Grin gör Bionic Commando

Robot
Inaktiv
Grin gör Bionic Commando

SWEET! Älskade det spelet tiden då det begav sig!

Medlem

Visste inte att det fanns till C64. Hade det till mitt Nintendo 8-bit dock


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Flakmonkey

Tror nog att Bionic Commando släpptes till alla plattformar som det gick att släppa det till ^^ multiplattformsspel är ju knappast någon ny företeelse, även om många tycks tro det.

Medlem

jag hade det också till nes, kommer ihåg att dte var relativt svårt.

Medlem
Medlem

spelade det till NES, och det var svårt!
man var väl i strid mot "n@zi" iaf av de speedruns jag sett på spelet så är sista bossen ???Hitler???

Medlem

Mmm... grapple!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Grymt! Originalet var häftigt, ja. Hoppas Grin lever upp till det. Grappling hook is da shit.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

en kompis hade det till nes, han klarade ut det till slut men sa att det var svårt, själv hade man riktiga problem med spelet då man lånade det av han


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vackert!
Älskade bionic commando till nes. hoppas uppföljaren kommer hålla mig lika fast vid tv'n (eller monitorn beroende på format) som orginalet gjorde

Inaktiv

Är bilderna på hemsidan konceptbilder? Sista bilden med blommorna ser alldeles för bra ut.

Medlem

oväntat .. fast i 3d (nog enda som säljer ioff).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av andreas:

Är bilderna på hemsidan konceptbilder? Sista bilden med blommorna ser alldeles för bra ut.

En fågel viskade i mitt öra och sa att den bilden är ingame renderad.

Medlem
Skrivet av andreas:

Är bilderna på hemsidan konceptbilder? Sista bilden med blommorna ser alldeles för bra ut.

det är nog ingame.


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Liknar gothic 3-grafik lite, och det spelet var snyggt. Lite grafik buggar hade det, men ändå. Spelade aldrig spelet innan, men svenskutvecklade spel vill man hålla ett öga på

ptr
Medlem

kommer ihåg att jag spelade detta till nes. var väl typ 5-6år eller något och ja... då var det omöjligt typ

Medlem

Iskallt spel. Svårt som folk säger. Man kunde ju inte ens hoppa bara "grappla".

I slutet mötte man självaste hitler. Nämnde jag att det var svårt? Det tål att upprepas hehe.

Hoppas grapple'n är med i remake'n, det måste den ju bara vara!


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Redaktör

Bilderna är ingame.


signatur
Medlem

Hade det till nintendo 8-bitars

Medlem

Mike Patton:D

Detta låter riktigt intressant, hoppas att Grin lyckas få ihop det.

Medlem

mike patton, coolt

Jh
Medlem

Värst vad alla blir till sig.. Jag tyckte att det var ett riktigt skitspel med irriterande musik.

Men (..lyncha mig inte än) Grin gör nog ett fint jobb med det.
Kan iaf inte bli sämre.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Mike Patton är ju ständigt TU... Kan ju bli hur bra som helst det där

(Fastnade dock aldrig för spelet när det kom, men musiken har jag för mig var rätt okej)


signatur
Medlem

signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

måste bara säga att detta var mitt favvo spel till nes, vet inte riktigt varför för jag kom aldrig speciellt långt i det, har inte sett det på massor av år och har alltid undrat vad spelet hetat, och äntligen så vet jag

Medlem

Jag har fortfarande kvar spelet fullt fungerande till mitt nes=)...tror det funkar iaf, nån hade spillt massa bira över en del av min nes samling!:@ Men tyckte det spelet var skitkul!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

My god, Bionic Commando satt man ju och nötte som saten ^_^ Grymt kul var det iaf, och svårt. Fast Hitler var ju inte svår, det var ju Albatrossen som var rövig >_< Iofs kanske den styrdes av han, minns inte.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Nice, tack för länken! Kan man lira Tiger-heli igen! Spelet som fick en att fastna för spel. Spela nåt där man bara har ett sikte på och skjuter mobs som kommer up på amiga först, men minns inte vad det heter

Sry för off topic

Inaktiv

spelade detta mycket och länge på Amiga, sjysst spel...

... men jag vill ju ha ett nytt Wizball

12
Skriv svar