Assassin's Creed för stort för Xbox 360?

Medlem

Blir irriterad när jag läser detta.

Finns inget värre än när folk bråkar om vilken konsol ett spel kommer vara "bäst" på och ska klanka ner på den andra konsolen, givetvis den man inte äger själv, så fjortisaktigt det kan bli.

Är säker på att Assasains creed kommer vara bra på både 360 och PS3, det är ju lite små problem med båda verkar det som.

Kommentarer som "Där fick man för man inte släppte den med HDDVD haha!" är ju totalt IQ befriade, so what om de får lite problem nu när spelen blir större, 360n har ju trots allt varit ute ett bra tag och det löser sig säkert med att lägga in delar på HD eller fler skivor.

PS3an är också en mycket bra maskin, och problemen där löser sig säkert också.

Så sjukt patetiskt att man känner att man måste försvara "sin" konsol och ta varje chans man kan att försöka håna konsolen man valde att inte skaffa på något patetiskt sätt.

Jag har både en 360 och en PS3a, och båda har ju sina styrkor, men jag är defenitivt mer nöjd med min 360 än Ps3an än så länge, men för det behöver man ju inte säga att Ps3an är dålig för det är den inte.

Kort och gott, spela på den konsol ni har och var nöjda:)
Visst kommer det vara skillnader men att sitta och bråka på forum om vilken konsol som är bäst är verkligen sandlådenivå.

Medlem

Tycker vi ska hålla sandlådekrigen till spel som Assassin's Creed och OP: Flashpoint.

Medlem

Barnrumpor. Ni förtjänar smisk. Har ni inget bättre för er än att slåss om konsoler? Ni är asdryga. Hitta ett eget forum.

Dessutom känns det som om ingen läser de andra inläggen, de flesta frågor och påståenden fick svar för ett antal sidor sedan.. Man måste scrolla som en galning för att hitta något nytt i denna tråd. Inte för att nån kommer läsa detta, men ändå.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Lösning: Köp en till skiva.

Medlem

Kan man inte köpa två 360 och parallellköra dem på nåt sätt?

Skrivet av Keasar:

Tror några PS3 fanboy's här har lust att skratta, men för att påminna, vi 360 ägare skrattade högst för att vi överhuvudtaget fick Assassins Creed.

Kunde inte sagt det bättre själv!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:
Skrivet av Keasar:

Tror några PS3 fanboy's här har lust att skratta, men för att påminna, vi 360 ägare skrattade högst för att vi överhuvudtaget fick Assassins Creed.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Höjden av tramseri om ni frågar mig. Har själv en 360 och tror uppriktigt att inom de närnaste åren är den det bästa valet. Men inte fasicken önskar jag PS3-ägare nåt ont för det. Kommer säkert skaffa en när fler spel dykt upp.

Inaktiv

Kommer köra spelet på pc men av konsol spelen tror jag 360 kommer vinna.

Medlem

Eller komprimera texturerna bara lite? Men det kanske dom inte orkar.

Medlem

Löjligt av dem att starta ens nämna det, det är som sagt begränsningar de själva måste leva med, det är inte plattformarnas fel... De vill ge intrycket att Assassins Creed är före sin tid och att det inte finns en konsol idag som klarar det...? Detta kan vilken utvecklare som helst skriva under på, alla dras med samma "problem" med begränsningar i minneskapacitet, kraft och utrymme för alla ambitiösa och omöjliga projekt de hittar på... Jag vill också har ett spel med högre upplösning än verkligheten men jag inser att det är omöjligt (just nu iaf).

Tricket är att skära bort det som är onödigt och faktiskt kunna fokusera på det som är viktigt - gameplay. Skiter högaktningsfullt i om spelet har texturer som skulle kunna fylla upp en fotbollsstadium av hårddiskar, om ljudet har en miljon kanaler om jag bara kan uppfatta en bråkdel och om spelet är så stort att det skulle ta 45 år att spela igenom istället för 45 timmar, om jag inte ens har kul.

Det är DERAS problem att lösa, inget de ska gnälla om för media och ge kunderna tveksamheter för de plattformar de köpt för dyra pengar. Anpassa er till det medium ni valt och gör det bästa av det ni har!


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Löjligt av dem att starta ens nämna det, det är som sagt begränsningar de själva måste leva med, det är inte plattformarnas fel... De vill ge intrycket att Assassins Creed är före sin tid och att det inte finns en konsol idag som klarar det...? Detta kan vilken utvecklare som helst skriva under på, alla dras med samma "problem" med begränsningar i minneskapacitet, kraft och utrymme för alla ambitiösa och omöjliga projekt de hittar på... Jag vill också har ett spel med högre upplösning än verkligheten men jag inser att det är omöjligt (just nu iaf).

Tricket är att skära bort det som är onödigt och faktiskt kunna fokusera på det som är viktigt - gameplay. Skiter högaktningsfullt i om spelet har texturer som skulle kunna fylla upp en fotbollsstadium av hårddiskar, om ljudet har en miljon kanaler om jag bara kan uppfatta en bråkdel och om spelet är så stort att det skulle ta 45 år att spela igenom istället för 45 timmar, om jag inte ens har kul.

Det är DERAS problem att lösa, inget de ska gnälla om för media och ge kunderna tveksamheter för de plattformar de köpt för dyra pengar. Anpassa er till det medium ni valt och gör det bästa av det ni har!

Håller på sätt och vis med. Men samtidigt är det rätt uppfriskande med en lite öppnare attityd och att man får en viss insyn.

KoP
Medlem
Skrivet av Birchoff:

Dragons Lair - First HD-DVD Game on XBox360.

http://www.gametrailers.com/player/23402.html

Vet inte hur det är eller så men det är ju ett steg på vägen.

Nu är ju inte Dragons Lair som kommer på hd-dvd ett spel i ordets rätta bemärkelse. Det är ju en massa filmsekvenser å det enda man behöver göra är att trycka åt olika håll, kan nog t.o.m spelas med fjärrkontrollen som finns till 360'n.
Typ ett full motion video spel.

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Lösning xbox 360 = Skippa 4 extra språk!

Haha! Precis vad jag tänkte. Kan inte alla tyskar, fransmän, spanjorer och förmodligen italienare också bara lära sig engelska? Jag menar alla andra världens länder gör ju det! Allvarligt... De pratar bättre engelska nere i Afrika än en medelperson i Europa vilket är skamligt.

P.S. Det här med att afrikaner pratar bättre engelska i medel än en europe är min egen uppfattning.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Förresten är det jävligt barnsligt att skratta åt varandra. Jag tycker bäst om Ps3, men man måste ju respektera olika åsikter. Detta krig får ju för fan mer uppmärksamhet än Irak-kriget, väx upp.

Bara för att vara så barnslig som jag är så tänker jag rätta dig på den här punkten. Det finns inget Irakkrig, inte just nu i alla fall. Varken USA eller Irak har förklarat krig, USA har bara använt militära medel. Skillnaden må vara hårfin men att säga krig är fel.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av Jokkocze:

Lösning xbox 360 = Skippa 4 extra språk!

Haha! Precis vad jag tänkte. Kan inte alla tyskar, fransmän, spanjorer och förmodligen italienare också bara lära sig engelska? Jag menar alla andra världens länder gör ju det! Allvarligt... De pratar bättre engelska nere i Afrika än en medelperson i Europa vilket är skamligt.

P.S. Det här med att afrikaner pratar bättre engelska i medel än en europe är min egen uppfattning.

Kan inte annat än hålla med för femtielfte gången. Vad är det med detta eviga daltande med tjuriga syd- och sydvästeuropéer? Man tycker ju att om man sitter med en dator eller en konsol så borde man vara hyfsat bevandrad i det engelska sprawket.

Inaktiv

Kanske har att göra med att denna Ubioft studio verkar ha anställt en jävla massa quebecare (fransktalande) och annat icke engelsktalande drägg och det är därför de promt måste ha flera tal.

Håller med om att FZ vinklar nyheten en hel del, orginalet lät ju nästan mer negativt till PS3´s minnessvårigheter.

Medlem

Personligen hoppas jag på att det blir bra spel.
Den övriga diskutionen om huruvida vilken konsol som är bäst säger jag bara: S N A R K !.

Lägg ner ffs.......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av HinduTimes:

Förresten är det jävligt barnsligt att skratta åt varandra. Jag tycker bäst om Ps3, men man måste ju respektera olika åsikter. Detta krig får ju för fan mer uppmärksamhet än Irak-kriget, väx upp.

Bara för att vara så barnslig som jag är så tänker jag rätta dig på den här punkten. Det finns inget Irakkrig, inte just nu i alla fall. Varken USA eller Irak har förklarat krig, USA har bara använt militära medel. Skillnaden må vara hårfin men att säga krig är fel.

Ehh till och med Bush säger ju att han för ett krig mot terrorn i Irak så definitionen för krig behöver inte nödvändigtvis vara när 2 länder slåss mot varandra. (snacka om offtopic )


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Det var väl inga minnessvårigheter, bara det att ps3:an hanterar minne på ett annorlunda sätt.

Hörde nåt om att ps3:ans programkod var uppbyggd på ett nytt sätt som de flesta andra progamvaru-utvecklare kommer att bli mer eller mindre tvingade att anpassa sig till i framtiden. Så det är väl bara lite inlärningssvårigheter som spökar.

Inaktiv

g*y360


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Skriv svar