Bioware om EA-uppköpet

Medlem

TAN TAN TANnnnnnnnnnnnn

Another one bites the dust!!!!

Medlem

Folk tycks ha slitit in i nån slags bur där man måste hata EA och påstå att EA mjölkar och förstör företag. Bortsätt från The Sims (som har en för ivrig målgrupp som bara kräver mer och mer), sportspel (som enligt mig SKA släppas i ny version varje år) och självklara filmlicenser som Harry Potter m.m. så är det bara Need for Speed som mjölkats.

Många stör sig på att EA mjölkar The Sims, men VI är inte ens deras målgrupp, utan de är alla småflickor som vill ha mer och mer till sina simmar, och självklart vill EA göra sina kunder glad genom att ge dom vad dom vill ha. Att EA mjölkar sportspel beror på att vi sporttokiga vill ha så uppdaterat spel som möjligt med aktuella lag, uppställningar m.m. Och allt för att göra kunden glad.

Sen till sist men inte minst. EA mjölkar på sätt och vis även Medal of Honor, men vilka företag mjölkar inte WW2 och krig så det svämmar över egenligen?

Och ja, EA sänkte Westwood, men sänkte dom besättningen? Enligt mig så är de inte så mycket till besättning, hade det varit de så hade dom kunnat starta upp ett nytt företag, dom lär ju trots allt ha fått en hel del i plånboken. Och C&C3 är så grymt mycket bättre än Tiberian Sun.

Medlem

jo visst hade westwood säkert gjort bättre spel men de gick samma öde tillmötes som 3DFX gjorde när Nvidia köpte och begravde det. men vem vet en vacker dag knske 3DFX eller voodoo kommer tebaks och kikcar ass som de gjorde med voodoo korten det var en era att minnas samt som CnC med Westwood som utveckalre men så länge Bioware får göra det dom gjort hittills kan jag inte se att KOTOR 3 inte kommer och kommer vara sämre än 1 och 2 var

Inaktiv
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

men de gick samma öde tillmötes som 3DFX gjorde när Nvidia köpte och begravde det.

Efter flera år av misslyckade produkter var 3dfx på ruinens brant och skulle gå i konkurs, men ledningen valde att sälja till nVidia istället.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Tpiom:

Ja kan inte komma på nåt spel som EA har gett ut som jag verkligen ha tyckt om att spela, gillar några av dom men... det är få.

Spela skate

gillar fan inte ens skate.. svårt å styra alla moves med spakarna.. rent för känsligt

Skrivet av eCore:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Tpiom:

Ja kan inte komma på nåt spel som EA har gett ut som jag verkligen ha tyckt om att spela, gillar några av dom men... det är få.

Spela skate

gillar fan inte ens skate.. svårt å styra alla moves med spakarna.. rent för känsligt

Plus att man skulle bli mobbad av raggarpolarna


signatur
Medlem

Det är skrämmande hur få det är som förstår innebörden av ordet monopol.

Framför allt eftersom EA inte är den största tredjepartsutgivaren sedan ett tag tillbaka. Jag menar, vi är inte ens i närheten av ett oligopol just nu.

Men att skrika för full hals och dra "fakta" och åsikter direkt ur baken har förstås aldrig hindrat någon här på Internet, så för all del - fortsätt ni.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Det är skrämmande hur få det är som förstår innebörden av ordet monopol.

Framför allt eftersom EA inte är den största tredjepartsutgivaren sedan ett tag tillbaka. Jag menar, vi är inte ens i närheten av ett oligopol just nu.

Men att skrika för full hals och dra "fakta" och åsikter direkt ur baken har förstås aldrig hindrat någon här på Internet, så för all del - fortsätt ni.

Om anti-pirater och diverse stora bolag får hitta på fakta för att främja deras sak så varför ska inte vi andra få göra det?

Men iaf så länge Bioware får jobba ifred utan att EA lägger sig i så bör det nog inte bli några problem

12
Skriv svar