Nästa C&C3-patch reds ut

Robot
Medlem
Nästa C&C3-patch reds ut

Bra patch, ser fram emot denna


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

PaZ
Medlem

"Devastator Warship: Rate of fire reduced by 200%" Betyder det att den helar motståndare istället för skadar?

Medlem
Skrivet av PaZ:

"Devastator Warship: Rate of fire reduced by 200%" Betyder det att den helar motståndare istället för skadar?

Hehe. Låter lite skumt, men som en förklarade på forumet (eller ja, spekulerade), så kan det vara så att om rate of fire är 2 sek mellan skotten och den sänks med 200 % så läggs det alltså till sekunder, 2 * 2 = 4 sekunder.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

PaZ
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av PaZ:

"Devastator Warship: Rate of fire reduced by 200%" Betyder det att den helar motståndare istället för skadar?

Hehe. Låter lite skumt, men som en förklarade på forumet (eller ja, spekulerade), så kan det vara så att om rate of fire är 2 sek mellan skotten och den sänks med 200 % så läggs det alltså till sekunder, 2 * 2 = 4 sekunder.

tror jag förstår vad de menar, men vill ju mest märka ord

fast reduced by 200% borde ju vara att det blir 6 sekunder? reduced by 100% borde väl vara att tiden dubblas? Se vilka komplikationer som uppstår när man inte formulerar sig korrekt

Medlem
Skrivet av PaZ:

fast reduced by 200% borde ju vara att det blir 6 sekunder? reduced by 100% borde väl vara att tiden dubblas? Se vilka komplikationer som uppstår när man inte formulerar sig korrekt

Hmm. Jag tänkte bara att det är 200 % * 2 sek, som då är 4. Men det kan vara som du säger också, att om värdet 200 % av 2 (4) läggs till det nuvarande (2) så blir det 6. Aja, bara det blir bra så...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag vill bara jävlas lite och påstå att hur långsamt man än skjuter så betyder det inte att motståndaren helas. Det skonsammaste som kan hända är att man skjuter oändligt långsamt och motståndaren inte skadas alls. Helt korrekt uttryckt av EA Games alltså.

Minskar man däremot skadan med 200% så blir den ju negativ och helar motståndaren.

Sedan när det gäller hur mycket långsammare man skjuter så har PaZ däremot helt rätt. Vore ursprungshastigheten 2 och den ökas med 100% så blir den 4. Ökas den med 200% blir den 6.

låter bra för en devastator kunde ju ödelägga vad som helst på några sekunder


signatur
1
Skriv svar