Första Mass Effect-recensionen i tryck

Robot
Medlem
Första Mass Effect-recensionen i tryck

fan vad bra det verkar vara! måste ha , var pågrund utav det här spelet jag köpte mig en 360

Medlem
Skrivet av fz:

och kallar det "bra nära det perfekta spelet".

*dreggel*

GEEE MIIIIGGGG!

Medlem

Skanning kan finnas på Google, ho-hum...


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

AI'n osv har man sett problem med i flera videos, men som det brukar vara med tidiga recensioner så har de nog fått en ganska ofärdig version av spelet..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Fan va bra det verkar! Storyn, dialogen, karaktärerna. Sen är ju striderna typ som i GRAW (TYP; LIKNANDE; SIMILÄRT).

Problemet är ju att jag inte har en Xbox. Jag är av tron att detta kommer till PC, men hur lång tid brukar sånt ta? Ja vet att Halo tog tid på sig men va tror ni om Mass Effect?.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag är så taggad, läst boken och en massa extra bakgrundshistoria. November är fortfarande för långt borta.

Skrivet av HinduTimes:

Problemet är ju att jag inte har en Xbox. Jag är av tron att detta kommer till PC, men hur lång tid brukar sånt ta? Ja vet att Halo tog tid på sig men va tror ni om Mass Effect?.

Jade Empire tog väl över ett år för PC versionen... kanske liknande?

Inaktiv

Har följt Mass Effect så länge och det verkar så jävla bra, har gjort mitt bästa för att inte läsa spoilers osv, lär bli svårt nu när releasen är nära.

Skrivet av Dvorak:

Jade Empire tog väl över ett år för PC versionen... kanske liknande?

Det tog dem drygt ett år att annonsera releasen till PC men cirka 2 år för det att faktiskt släppas till PC. Så runt julrushen 2009?

Medlem

dom gnällde mycket om spelet för att ge det 9.75


signatur

P.L.U.R

Medlem

Tss, man får vara försiktigt optimistisk, halo har ju trots allt fåt löjligt höga betyg, och så bra var minsann inte det spelet.

Men visst är man RUGGIT sugen på mass effect! det är ju spelet man väntat på allra mest i år..

Jh
Medlem

Spännande.. men aningen kort recension i Game Informer.

Ska bli grymt kul att testa.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

nice, scans fanns på gametrailers forum.

Inaktiv
Skrivet av dcxs:

nice, scans fanns på gametrailers forum.

Trevligt att du kan posta dem här också...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Bazil:

Har följt Mass Effect så länge och det verkar så jävla bra, har gjort mitt bästa för att inte läsa spoilers osv, lär bli svårt nu när releasen är nära.

Skrivet av Dvorak:

Jade Empire tog väl över ett år för PC versionen... kanske liknande?

Det tog dem drygt ett år att annonsera releasen till PC men cirka 2 år för det att faktiskt släppas till PC. Så runt julrushen 2009?

Dom gjorde ju dock om väldigt mycket av jade empire om jag inte minns fel? Dels la dem till nya stilar, sedan gjorde dem om texturerna osv sånna saker

Medlem
Skrivet av skalmania:

fan vad bra det verkar vara! måste ha , var pågrund utav det här spelet jag köpte mig en 360

QFT.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

vafan.. detta gjorde ju inte mig nå gott.. Längtar ju bara ännu mer nu -.-

emp
Medlem

Intressant. Får se vad IGN/Gamespot/FZ ger för betyg. Aldrig hört talas om den tidningen/sidan.

Inaktiv
Skrivet av snyft:
Skrivet av dcxs:

nice, scans fanns på gametrailers forum.

Trevligt att du kan posta dem här också...

Är det inte olagligt att lägga upp scans av recensioner på internet?

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av dcxs:

nice, scans fanns på gametrailers forum.

Trevligt att du kan posta dem här också...

Tror det är emot fz regler. Annars så vore det trevligt om du kunde lära dig använda google.

Medlem

Det är nästan jobbigt många spel som blir släppta i november, hur ska man hinna med att leva?? Crysis, Cod4, UT3, Mass Effect, mfl. mfl.?? Bara tacka och ta emot, men ändå!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Nu får Bioware jobba hårt med att göra det här till PC också! Annars blir jag ledsen i ögat.

Inaktiv

Känner exakt samma sak som du HaZe .. vafan jag har ju ett liv.. Har inte råd att bara köpa spel Dumma sociala liv. ... .

Medlem

Det bästa RPG spelet någonsin?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SorbP:

dom gnällde mycket om spelet för att ge det 9.75

När en recension kommer så här pass snabbt så är det inte så konstigt att spelet får toppenbetyg, oavsett vad texten säger.

Men när det gäller Mass Effect så är betyget lite lättare att svälja.

Medlem

Jag tycker fortfarande att striderna ser ganska tvivelaktiga ut. Vapnen låter som laser-symaskiner.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jao skulle inte säga att betyget speglade texten särskilt väl men det verkar kul i alla fall Och det är väl viktigare än siffran.. dock så var det ett par siffror som oroade mig och det var 18-30h speltid.

Medlem

Inte särskilt lång speltid, men det är nog tillräckligt. Sedan, av det jag hört, så tror jag det finns ett rätt så stort återspelningsvärde.

Medlem

Om antalet val man gör stämmer, ja... Borde vara extremt kul att spela om igen. Finns ju 6 klasser, 2 kön, side-quests etc. som alla påverkar hur storyn går (könen påverkerar visserligen bara dina love interests vad jag vet, men ändå )

1
Skriv svar