Assassin's Creed för stort för Xbox 360?

Robot
Assassin's Creed för stort för Xbox 360?
Medlem
Assassin's Creed för stort för Xbox 360?

rofl konstigt eller vänta bara tills detta blir standar då blir inte microsoft så tuffa me sitt stenålders format.. kanske dags å göra en ny 360 med inbyggd wifi och hd dvd då kan den bli nåt.

Medlem

"nej nej, bluray behövs inte alls! en dvd räcker aaaalldeles utmärkt för att lagra denna OCH nästa generations content..."


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Jaha, får man en nerbantad version då

Inaktiv

Blir spelet försenat nu eller?


signatur

War never changes.

Medlem

För att citera Nelson: "Ha ha!".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

rofl konstigt eller vänta bara tills detta blir standar då blir inte microsoft så tuffa me sitt stenålders format.. kanske dags å göra en ny 360 med inbyggd wifi och hd dvd då kan den bli nåt.

360 elite har hd-dvd läsare, och wifi är väl inget måste?


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Elite har ju inte alls en HD-DVD läsare, dock har den HDMI port och större hdd.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Greeken:
Skrivet av SWEBarb:

rofl konstigt eller vänta bara tills detta blir standar då blir inte microsoft så tuffa me sitt stenålders format.. kanske dags å göra en ny 360 med inbyggd wifi och hd dvd då kan den bli nåt.

360 elite har hd-dvd läsare, och wifi är väl inget måste?

eliten har en vanlig dvd.

Inaktiv

Dra ner på kvalitén på texturer säger jag, eller varför inte leverera spelet på flera skivor? Så svårt kan det väl inte vara att komma fram till en vettig lösning som kompromissar på något vis.


signatur
Medlem

Jahapp, det va ju trist. Om det blir en liten nedskärning av texturerna så gör det nog inget, så länge de inte tar bort något jätteviktigt. Bara Assassins Creed kommer till 360 så är jag nöjd.
Tror några PS3 fanboy's här har lust att skratta, men för att påminna, vi 360 ägare skrattade högst för att vi överhuvudtaget fick Assassins Creed.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Elite har ju inte alls en HD-DVD läsare, dock har den HDMI port och större hdd.

alla nya modeller av xbox har hdmi, inte bara elite.

Medlem

inte långt kvar nu då tills nästa xbox kommer..

Medlem

De löser det nog. Dom har ju problem med både 360 o ps3 av olika anledningar men de är duktiga och får hjälp av både och sony och microsoft så jag oroar mig inte så mycket.

"
Desilets added: "Both have their own challenges. Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. On the Blu-ray side we're really good, but then the memory is quite different. How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3. But we have people who are really dedicated and we're having help from Microsoft on one side and Sony on the other side to have the same quality on both systems.
"


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av save:

Dra ner på kvalitén på texturer säger jag, eller varför inte leverera spelet på flera skivor? Så svårt kan det väl inte vara att komma fram till en vettig lösning som kompromissar på något vis.

Precis, fler skivor?
Herregud, man satt ju på 5-6st vanliga skivor innan DVD blev standard.

Inaktiv

Anar nog att Pc-Versionen kan bli stor då!
(Stranglehold 2st dvd9) så pc finns det inte så mkt begränsningar som tur är.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Äsch, tar de bort alltför mkt så löser det sig antingen med två diskar eller någon lösning med hårddisken. Problemet är ju egentligen inte att det inte får plats på skivan, utan mer det att alla inte har en hårddisk till sin 360. Det vill säga, de vill inte pissa på sina tidigare köpare bara för att de inte kunde spendera lika mkt pengar.

Men men, vi får se hur dem löser det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Anar nog att Pc-Versionen kan bli stor då!
(Stranglehold 2st dvd9) så pc finns det inte så mkt begränsningar som tur är.

Det är faktiskt en av de bästa fördelarna med PC.
No limit


signatur

Nämen!

Medlem

konsoler som skulle vara så smidigt att utveckla på, spelarna behöver inte uppgradera å ha sig.. eller hur var det? fniss

Avstängd

Lösning xbox 360 = Mindre texturer

Lösning PS3 = mindre texturer + på AA och AF iochmed den befriade processorkraften (eller använder AA och AF minne?)

Medlem

Lösning xbox 360 = Skippa 4 extra språk!

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Lösning xbox 360 = Skippa 4 extra språk!

precis, lat fransmannen, tyskarna, spanjorerna och de andra, vilka de nu ar, lara sig engelska

i ovrigt tycker jag fortfarande att det var rakorkat av ms att vagra lata spel finnas pa hd-dvd, da de tappar grymt mycket utrymmeskapacitet pa det.

sen tycker jag det ar lite skumt att det "bara" finns 512/256 (beroende pa hur man ser pa det) MB minne till ps3. kanns ju som att de kunde tryckt i 512MB till om de anda ska gora en varstingmaskin :/

Inaktiv

nu ska inte ps3 folket stå o skratta...sjunk inte till xbots nivån

och att byta skivor i ett sandbox spel? lol, skärp er

får väll dra ner på något bara, tyvärr

Inaktiv

Den person som inte orkar byta mellan 2skivor kanske har sin mamma att torka dom i röven med?

Tycker det är lite för stort tryck det här att utvecklarna MÅSTE spelet på 1skiva till 360.. men går det inte så går det inte. Hellre 2skivor än att dom börjar ta bort saker :/

Medlem

Tur att man har en PS3 med


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

dyb
Medlem

d e ju ett sandbox spel, men dom sa att d kmr va 3 olika banor, dvs man kan ju byta skiva mellan banorna

Inaktiv

var det inte tal om att man skulle kunna downloada det som inte får plats på dvd skivan till hd n på vissa spel till 360?

Inaktiv

byta mellan skivor skulle jag inte ha något emot, så länge man inte behöver göra det ofta. eller så skulle dom kunna släppa dom spelen med olika språk som tyska, franska och spanska i de länder där dom talar dom språken kanske.

Medlem

Byta mellan skivor, visst, det förstör spelupplevelse pyttelite, men det får väl gå. Annars har jag ju en hårddisk i Xboxen av en anledning...

Medlem

Jokkocze! Precis!

Ge europeiska versionerna egna skivor.

Skriv svar