Dragon Court - störtskönt rollspel direkt i webbläsaren

Dragon Court - störtskönt rollspel direkt i webbläsaren

Japp, jag har återigen börjat spela onlinerollspelet Dragon Court tillsammans med en god vän. Nu är visserligen "tillsammans" att ta i, då enda möjliga spelarinteraktiviteten in-game sträcker sig till att handla och skicka saker via spelets postkontor. Spelet är dessutom gammalt som gatan - redan 1999 spelade jag det på en rasslig modemuppkoppling.

Nu är jag fast igen, och har givetvis störtkul. Dragon Court spelas helt och hållet i webbläsaren, och man får ett antal quests per dag då man kan gå ut och äventyra och stiga i level, hitta grym loot och skryta om sina bravader vid det kungliga hovet. Givetvis kan man gå med i klaner, se listor för hur man rankas gentemot andra spelare och annat mysmys. Catchen är att du bara har ett antal quests per dag, och efter dessa är uttömda har du inget annat val än att logga ut och vänta tills nästa dag då spelets quests refreshas.

Gillar du mysiga rollspel borde du testa Dragon Court! Det är gratis, lättspelat och är ett trevligt avbrott från vardagen de 10-20 minuter man kan lägga per dag på det. Skriv i kommentarstråden ifall du fastnar för spelet, så kan jag hjälpa nytillkomna spelare att få en liten "head start".

#blogg

Medlem
Dragon Court - störtskönt rollspel direkt i webbläsaren

Testade spelet, verkade rätt bra.
Gjorde ett par quests till ja inte kunde göra mer. Så köpte ja svärd och sköld.

Namnet blev KingArthas(EDIT: KingArthas2) btw

EDIT:
Körde om och gjorde en gubbe det blev bättre på för ja dog på första och förlorade 10 quests.
Hade tur på den 1st grejen med och fick fullplate.

1
Skriv svar