Ingen prissänkning på Nintendo Wii

Robot
Ingen prissänkning på Nintendo Wii
Medlem
Ingen prissänkning på Nintendo Wii

håller med, finns ju efterfrågan än idag så inte tusan kommer dom sänka den.

Medlem

Exakt. Dumt att sänka priset när Nintendo säljer sin maskin som smör i solsken.

Medlem

Varför sänka när den redan är billig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det är väl meningen att vi konsumenter alltid ska vilja få saker billigare? men men man förstår ju nintendo iaf

Medlem

Tycker dom kunde sänka priserna på kontrollerna iaf, 750/par är inte billigt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Nintendo Wii är billig... XBOX 360 och PS3 är dyra. Är det konstigt att Wii säljer så pass bra som det gör? Kontrollen är till fördel för Wii visserligen.

Medlem

de e ett bra pris på konsollen så ingen idé att sänka priset men som sagt kontrollen är väl lite väl dyr :/

Medlem

Visst visst vore det tokigt att sänka, men liksom Ctrl så borde de allt sänka på kontrollen iaf. Med alla tillbehör till den lilla "billiga" lådan kommer man snart upp i en 360.. tusan.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Visst visst vore det tokigt att sänka, men liksom Ctrl så borde de allt sänka på kontrollen iaf. Med alla tillbehör till den lilla "billiga" lådan kommer man snart upp i en 360.. tusan.

Jo men vad händer om du ska ha alla tillbehör till en 360 då? Då är vi uppe i samma pengar som en PS3 indirekt..

Medlem

Om vi ändå kunde få det amerikanska priset på 1600kr. =(


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vem behöver prissänkning på Wii?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

360 är väl nästan i Wii s prisklass nu ?

en Wii kostar cirka 2000 kanske lite mer ?
och man kan få tag på en 360 premium för under 3000 väl ?

Inaktiv

Ja kontrollerna kan de sänka priset på. För att spela 4 st kostar ju lika mycket som hela konsollen typ.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

MiLeS: Jag antar att man brukar sänka priset då o då, både för att startpriset brukar ligga rätt högt för att man ska få in lite pengar o att man inte skaffat sig en bra procedur på tillverkningen. Men sen efter ett tag borde man kunna sänka pga tillverkningskostnaderna minskar m.m.
Men som sagt... Wii är ju rätt mycket billigare än dom andra, så dom känner säkert sig inte tvingade att sänka priset. Och som andra säger, vore ju inte dumt om dom sänkte priset på kontrollerna.

Inaktiv

Jao Nintendo fick en Wii såld till mig för några dagar sedan,


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Man förstår Nintendo, men man visar att man är precis av samma skrot och korn som Sony och MS.

Inaktiv
Skrivet av Caoz:

Man förstår Nintendo, men man visar att man är precis av samma skrot och korn som Sony och MS.

Du menar alltså att alla tre är företag vars mål är att tjäna pengar. Tack för informationen.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Varför sänka när den redan är billig.

Ärligt talat, är den verkligen så billig här i sverige?

En wii kostar kring 2.5k, och en xbox 360 premium 3100, imo så är en wii dyr för den hårdvaran som man får.

Inaktiv

nintendo måste iaf gå riktigt bra,
läser i gamereactor tidningen för oktober att Wii sålt
11.72000 ex på 10 månader.

och nintendo går med vinst på varje såld konsol.

inte illa alls.

Inaktiv

Vet inte riktigt hur dyr Wii är att tillverka med tanke på att det är typ gamecube med lite bättre hårdvara. Dvs. de har haft tid att förbättra tillverkningsprocessen för hårdvaran betydligt.

Sensorsystemet (kontrollern eller vad man ska kalla det) är ingen märkvärdig eller dyr historia, även om de säkert är lite dyrare än vanliga kontrollers att tillverka. De har säkert fått satsa lite för utvecklingen av Wii's firmware etc. som är mer avancerad än gamecube men rent allmänt så utnyttjar de lägget på markanden nu.

Inte Nintendos fel att deras kunder tydligen är beredda att betala ett ordentligt överpris. Titta bara på DS vs. PSP, btw.

Medlem

som sagt, anledningen till att Wii är dyr om man jämför med 360/PS3 är ju för att nintendo tjänar på att sälja sina konsoller vilket inte MS och Sony gör


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Nintendo Wii är billig... XBOX 360 och PS3 är dyra. Är det konstigt att Wii säljer så pass bra som det gör? Kontrollen är till fördel för Wii visserligen.

No Offence men Xbox 360 koster ju unegfär lika mycket som en Wii, min Xbox 360 premium fick jag för 2,2k vist importerad.

Inaktiv

hur som helst nintendo har en görmåga att hänga med i konsol kriget,
gamecube var väl inget hit direkt,
hade wii gått dåligt också då kan man undra om nintendo hade slutat göra konsoller och istället bara göra spel som sega.

önskar faktiskt att nintendo slutar göra konsoller för det hade vart intressant att se mario, zelda och metroid på en konsol som har bra grafik.

sålänge nintendo gör egna konsoller så kommer dom alltid göra barnspel.
för det är ju det mario och zelda är .

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Caoz:

Man förstår Nintendo, men man visar att man är precis av samma skrot och korn som Sony och MS.

Du menar alltså att alla tre är företag vars mål är att tjäna pengar. Tack för informationen.

Tack för att du förtydligade det jag skrev för alla andra som du idiotförklarar här på forumet.

Dock verkar många tro att Nintendo är ett företag som drivs av välgörenhet och att de är extra snälla mot sina kunder. I själva verket är de precis lika snikna och snåla som MS och Sony.

Inaktiv

Har för mig att jag läst att Nintendo har mer eller mindre har levt på GameBoy och DS. Hade Wii gott riktigt dåligt och DS förlorat mot PSP så hade de nog blivit köpta men jag har ingen anning vad de har för likviditet etc. Aktiekursen steg ganska kraftigt förra året. O_o

Medlem

Synd att det bara finns 1 spel som man vill ha till Wii.
Nya Metroid är det enda som jag vill ha. Sen tycker jag att priset är för högt, men det är jag det.

Inaktiv

Så länge folk handlar en vara till ett visst pris är den rätt prissatt. Enda anledningen för ett företag att sänka kostnaden till konsument är för att utöka sin marknadsandel d.v.s. få folk som valt bort produkten p.g.a. prisnivån att köpa den.

Se bara på PS3.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar