Säkra fler BioShock-installationer

Robot
Medlem
Säkra fler BioShock-installationer

Dom insåg väl att det inte var lönt eftersom pirat-kopian redan finns ute på nätet.

"Doh!" någon?

Medlem

Dom håller redan på att både prisa och gnälla över denna nya utveckling på Bioshocks officiella forum: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=13554

Vissa personer blir aldrig nöjd

Medlem

Tycker det är onödigt att de håller på med sådan skit för spel som nästan eller helt SP. De ställer bara till det för de som har köpt det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Alltså, jag verkligen AVSKYR Wiki länkarna på FZ.
När jag klickar på FAQ länken så förväntar jag mig att hamna på Bioshocks FAQ, när jag klickar på Bioshock länken förväntar jag mig att hamna på dess officiella hemsida.

Hur svårt ska det vara?
Om ni inte vill ändra på det så kan ni iaf skicka med länkarna till FAQ:n längst ned...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Alltså, jag verkligen AVSKYR Wiki länkarna på FZ.
När jag klickar på FAQ länken så förväntar jag mig att hamna på Bioshocks FAQ, när jag klickar på Bioshock länken förväntar jag mig att hamna på dess officiella hemsida.

Hur svårt ska det vara?
Om ni inte vill ändra på det så kan ni iaf skicka med länkarna till FAQ:n längst ned...

isf skulle det inte vara wiki-länkar längre...

tycker själv att de länkarna är väldigt bra. om man vill komma till officiella hemsidan till ett spel så finns ju en sån länk i wikin.
och länken till FAQ:n är ju längst ner i nyheten så vad klagar du om?


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Raid25: dock tycker jag att där finns rätt bra anledningar att gnälla.

QRT
Medlem

bra initiativ!

Inaktiv

Va? Aktiveringsfunktionen kan inte alls tas bort, det enda detta verktyget gör är att återställa aktiveringen på den datorn du använder det på så du kan installera en gång till på en annan dator. Du måste fortfarande aktivera via internet och om din hårddisk kraschar, windows måste installeras eller nåt annat liknande går fel förlorar du fortfarande den aktiveringen, plus alla fel/risker som uppstår med securom installerat finns fortfarande kvar. Ni kanske skulle ta och läsa FAQ:n själva innan ni postar om den?

Medlem

Mja, nu gäller det här faktiskt ingen patch, utan ett verktyg. Till skillnad från vad artikeln här på FZ säger så tar man inte bort aktiveringskravet alls och det finns många olika villkor för när verktyget fungerar eller inte. Det man gör är att avaktivera spelet för en dator, precis som vid en vanlig avinstallation av spelet.

Visst, ett steg i rätt riktning, men fortfarande otroligt svagt. De olagliga kopior som finns att ladda ner har ändå kringgått aktiveringsskyddet - varför behövs det alls? Att straffa de som faktiskt köper spelet är rent vansinne.

EDIT: Äsch, 11 sekunder för långsam.

Medlem

Jag hade beställt Bioshock men köpte det inte pga begränsningarna med aktiveringen, detta duker fortfarande inte. Den dagen dom inser det skall dom få mina pengar, innan dess... nja, inte är det jag som förlorar på det iaf...

Medlem

synd att säga men... vad fan pysslar dom med?

Medlem

Men va i helvete är detta då,, ? från deras FAQ.

What if I need to increase my activation limit?

A: For most people, you will never encounter an instance when you will need to increase your activation limit. Cases may include having 5 hard disk crashes or formatting your computer 5 times without revoking your license. However, in these rare cases, we have a support division set up to help increase your limit so that you can always play your game, no matter what the circumstance.

If you have already used up your 5 activation limit and cannot revoke them, please visit http://www.2kgames.com/bioshock/support/revoketool for details on having your activations increased.

Each activation request is reviewed on an individual basis. You will need your activation key from your copy of BioShock, and in some cases, proof of purchase before increasing activation limits. 2K Games reserve the right to refuse increasing activation limits if it is found that the activation key has been abused, for example has had excessive activation attempts from different IP addresses, indicating that it is widely shared.

In most cases, activation limit increases are completed within 48 hours, and can be completed faster if you promptly respond to the support team with the proper documentation.

Herregud, proof of purchase, och activation key och vänta upp till 48 timmar? jo visst detta är fantamig helt sjukt ju.

MFC
Medlem

då fortsätter jag skita i Bioshock.. jag kan leva med obekvämligheter men sånna oförskämda metoder förtjänar bara bojkott.

Till utvecklarna kan jag bara säga en sak.. GFY


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Och företagen undrar varför man laddar ner.

Medlem

Sämsta grejen som sony har gjort någonsin.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

mycket gnäll, en normal användare ska normalt sätt inte drabbas. bara uber gamers som har behov att formatera om datorn varje månad och inte orkar avinstallera spelet först kan få det lite kämpigt.

btw. den illegala varianten är väldigt krånglig att få igång vilket gör att skyddet fortfarande fungerar väl. Det är vad man hört från en del kunder som kommit och handlat spelet då de inte orkar ha massa krångel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

mycket gnäll, en normal användare ska normalt sätt inte drabbas. bara uber gamers som har behov att formatera om datorn varje månad och inte orkar avinstallera spelet först kan få det lite kämpigt.

btw. den illegala varianten är väldigt krånglig att få igång vilket gör att skyddet fortfarande fungerar väl. Det är vad man hört från en del kunder som kommit och handlat spelet då de inte orkar ha massa krångel.

Nej nej nej...NEJ!
Att du aldrig ger upp? :evil:
Det finns gott om "troll" som dig i 2K Games forum.
Sluta tala om för folk att det minsann går så bra så, och sluta tjata så förbannat om piratkopiering!
Och nej, senaste piratkopian läggs in lättare än orginalet, så dra den om älgen istället, den tror vi mer på.
"...inte orkar avinstallera spelet först kan få det lite kämpigt...".
Lägg av.
Jag själv var tvungen att installera om XP innan verktyget släpptes, och har således blivit av med en aktivering, som jag endast kan få tillbaka genom att ringa eller maila 2K Games supporten i USA.
Kom nu inte och säg att det är rimligt.

Och du, snälla. Sluta räkna dig som en "normal användare", för då vet du verkligen inte hur en "normal användare" är.

Edit: Mitt tidigare inlägg om eländet finnes här.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Each activation request is reviewed on an individual basis.

Den där är verklig skön.
Så, råkar du vara dålig på att formulera dig på engelska, eller du missar nåt ord, eller om deras support-person för tillfället är på dåligt humör, så kan du alltså bli tvungen att ringa eller maila flera gånger.
Det borde stått "hyr spelet" på alla ställen där man kan införskaffa det, inte "köp spelet"...
Och som en måttligt road konsument skrev på 2K Games forum, så kan man glömma att någon privatperson eller butik vill köpa eller byta in BioShock på grund av detta, och det är fler än man tror som köper och sedan säljer eller byter sina spel.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

btw. den illegala varianten är väldigt krånglig att få igång vilket gör att skyddet fortfarande fungerar väl. Det är vad man hört från en del kunder som kommit och handlat spelet då de inte orkar ha massa krångel.

eh.. fel


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Sen kära FZ-skribent, så är detta fel: "men den nysläppta patchen".
Det är ett externt verktyg som släppts, patchen är fortfarande under testning.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

kan de bara inte patcha spelet så ja kan få ljud i det för fan. någon mer som har problem att få ljud i spelet under vista?? har läst att det är ett stort problem


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av redmac:

mycket gnäll, en normal användare ska normalt sätt inte drabbas. bara uber gamers som har behov att formatera om datorn varje månad och inte orkar avinstallera spelet först kan få det lite kämpigt.

btw. den illegala varianten är väldigt krånglig att få igång vilket gör att skyddet fortfarande fungerar väl. Det är vad man hört från en del kunder som kommit och handlat spelet då de inte orkar ha massa krångel.

Det är ungefär lika krångligt att få igång den crackade piratkopian som det är att skala en banan. En normal användare har antagligen ingen aning om att det här verktyget ens existerar och det dröjor nog inte längre innan alla deras aktiveringar är slut. Till skillnad från vad 2k försöker lura i folk så upphävs INTE aktiveringen vid en vanlig avinstallation, utan man måste först köra detta verktyget.

Den här sorterns kopieringsskydd strider mot allt vad konsumenträtt heter. Det skulle inte förvåna mig om 2k är fullt medvetna om att det här inte stoppar en enda piratkopia från att spridas, utan gör det enbart för att effektivt sänka återförsäljningsvärdet till 0, och därav eliminera andrahandsmarknaden vilken med all säkerhet är många gånger mer lockande att sno andelar av.

Tyvärr är dagens spelpress en samling oinformerade fanboys där hype är högsta och enda prioritering. Inte många som ens skulle våga tänka tanken att kritisera änglarna som varje vecka förser dom med gratis spel. Aftonbladets nöjesbilaga har fanimej mer journalistisk integritet än all världens spelmedia.

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

kan de bara inte patcha spelet så ja kan få ljud i det för fan. någon mer som har problem att få ljud i spelet under vista?? har läst att det är ett stort problem

Ja, det är otroligt många som har det problemet. Själv kör jag xp så har inte märkt av just det, men faktumet att dom verkar ha kopierat koden för musrörelser rakt av från 360-koden för de analoga spakarna driver mig till vansinne. Accelerationen är enorm och varierar under spelets gång. Har inte orkat lira mer än ett par timmar, då det i stort sett är ospelbart. Och det här är bara två av säkert hundratals problem i ett av årtiondets sämsta portningar. Det har snart gått 2 månader och inte en skymt av den påstådda patchen. Snabba pengar verkar vara det enda dom är intresserade av.

Medlem
Skrivet av Chriller:

... [bra text] ...

Chriller kommer, med sina blott 48 inlägg, upp på min topplista över absolut vettigaste forummedlemmar! En mycket prestigefylld plats vill jag lova. Gratulerar!

Redaktör
Skrivet av Chriller:

Va? Aktiveringsfunktionen kan inte alls tas bort...

Förbaskat klumpigt av mig - jag slarvläste (stressad), skulle givetvis ha läst noggrannare innan jag skrev nyhet. Ber om ursäkt för slarvet, har fixat nyheten.

Skrivet av Chriller:

Tyvärr är dagens spelpress en samling oinformerade fanboys där hype är högsta och enda prioritering. Inte många som ens skulle våga tänka tanken att kritisera änglarna som varje vecka förser dom med gratis spel.

Jadu... Spel är kul, men de är inte riktigt så dyra och/eller viktiga att världens samlade spelpress ger upp allt vad trovärdighet och yrkesmässig stolthet heter för att få ett gratisex eller två. Gratisspel är inte pengar, de betalar inte mat och hyra.

Tycker du ska lägga ner konspirationsteorin. Alternativet är att du slutar läsa allt vad spelpress heter.


signatur
Medlem

Därför man köper spel som dessa via steam så är saken biff

var likadant med ett annat lir hade skitjobbig antipirat grej och köpte man det via steam så var inte det med , så sagt o gjort


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Därför man köper spel som dessa via steam så är saken biff

var likadant med ett annat lir hade skitjobbig antipirat grej och köpte man det via steam så var inte det med , så sagt o gjort

Så jag som vill ha mina spel i hyllan som mitt BioShock Collectors Edition, borde köpa allt via Steam istället?
Du menar, inte kunna göra som jag vill med mitt spel?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Hymer:

kan de bara inte patcha spelet så ja kan få ljud i det för fan. någon mer som har problem att få ljud i spelet under vista?? har läst att det är ett stort problem

Finns en mängd bra "lösningar" på 2K Games BioShock-forum, så ta en koll där innan patchen släpps.

Edit x 2: J-la skrivfel man gör såhär tidigt.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Akira har testat alla och ingen funkar blir jävligt less på sådant då man förengångskull pröjsar för ett spel sen funkar det inte? fan det är därför man laddar ner så man ser vad man får innan man slänger pengar i sjön


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

12
Skriv svar