Screenshotsen är klara + ny hemsida :)

Inaktiv
Screenshotsen är klara + ny hemsida :)

Yes då var det dags att visa hur Penalty of Heroes ser ut just nu Vi har dock en del saker som fortfarande ska fixas och implementeras så som realtids skuggor, mer partikel effekter, shaders osv. Den sista månaden har rätt många personer börjat fråga hur spelet ser ut, så vi kände att det var dags att visa det.

Dock kan jag inte visa dem riktigt ännu här eftersom jag/vi har lovat en annan hemsida att vara först med dem mot att de gör en preview med oss. Så på torsdag så är det sagt att de ska publicera previewn med våra bilder i

Dock kommer vi antagligen att lägga upp en ny hemsida idag eller imorgon för spelet på www.penaltyofheroes.com (UPPDATTERING sidan är uppe nu) Innan har vi haft den mer som en "placeholder" sida där man kunnat klicka vidare till våran blogg och vårt företag. Den sidan som kommer upp nu är inte den slutgiltiga utan också mer som en "placeholder" dock kommer man kunna se på lite cocept art, vårt teaser trailer och då våra nya screenshots.

Så är ni nyfikna på hur spelet ser ut så klicka in på hemsidan senare idag eller imorgon (beror på när sidan läggs upp).

Förvänta er inte Gears of War 3 grafik utan som ett "hack n slash" som görs av spelälskare

#blogg

Medlem
Screenshotsen är klara + ny hemsida :)

Raden;
"Förvänta er inte Gears of War 3 grafik utan som ett "hack n slash" som görs av spelälskare" gav mig en bra känsla.
Tyvärr äger jag inget xbox :/

Medlem

Ska bli roligt att se!

Medlem

Yay, lättnad^^


signatur

Wai

Inaktiv

Så sidan är uppe så för alla FZ läsare så kan ni gå in på www.penaltyofheroes.com och titta på hur spelet ser ut just nu

Kom gärna med kommentarer både vad som är bra men även vad som ni tycker ska förbättras

Som sagt, spelet kommer se bättre ut när det släpps i höst eftersom vi inte har implementerat alla features ännu.

Enjoy!

Medlem

Ge mig till Mac, NU!!!!!

Medlem
Medlem

Nice, trodde det inte skulle se så bra ut, får hoppas gameplayet är lika bra som bilderna ser ut:)
Nej, nu får jag ta o lägga mig.
Keep the good work up!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Nice, trodde det inte skulle se så bra ut

Samma här, definitivt positivt överaskad!

Medlem

Ser riktigt ballt ut!:)

Inaktiv

-"Ge mig till Mac, NU!!!!! "
Klart

Inaktiv

-"Nice, trodde det inte skulle se så bra ut, får hoppas gameplayet är lika bra som bilderna ser ut"

Tackar Ja hoppas Gameplay också blir kul, det är mer det som vi kommer att fokusera på nu fram till release. Skulle tippa på att vi har ca 60-70% av det visuella featursen inne i motorn, så det som vi kommer jobba på sen är Gameplay och testning.

Medlem

Ser grymt ut! Enda grejen jag stör mig _lite_ på är karaktärernas stelhet. Såg ett klipp(som iofs kanske är gammalt) där de rörde på sig.
Men allting ser supersnyggt ut! GJ

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:

Ser grymt ut! Enda grejen jag stör mig _lite_ på är karaktärernas stelhet. Såg ett klipp(som iofs kanske är gammalt) där de rörde på sig.
Men allting ser supersnyggt ut! GJ

Stelheten är nog mer för att det screenshots, men håller med att ser lite stelt ut, är ltie annorlunda när det rör sig. Dock är det just det som vi lägger ner mycket tid på nu, dvs att få allt att flyta när man spelet. Det tar längre tid än man tror faktiskt. Vill ju att det ska vara en skön känsla när man spelar

Medlem

Bra animeringar är viktigare än bra grafik imho! Klarade inte av Oblivion pga de utomordentligt kassa animeringarna, oftast det jag stör mig på i ett spel. Animeringarna ska vara mjuka och fina, det gillar jag.


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

-"Bra animeringar är viktigare än bra grafik imho!
Håller med, så hoppas vi får rätt på det Det är det som vi arbetar på just nu. Vi har haft lite problem när vi exporterar animationer ifrån 3d studio max + att de inte sett exakt ut sen i level editorn. Dock är det detta som vi arbetar på och som ska bli bättre : ) Dock de ni ser på screenshotsen är som det ser ut nu i spelet.
Sen arbetar vi även på att att ge de olika karaktärerna och fienderna olika rörelser så att det känns rätt
Det som jag har sett så ser det ut att gå på rätt väg. Mycket handlar om att kalibrera också så att det känns rätt att spela (dvs spel känslan), kalibrera olika slag på millisekunds nivå så de inte går för snabbt eller för långsamt osv. Det är ett små pill som vi kommer hålla på med kontinuerligt tills det känns bra.
Såg f.ö. när de test spelade delar av spelet igår (testar olika AI och kollisions system osv) och då såg animationerna helt ok ut med tanke på att vi inte haft dem inne i spelmotorn så länge.

1
Skriv svar