Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

Robot
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

Du vaknar upp kall, öm och blödande i en grotta i mitten av ingenstans - du vet inte var du är eller hur länge du har varit utslagen. En kvinna klädd i rött berättar att allt kommer bli bra igen. Har du just upplevt världens bästa svensexa?


Medlem
NWN2: Mask of the Betrayer testat

Väldigt bra expansion, och jag håller med recensenten. Lite synd bara att du spoilar en stor del av storyn angående den nya färdigheten.

Har ej spelat klart spelet än, men än så länge är det en riktigt bra kampanj, och en bra story. Mycket svårare än originalkampanjen också, vilket både kan vara ett plus eller minus.

Medlem

Kanske skulle spela klart 2an då. Hmm, var ett tag sen jag spelade sist.

Medlem

Jag har aldrig varit så mycket för NWN.

Medlem

Tycker den nya storyn var mycket bra också.
Dock så var det just det med kameran som dem ändrade i MOTB? dock efter lite pulande i settings så fick man den som den var i vanliga nwn2

Inaktiv

Slottet på bilden som leder till eran recension ser lite grå och tråkig ut jämnfört med slottet på The Settlers 6. (Bilderna högst upp på sidan).

Jag undrar hur många som kommer klicka på det tråkiga slottet.

Den här bilden ser lite mer spännande ut:
http://www.fz.se/bilder/?id=49729


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag tycker det är för himla synd på hur förjävligt alverna ser ut. Får mig att lämna spelet då jag föredrar o spela alv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Det var inget jag såg nu att ni använde bilden på första sidan, men det ser fortfarande roligt ut med två slott.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Vila i frid
Skrivet av Sipmo:

Slottet på bilden som leder till eran recension ser lite grå och tråkig ut jämnfört med slottet på The Settlers 6. (Bilderna högst upp på sidan).

Jag undrar hur många som kommer klicka på det tråkiga slottet.

Den här bilden ser lite mer spännande ut:
http://www.fz.se/bilder/?id=49729

Håller med. Fixar det - tack!

Skrivet av His Dudeness:

Väldigt bra expansion, och jag håller med recensenten. Lite synd bara att du spoilar en stor del av storyn angående den nya färdigheten.

Då denna färdighet vid namn spirit energy dyker upp relativt tidigt in i spelet, och det är en så stor del så ansåg jag att det var viktigt att berätta om den.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

bra expansion, fast spirit-energy-meter saken är bara en frustration, den bidrar inte med Något till spelet. Själva hungern och så vidare, skulle kunna hanteras i olika dialoger genom spelet, med olika moraliska val.

Medlem

Tycker Expen var väldigt bra, nått att bygga vidare på historie mässigt me samma *karaktär*, finns det ju också, fast det kanske e lite långsökt men endå skoj att finurla på.

Medlem

Man kanske skulle spela klart nwn 2 då

Blev lite besviken på det ,men kanske ska ge det ny chans


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo, tyckte 2:an det var lite väl mkt action-rpg. Men annars var det som väntat.

Vore schysst att spela igenom 2:an + expansion i coop dock. Gjorde så på NWN 1. Var rättså kul!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Inaktiv

Bra och välskriven recension. Synd att man spelar så lite på datorn numera annars kunde detta troligen varit ett potentiellt köp.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

"Brinnande hår och hjorthornshjälmar är toppen av det rashemenska modet."

Arrghh... Jag blir så förbannat less på fantasyspel som ska vara överdrivna. Det är en sak om det är partikeleffekter över hela skärmen och färgglatt som ett haveri på färgfabriken när det kastas magi, kanske lite störande men okej, fast när det regnar partiklar när man slåss med vanliga vapen eller att huvuden på karaktärer brinner oavbrutet utan anledning så blir i alla fall jag less. Ser man på spelutbudet så måste jag vara jäkligt ensam om att tycka detta...

Medlem

Namron det är en ras som har brinnande hår, och det är väll antagligen för att dem kommer från demonernas värld aka underjorden...

Vila i frid
Skrivet av Namron:

"Brinnande hår och hjorthornshjälmar är toppen av det rashemenska modet."

Arrghh... Jag blir så förbannat less på fantasyspel som ska vara överdrivna. Det är en sak om det är partikeleffekter över hela skärmen och färgglatt som ett haveri på färgfabriken när det kastas magi, kanske lite störande men okej, fast när det regnar partiklar när man slåss med vanliga vapen eller att huvuden på karaktärer brinner oavbrutet utan anledning så blir i alla fall jag less. Ser man på spelutbudet så måste jag vara jäkligt ensam om att tycka detta...

Brinnande skalle är next-gen.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Skrivet av Notumforce:

Man kanske skulle spela klart nwn 2 då

Blev lite besviken på det ,men kanske ska ge det ny chans

Samma här tyvärr tröttnade man fort.


signatur
Medlem
Skrivet av NoCc:

Namron det är en ras som har brinnande hår, och det är väll antagligen för att dem kommer från demonernas värld aka underjorden...

Nja inte underjorden men de har elementalblod.. typ.. om de har blod.. ah ni kanske fattar

Det finns Fire, Earth, Air, Water Genasi som ras man kan spela.. och de har alla drag från respektive element. Tycker de representerade det riktigt bra. Även om NWN2 + exp har sina skavanker så tycker jag inte det släppts så mycket bättre singleplayer-rpg på sistone än kampanjen i dem, speciellt inte den i MotB.

Edit: Sedan så tycker jag art direction är mycket bra i MotB, bättre än i originalet i alla fall. Inte de mest avancerade grafiska undren men det passar väldigt bra in så att säga.

Medlem

blir lite trött på spirit grejen, så letade på detta, har dock inte testat ännu.

Kanske kan sabba något med storyn?

http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=590...

Inaktiv

Tråkiga slash n' bash RPG:n med lite dialog inslag är inte riktigt min femma när storyn känns svag samt alla karaktärer känns väldigt orealistiska. Neverwinter Nights är inget riktigt D&D RPG; det försöker dock låtsas vara det... känns inte som det håller för mig. Kanske testar detta o får se om de gjort något bättre...


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

finns enkla consol-commandon som automatiskt fyller på din spirit, så slipper man tänka på den skiten... då blir spelet redigt skoj

Inaktiv

Synd att folk fuskar med spirit grejen. Halva spelet handlar om hur man sköter den.

Medlem

Om det har lika klent gameplay som NWN2 så är det inte mycket att hurra för. Dialogerna gav så lite alternativ i orginalet. Det gjorde egentligen ingenting. De blev bara transportsträckor. Och även om du hade sex alternativ på hur du inleder dialogen slutar det ändå bara med ett "Ja" eller "Nej", och ingenting i dialogen har påverkat ditt alignment eller så.

Hoppas att de fixat det, eller så är det bara samma hack och röj som Diablo och Titan Quest fast med möjligheten att trycka på paus i striderna. Wow...

Inaktiv

Kan ju vara lite spännande att spela ett "traditionellt" RPG, det var ett tag sen.

Nu vill jag se ett nytt Arcanum. Det skulle vara suveränt.


signatur

It is forbidden to kill; therefore all murderers are punished unless they kill in large numbers and to the sound of trumpets.
Voltaire

1
Skriv svar