Metal Gear Solid 2: sons of liberty - Done!

Medlem
Metal Gear Solid 2: sons of liberty - Done!

Då har jag äntligen lyckats klara Metal gears solid: Sons of liberty på Normal. (haha, det var svårt även på normal)
Det var väldigt svårt för mig som aldrig hade spelat ett MGS spel förut men nu känner jag mig redo för att anta utmaningen att klara Metal Gear solid 4.

Spelet var otroligt bra och skilde sig från mängden spel som finns ute. Här spelar man nästan som i en film. Filmsekvenser kommer och går titt som tätt och är riktigt kul att se och höra på. De är verkligen en stor del av spelet.

Men varför fick man aldrig

spela som Snake? Lite synd

Kontrollerna var väldigt annorlunda och tog en tid att lära sig men när man väl lärt sig att hantera det så gick det riktigt bra

Det tog mig ca 12 timmar att klara det.

Jag ger spelet 7/10 i betyg

#blogg


signatur

Rawr

Medlem
Metal Gear Solid 2: sons of liberty - Done!

I början av spelet får man spela Snake, när han springer runt på båten och ska ta bilder av Metal Gear.

Ett ruggigt bra spel iaf, har kört igenom det minst 5ggr tror jag


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av sebulba666:

I början av spelet får man spela Snake, när han springer runt på båten och ska ta bilder av Metal Gear.

Ett ruggigt bra spel iaf, har kört igenom det minst 5ggr tror jag

I ettan är det väl som man springer runt och tar bilder? Jag körde 2:an. (Sons of liberty)


signatur

Rawr

Medlem

Ja alltså om du inte har kört ut MGS4 MÅSTE du göra det, bästa spelet på jorden lätt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av sebulba666:

I början av spelet får man spela Snake, när han springer runt på båten och ska ta bilder av Metal Gear.

Ett ruggigt bra spel iaf, har kört igenom det minst 5ggr tror jag

I ettan är det väl som man springer runt och tar bilder? Jag körde 2:an. (Sons of liberty)

Ja det finns bara en Sons of Liberty och det är MGS 2 (den uppgraderade versionen som kom senare till PS2, Xbox & PC kallades Substance och innehöll bara bonus-innehåll) .

Och man spelar Snake i början som tar bilderna av Metal Gear som sen Ocelot snor och sänker skeppet med sen så bygger de oljeplattformena över vraket och sen så får man spela Raiden.

Men man kan väll hoppa över den första biten(Snakes båt-uppdrag) har jag för mig.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Ja alltså om du inte har kört ut MGS4 MÅSTE du göra det, bästa spelet på jorden lätt!

Nu ska vi inte överdrive. Bra är det helt klart :). Var beredd på EXTREMT långa filmsekvenser dock

1
Skriv svar