det som stod i snabbsvarsrutan innan jag tryckte och började skriva.. nmind

Inaktiv

FÖR ÖVRIGT sitter jag fortfarande och nöter på FM07 och är på säsong 36/37 (!) med Real Madrid, efter att ha börjat i Nuneaton Borough, ta steget till MFF, sedan PSG, hoppa till Milan, och så Bernabeu! Karriär!

Medlem

"Det nuvarande Football Manager hette visserligen Championship Manager från början, men när man sålde rättigheterna till namnet fortsatte man med spelet under ett annat namn."

Rätta mig om jag har fel, SIGames ägde aldrig namnet Championship Manager, utan det var Eidos som stod för ägandeskapet. När sedan SIGames och Eidos hamnade i bråk, om vad vet jag inte men det var väl kontrakt och skit så stack Eidos och tog namnet Championship Manager med sig, kvar blev SIGames utan namn och utgivare, tills SEGA kom in i bilden.

Är ganska insatt, så jag är ganska säker på att det var så det gick till. SIGames fick aldrig någon kosing för namnet Championship Manager vid separering.

Skribent

Hcore: Stämmer. Kanske uttryckte mig otydligt. Ändrar till "tappade rättigheterna".

Sitter själv i säsongen 35-36 i FM07 och vet inte vad jag ska ta mig till. Sluta med flaggan i topp och börja med 08, eller fortsätta tills jag dör?

Medlem

tootey

Jag har faktiskt fortsatt på mina savegames från 06 i 07an. Borde väl fungera med 07 till 08 också.

Inaktiv

Tror att det här kan bli riktigt bra, precis som föregångarna. Finns inte ett spel som har fångat mig på samma sätt som CM/FM-serien har gjort.


signatur

<a hef="http://www.fragbet.com">Fragbet</a> - Your e-sport bookmarker

Medlem

2 dagar kvar tills mitt liv förstörs totalt.

Ett jäkligt trevligt sätt att förstöra sitt liv på visserligen.

Medlem

Det verkar ju skitkul! Men eftersom jag inte kört något managerspel förut så måste jag fråga om andra managerspel blir något att räkna med jämfört med detta?

Championship manager är väl på väg, men är det sämre?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

fue
Medlem

Detta är manager spelens manager spel! so to speak.

Medlem

Absolut inget fel på "min mormor hade satt den", använder man ju titt som tätt.

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Det verkar ju skitkul! Men eftersom jag inte kört något managerspel förut så måste jag fråga om andra managerspel blir något att räkna med jämfört med detta?

Championship manager är väl på väg, men är det sämre?

Egentligen inte. Jag har som skrivet ovanför spelat detta spel (innan hette det Championship Manager) sedan 92/93-nånting, och det har alltid blivit bättre. Just nu är det bäst. Visst är ett spel som nuvarande Championship Manager snyggt, men strategiskt/taktiskt håller det inte samma klass. Dock bör sägas, att Football manager är tidskrävande. Det är svårt att uppnå resultat (för mig hur som helst) utan att lägga ned åtskilliga timmar på att utforma en taktik som passar dina spelares egenskaper, t.ex.

Egentligen, vill man ha en lättare variant av Football manager där man inte behöver lägga ned så mycket "själ," skall man antagligen köpa Championship Manager, men vill man ha det just nu ultimata spelet, skall man köpa FM2008, vilket jag gjorde nyss, för en timme sedan!

Inaktiv

FM är ju såååå långt efter fifa manager att det är pinsamt jag menar små runda bollar som springer runt i en halv timme hur roligt får det bli.
Man tröttnar innan första matchen är slut!!!:down:

Medlem
Skrivet av goldensebbe:

FM är ju såååå långt efter fifa manager att det är pinsamt jag menar små runda bollar som springer runt i en halv timme hur roligt får det bli.
Man tröttnar innan första matchen är slut!!!:down:

Varför inte köpa en biljett och titta på riktig fotboll istället !!! ifall det är det enda du har att komma med till FIFA Manager 08:s fördel.

Inaktiv
Skrivet av goldensebbe:

FM är ju såååå långt efter fifa manager att det är pinsamt jag menar små runda bollar som springer runt i en halv timme hur roligt får det bli.
Man tröttnar innan första matchen är slut!!!:down:

Har själv spelat Fifa manager 07. Det fanns absolut inget djup i det och matchmotorn var bedrövlig.. Så jag tycker helt tvärtom. Football Manager är mycket bättre. Själv älskar jag 2d matcherna.:)

1
Skriv svar