Intryck från Unreal Tournament III

Robot
Intryck från Unreal Tournament III

Låter bra!

P.S "fullvesrionen."?

Medlem

Hoverboarden är väldigt bra om man vill ta sig från A till B snabbt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mm, men ska man från A till C så är det bäst att gå till fots!

Medlem

Vadå "awfully hard to cap"?? Man tar ju bara den där lilla snabbaste bilen in, ta flaggan och köra howerboard tillbaka. Sen gäller de ju att inte bli prickad bara xD

Medlem
Skrivet av Trianvil:

... Sen gäller de ju att inte bli prickad bara xD

Hehe. A just det. Det är bara det lilla problemet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dom borde ha inkluderat Assault-läget också från UT99/2k4 :/

Medlem
Skrivet av Philip:

Dom borde ha inkluderat Assault-läget också från UT99/2k4 :/

Assault finns inte längre. Det är Warfear nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

assault har bara bytt namn med andra ord? assault i ut99 var sjukt härligt

Medlem

Har svårt för movement-modellen i UT-serien och mina farhågor besannades när jag provade(!) UT3-demot. Att det finns aircontrol är nice och det skulle kunnat bli riktigt bra om man bara kunnat fortsätta hoppa efter att man nått marken. Blir absolut inget flyt i skiten, vilket gör det outhärdligt.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Katana:

assault har bara bytt namn med andra ord? assault i ut99 var sjukt härligt

Nja inte riktigt... så vitt jag förstår det så har båda lagen olika mål den här gången... man ska slå sig fram till motståndarens bas eller något liknande... så det är assault gånger två... fast med fordon å hela den biten också förstås

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Har svårt för movement-modellen i UT-serien och mina farhågor besannades när jag provade(!) UT3-demot. Att det finns aircontrol är nice och det skulle kunnat bli riktigt bra om man bara kunnat fortsätta hoppa efter att man nått marken. Blir absolut inget flyt i skiten, vilket gör det outhärdligt.

det är inte Quake


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Åke Vader:

Har svårt för movement-modellen i UT-serien och mina farhågor besannades när jag provade(!) UT3-demot. Att det finns aircontrol är nice och det skulle kunnat bli riktigt bra om man bara kunnat fortsätta hoppa efter att man nått marken. Blir absolut inget flyt i skiten, vilket gör det outhärdligt.

det är inte Quake

Kanske just det som är problemet?
Jag va nöjd med UT3 demot tbh, lite snabbare än vanligt och den nya motorn flöt på bra på min gammle skruttburk, men man saknar kaninskutten lite, eller ialla fall något liknanden.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Åke Vader:

Har svårt för movement-modellen i UT-serien och mina farhågor besannades när jag provade(!) UT3-demot. Att det finns aircontrol är nice och det skulle kunnat bli riktigt bra om man bara kunnat fortsätta hoppa efter att man nått marken. Blir absolut inget flyt i skiten, vilket gör det outhärdligt.

det är inte Quake

Precis, det är CS i rymden med dodgejumps, precis som det alltid varit när det gäller den spelserien. Sverker hade öppnat soptunnan om jag känner honom rätt.


signatur
Inaktiv

Hoppas detta blir bra till konsol för jag ids inte ens prova demot på min gamla skrot-PC med enkärnig CPU (hör och häpna)!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Det funkade bra med min enkärniga cpu

Medlem
Skrivet av Åke Vader:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Åke Vader:

Har svårt för movement-modellen i UT-serien och mina farhågor besannades när jag provade(!) UT3-demot. Att det finns aircontrol är nice och det skulle kunnat bli riktigt bra om man bara kunnat fortsätta hoppa efter att man nått marken. Blir absolut inget flyt i skiten, vilket gör det outhärdligt.

det är inte Quake

Precis, det är CS i rymden med dodgejumps, precis som det alltid varit när det gäller den spelserien. Sverker hade öppnat soptunnan om jag känner honom rätt.

Visar ju hur lite du vet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Åke Vader hehe tror du får ta och spela det igen när man kan UT movments så framstår Quake som välldigt enkelt spel när det gäller den biten


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Grafiken har blivit allt bättre på moderna spel som UT3 , Crysis m.fl. Detta är ju trevligt, allt är mycket mer verklighetstroget, men samtidigt så uppkommer ett delikat problem, att spelen kan bli svåra just därför. Det jag menar är alltså att det pga allt för mycket detaljer kan bli svårt att urskilja t.ex. vapen, hälsa m.fl. saker just för att detaljerna är så överväldigande. Tidigare var allt väldigt grovt och tillyxat, men det var samtidigt väldigt enkelt att se var sakerna / motståndarna m.m. fanns. Nu är det inte alls lika enkelt.

Just för skojs skull så installerade jag UT2004 igen, detta för att kunna jämföra känslan mellan det och UT3(demo). I UT3 är det nästan lite svårt att urskilja sakerna mellan alla detaljerade texturer, i UT2004 finns ingen svårighet alls då grafiken är så enkel / basal.

Summa summarum: Alla spel blir inte nödvändigtsvis bättre, spelmässigt, genom bättre grafik, men helt klart är att upplevelsen förbättras enormt mycket.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Åke Vader hehe tror du får ta och spela det igen när man kan UT movments så framstår Quake som välldigt enkelt spel när det gäller den biten

Nu har jag provat, nu är det din tur.


signatur
1
Skriv svar